2025-10-05, 21:53
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Om vi ska leka med tanken att vi har möjlighet att skicka hem alla utomeuropeiska invandrare så med blandäktenskap får man väl ta ett gemensamt beslut till att börja med i varje familj/äktenskap om att stanna/lämna och därefter om man vill stanna se om krav är uppfyllda för att få stanna och man har skött sig osv. Man får göra det bästa av situationen här helt enkelt så att ingen blir separerad med tvång mot sin vilja. Men visst kan det bli jobbigt i vissa fall.

Med "ni" som kritiserar "oss" så blir det väldigt enkelt, ni är tvingade att leva med det som händer i detta land precis som vi just nu är tvingade att leva med mångkulturen som ni tvingar på oss. känns det olustigt? Bra då börjar du kanske ha en liten aning om hur vi känner oss just nu med den påtvingande mångkulturen.

Jag oroar mig inte personligen. Jag är så pass gammal att jag med stor säkerhet slipper uppleva den dagen. Såvida ni inte får makten vid valet nästa år. Eller genomför en statskupp inom de närmaste åren.

En annan intressant fråga är om ni, när ni fått makten kommer att acceptera val i fortsättningen.
Citera
2025-10-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag oroar mig inte personligen. Jag är så pass gammal att jag med stor säkerhet slipper uppleva den dagen. Såvida ni inte får makten vid valet nästa år. Eller genomför en statskupp inom de närmaste åren.

En annan intressant fråga är om ni, när ni fått makten kommer att acceptera val i fortsättningen.

Om du på allvar sitter och oroar dig över att nån påhittad "extremhöger" kommer att ta över Sveriges styre och börja skicka hem folk så kan jag säga att risken för att det sker i princip är obefintlig. Om du någon gång förstår vilka som styr världen så skulle du inse detta, de som styr världen vill ej detta utan precis tvärtom så vill dom göra sig av med ursprungsbefolkningen i vårt land.

Du kan vara mer orolig över att Sverige blir t.ex. islamistiskt där svenskar drivs ut från sitt eget land eller dödas efter du har gått bort, sannolikheten för det är bra mycket större vill jag nog påpeka. Eller så blir det som i Sydamerika där drogkartellerna styr länderna och det slutar nog ungefär på samma vis för oss svenskar, dvs väldigt dåligt.

Du kan välja valfritt dåligt scenario efter svenskar har hamnat i minoritet i sitt eget land och varenda ett har ett väldigt dystert slut. Det finns inget "alla levde lyckliga vidare i alla sina dagar" i ditt mångkulturparadis tyvärr, du har blivit såld en lögn.
Citera
2025-10-06, 06:00
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Jag är inte säker på att vi säger samma sak, men låt oss skylla det på min "invandrarsvenska", jag har säkert missförstått något. 😋
Om vi gör oss av med invandrare från MENA, aka islamister, så blir det mindre hat mot judar, svenskar, homosexuella, bl.a. då dessa är betydligt mer hatiska, och fler, än "svenska rasister".

Jag menar att vi ska reducera islam, du menar att vi ska göra oss av med pursvenska rasister för att nå samma mål. Och jag hävdar att mitt förslag skulle få betydligt större genomslag.
Citera
2025-10-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Tack för ditt svar. Så du läste ”stort antal” och du tolkade det som ”flest”. Ja, det är en vanlig misstolkning som man ser förhållandevis ofta. (Men misstolka nu inte detta, det betyder INTE att det är den vanligaste misstolkningen.) Likaså är det många som läser ”litet” och tolkar det som ”minst”.

Sen förekommer det naturligtvis att debattörer gör den här misstolkningen helt medvetet.
Som sagt ser jag inte ett stort antal heller. Borde man inte ha majoritet för att kunna döda tråden. Bättre tråd om alla tycker lika?
Senast redigerad av IngridBe 2025-10-06 kl. 08:48.
Citera
2025-10-06, 09:14
Medlem
Citat:
Äntligen ett inlägg byggt på sakliga argument.

De känns som folk glömmer bort hur samhället har utvecklas till från att man knappt fick höra allt kring lokala nyheter. För allt som hände fick ju inte journalister och person info om.

Förr om något hände på andra sidan jorden så fick folk reda på de någon gång under dagen eller flera dagar senare.

Idag kan en sak hända på andra sidan jorden och man vet detta på 10 min.

Eller folk tänkte att på 1960 talet så fanns inte våldet som finns idag dock skiljer ju våldet sig åt..
De kanske är bättre med moped gäng som springer runt och slåss med moped eller MC kedjor eller med knivar..

Likadant med att folk pratar om att förr kunde man låta dörren vara upplåst, de finns fortfarande såna ställen idag så de går ju.
Precis som att man förr inte kunde ha dörren upplåst för att då skede inbrott vilket även händer idag.

Så jag tror folk lever på "falska" tillbaka blickar med känslan att de var bättre förr?

Samtidigt som vi hela tiden får höra hur mycket hemskheter som sker idag vilket gör att folk har en "rädsla" som egentligen inte behövs för man var lika utsatt förut för att kunna bli rånad eller att saker skulle hända om folk gick hem från krogen eller att man varit ute på natten dock att detta våldet har ändrats.

För så gick folk runt med kniv och de va väldigt mycket slagsmål eller knivslagsmål dock kom inte de i tidningar hela tiden.
Citera
2025-10-06, 09:41
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Min uppfattning om skötsamma familjer från andra länder är ljusår från din rasistiska syn.

Ett par frågor:
När du och dina likatyckare kommer till makten, hur gör ni med blandäktenskapen?
Vad händer med mig och de som tycker som jag; blir vi också deporterade?

Vad är det för rasistiskt i mitt inlägg? Att jag tycker att ”flyktingar” skall flytta hem och bygga upp sitt land när de kan åka dit på semester? I min åsikt finns inga syftningar på ras eller utseende. Jag tycker du skall vara försiktig med att kalla de som har andra åsikter för rasister. Det ordet skall användas till de som verkligen är rasister. Om du som jag sett hur svarta behandlas i muslimska länder så förstår du vad jag menar.

Sverige är inte ett invandrarland. Vi har hjälpt folk som flyr död och förföljelse. När det är lugnt i deras hemländer har de tidigare flyttat hem. Det finns knappt några greker kvar av de som flydde juntan på 60-talet, de har flyttat hem. Många latinamerikaner också, förutom en del chilenare som inte var flyktingar (kriminella som skickades hit av regimen!).

Men de kriminella klaner som nu flyttat hit från Mellanöstern är inte flyktingar. De vill skapa sig ett nytt liv i vårt land. Jag tycker de kan bo kvar i sina hemländer, inte förstöra städer som Södertälje.

Du nämner att du undrar över vad som händer med din familj. Kan du försörja din fru och dina barn har nog inget emot att ni bor i Sverige. Men många har nog svårt att förstå att en del tycker att vi dessutom skall ta hit din frus åldriga föräldrar och alla 242 kusiner och släktingar från hennes hemby och låta dem få sociala förmåner. Varför då? Vill du själv försörja dem? Tycker du svenska ungdomar skall bo hemma tills de är 30 år för att alla tomma lägenheter ges till anhöriginvandrare? Eller att Folktandvården har inga lediga tider för svenskar på många år för att invandrare har dålig tandhälsa?

Nej, nu är festen över. Det är dags att de invandrade ”gästerna” åker hem!
Citera
2025-10-06, 09:46
Medlem
Citat:
Jag är överens med er om att kriminella ska straffas och utvisas.
Men, det jag inte förstår är varför ni vill utvisa t ex familjen Hamid i Eksjö, pappan busschaufför, mamman städerska på vårdcentralen, två barn skötsamma i skolan.
Vad har en sådan familj gjort för att utvisas?

Visst finns det invandrare som sköter sig. Men de kan få den större delen av lönen via Försäkringskassan/Arbetsförmedlingen. Därför får de förtur eftersom de är billigare att anställa. Samma sak inom äldreomsorgen som nu är en katastrof.

Det finns nu mer än 60 utsatta områden med klaner, kriminalitet, droger, låg utbildning och ett högt bidragberoende. C:a 700 000 invandrare bor där. Blåljuspersonal behöver poliseskort för att inte utsättas för hot och misshandel.

Du vägrar att kommentera att Sverige nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa. Och hur invandrarna betedde sig vid påskupploppet.

C:a 68 000 är anslutna till gängkriminella. Barn och ungdomar är värvade och utför våldshandlingar.

Hade vi dessa problem innan invandringen? Jag hoppas att du svarar denna gång.
Citera
2025-10-06, 12:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Som sagt ser jag inte ett stort antal heller. Borde man inte ha majoritet för att kunna döda tråden. Bättre tråd om alla tycker lika?
Det tråkiga är när användare försöker döda diskussionen genom till exempel avledning. Som att istället för att diskutera trådens ämne fokuserar man på ett enskilt ord och diskutera enbart det.

I just denna tråd är det som exempel en användare som har missförstått ett specifikt ord i trådstarten, och nu har han skrivit tjogtals med inlägg som inte alls handlar om trådens ämne utan om just detta enda ord.
Citera
2025-10-06, 17:30
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Jag är överens med er om att kriminella ska straffas och utvisas.
Men, det jag inte förstår är varför ni vill utvisa t ex familjen Hamid i Eksjö, pappan busschaufför, mamman städerska på vårdcentralen, två barn skötsamma i skolan.
Vad har en sådan familj gjort för att utvisas?

Att dom tilläts invandra till Sverige från första början var misstaget. Ett misstag som S + M står ansvariga för. Men självklart ska terrorister och kriminella ut först.
Citera
2025-10-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Att dom tilläts invandra till Sverige från första början var misstaget. Ett misstag som S + M står ansvariga för. Men självklart ska terrorister och kriminella ut först.
Varför var det ett misstag?
Citera
2025-10-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det tråkiga är när användare försöker döda diskussionen genom till exempel avledning. Som att istället för att diskutera trådens ämne fokuserar man på ett enskilt ord och diskutera enbart det.

I just denna tråd är det som exempel en användare som har missförstått ett specifikt ord i trådstarten, och nu har han skrivit tjogtals med inlägg som inte alls handlar om trådens ämne utan om just detta enda ord.
En användare - stort antal. Missförstått - kommunism.
Citera
2025-10-06, 21:10
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Varför var det ett misstag?

En majoritet var inte flyktingar till att börja med utan ekonomiska parasiter. Så varje gång du läser ordet "flykting" i media så ger lögndetektorn utslag.

Varför det inte var ett misstag? Du ser väl att UK, Frankrike, Tyskland och Sverige är skitländer medans de tidigare varit framgångsrika, bra länder att leva i. Det kan enkelt förklaras av massinvandring. Är du seriös i frågan en spelar du dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in