2025-10-05, 20:40
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Mest kommunister på Flashback? Inte märkt.
Hur i helskotta lyckas du tolka min text till att det är mest kommunister på Flashback? Jag är alltså genuint intresserad, ur en didaktisk synvinkel. Vad var det som fick dig att missuppfatta texten så totalt?
Citera
2025-10-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Hur i helskotta lyckas du tolka min text till att det är mest kommunister på Flashback? Jag är alltså genuint intresserad, ur en didaktisk synvinkel. Vad var det som fick dig att missuppfatta texten så totalt?
"Det verkar som om kommunisterna har en meddelandekedja så de snabbt kan uppbåda ett stort antal skribenter så att de kan döda tråden innan den ger obehagliga svar." Ja mest skrev du inte men kan ju tolkas så. Ser inte stort antal heller.
Citera
2025-10-05, 20:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Och våldtäkter som inte togs på allvar.
Vilket fick till följd att kvinnorna inte vågade berätta.
Vilken idyll!
Det verkar som om du har gjort en helt egen tolkning av ordet ”idyll”, och nu skriver du inlägg efter inlägg eftersom din uppfattning av Sverige inte stämmer med din högst egna tolkning av ”idyll”.

Idyll betyder alltså fridfull, problemfri tillvaro, ofta i en lantlig miljö, eller mer ursprungligt, en dikt eller ett musikstycke som beskriver en sådan plats eller tillvaro. Men som jag förstår det tror du att det betyder någonting som är helt perfekt, utan minsta brist i något avseende.

Givetvis blir det diskussioner när flera personer använder samma ord, men en eller flera har missförstått vad ordet betyder.

Visst är det intressant att diskutera vad som var bra och dåligt i Sverige förr i tiden. Det skulle kanske till och med ha en egen tråd. Men du kunde kanske släppa just den diskussionen så vi kan återgå till att diskutera trådens ämne: Vad som skulle hända om alla utomeuropeiska invandrare avlägsnades från Sverige.
Citera
2025-10-05, 20:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
"Det verkar som om kommunisterna har en meddelandekedja så de snabbt kan uppbåda ett stort antal skribenter så att de kan döda tråden innan den ger obehagliga svar." Ja mest skrev du inte men kan ju tolkas så. Ser inte stort antal heller.
Tack för ditt svar. Så du läste ”stort antal” och du tolkade det som ”flest”. Ja, det är en vanlig misstolkning som man ser förhållandevis ofta. (Men misstolka nu inte detta, det betyder INTE att det är den vanligaste misstolkningen.) Likaså är det många som läser ”litet” och tolkar det som ”minst”.

Sen förekommer det naturligtvis att debattörer gör den här misstolkningen helt medvetet.
Citera
2025-10-05, 20:59
Medlem
Citat:
Och våldtäkter som inte togs på allvar.
Vilket fick till följd att kvinnorna inte vågade berätta.
Vilken idyll!

Sen hade man ju under början av 1960-talet även tillåtelse som man att våldta sin fru då de inte vart olagligt först 1965.
Sen tilläts barnaga och massa annat som idag är olagligt.

Sen på den tiden så fanns de ju mopedgäng som slogs mellan varandra. Sen har man ju hört mycket från äldre som säger att de inte var så bra på den tiden.

Sen är de också skrämmande att man börjar med att försöka med att förminska vad som skede för med att de stod ju inte lika mycket i tidningar och sånt förr.
Kan ju bero på hur totalt annorlunda samhället var för.. Nu springer ju alla runt med mobiler och kan filma och meddela någon när något hänt på en gång.

På 1960 talet så fick de ju lov att springa hem till någon för att berätta om de hänt något eller kunna ringa från ett ställe där de fanns telefon.
Citera
2025-10-05, 21:00
Medlem
Citat:
Det är en sak jag inte greppar med det resonemang som invandrarhatarna för.

Det kom många flyktingar runt 2015.
2018 var det val. De ”gamla vanliga” riksdagspartierna fick röster, som vanligt.
2022 var det val. Samma sak då.

Om de röstberättigade vill ha ut alla invandrare så fort som möjligt, varför fortsätter man då att rösta på de ”gamla vanliga” partierna? Varför fick inte AFS fler röster. De kom ju inte ens in i Riksdagen.
Är de röstberättigade lurade, i två val efter varandra.
Nu är det val nästa år 2026. Frågan är hur valresultatet blir då. Kommer de röstberättigade att inse att de blivit lurade och kommer att rösta på AFS och NMR i stället och alltså kasta ut alla de nuvarande riksdagspartierna från riksdagen.
Vad tror du?

Personligen tror jag inte det spelar någon roll hur rösterna går då både höger och vänstersidan har varit vid makten under de senaste 30-40 åren och massinvandringen har fortsatt oavbrutet oavsett regering.
Det här är uppenbarligen något som ligger utanför vårt styre och alla västländers styre för den delen då precis samma sak sker i nästan samtliga västländer samtidigt. Det känns minst sagt osannolikt att samtliga länder samtidigt har råkat bestämma sig för att påbörja massinvandring från tredje världen, snarare är detta något planerat på global skala.

Hjärntvätten från skola/media är bara till för att acceptera folkersättningen, att smutskasta alla som motsäger sig massinvandringen, förr i tiden hade det varit helt otänkbart att ens komma på tanken att vilja ersätta sitt lands egen befolkning med ett främmande folk från andra sidan världen som inte delar dina värderingar eller kultur och som även kommer hit och ställer till massor med hemskheter utan att vara det minsta ångerfulla mot värdlandet som har tagit emot dom.

Så ärligt talat jag har ingen förhoppning att detta någonsin stoppas oavsett vem som vinner valet, det betyder dock inte att jag har tänkt lägga mig ner och dö utan det är fortfarande viktigt att påpeka att det som händer i landet är allvarligt. Kan jag nå en endaste person som bryr sig om Sverige och det svenska folket så är det värt det.
Citera
2025-10-05, 21:02
Jag är inte säker på att vi säger samma sak, men låt oss skylla det på min "invandrarsvenska", jag har säkert missförstått något. 😋
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Men det är ju det jag säger.

Men om vi gör oss av med många av dom så blir det ju mindre rasism.
Citera
2025-10-05, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det räcker nog med negrer, araber och lite öststatsziggisar så skulle brottsligheten gå ner med 80% inom vissa kategorier av brott.

Exakt.
Citera
2025-10-05, 21:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

Idyll betyder alltså fridfull, problemfri tillvaro, ofta i en lantlig miljö, eller mer ursprungligt, en dikt eller ett musikstycke som beskriver en sådan plats eller tillvaro. Men som jag förstår det tror du att det betyder någonting som är helt perfekt, utan minsta brist i något avseende.

En sökning på ”idylliskt betyder” ger bl a följande svar från AI.

Problemfri värld: I en bredare, överförd betydelse kan "idylliskt" också referera till en idealiserad och problemfri värld

Du förbiser (medvetet för att det ska passa in i
ditt narrativ?) att termen kan ha en mängd olika betydelser.

Återigen: Sverige har aldrig varit en idyll, varken på 60-talet eller nu.
Jag har med sakliga exempel visat att 60-talets Sverige inte alls var så lyckligt som vissa i tråden hävdar. Att man inte accepterar mina sakargument visar enbart att man är faktaresistent, gissningsvis för att det passar in i den egna omvärldsuppfattningen.
Citera
2025-10-05, 21:07
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Sen hade man ju under början av 1960-talet även tillåtelse som man att våldta sin fru då de inte vart olagligt först 1965.
Sen tilläts barnaga och massa annat som idag är olagligt.

Sen på den tiden så fanns de ju mopedgäng som slogs mellan varandra. Sen har man ju hört mycket från äldre som säger att de inte var så bra på den tiden.

Sen är de också skrämmande att man börjar med att försöka med att förminska vad som skede för med att de stod ju inte lika mycket i tidningar och sånt förr.
Kan ju bero på hur totalt annorlunda samhället var för.. Nu springer ju alla runt med mobiler och kan filma och meddela någon när något hänt på en gång.

På 1960 talet så fick de ju lov att springa hem till någon för att berätta om de hänt något eller kunna ringa från ett ställe där de fanns telefon.

Äntligen ett inlägg byggt på sakliga argument.
Citera
2025-10-05, 21:20
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Personligen tror jag inte det spelar någon roll hur rösterna går då både höger och vänstersidan har varit vid makten under de senaste 30-40 åren och massinvandringen har fortsatt oavbrutet oavsett regering.
Det här är uppenbarligen något som ligger utanför vårt styre och alla västländers styre för den delen då precis samma sak sker i nästan samtliga västländer samtidigt. Det känns minst sagt osannolikt att samtliga länder samtidigt har råkat bestämma sig för att påbörja massinvandring från tredje världen, snarare är detta något planerat på global skala.

Hjärntvätten från skola/media är bara till för att acceptera folkersättningen, att smutskasta alla som motsäger sig massinvandringen, förr i tiden hade det varit helt otänkbart att ens komma på tanken att vilja ersätta sitt lands egen befolkning med ett främmande folk från andra sidan världen som inte delar dina värderingar eller kultur och som även kommer hit och ställer till massor med hemskheter utan att vara det minsta ångerfulla mot värdlandet som har tagit emot dom.

Så ärligt talat jag har ingen förhoppning att detta någonsin stoppas oavsett vem som vinner valet, det betyder dock inte att jag har tänkt lägga mig ner och dö utan det är fortfarande viktigt att påpeka att det som händer i landet är allvarligt. Kan jag nå en endaste person som bryr sig om Sverige och det svenska folket så är det värt det.

Tack för att du till största delen i detta inlägg använder genomtänkta argument. Men jag håller inte med dig, som du förstår. Jag har svårt att tro att de röstberättigade låter sig luras i val efter val.
Jag tror att de röstberättigade har en ärlig vilja att hjälpa folk i nöd genom att ge dem ett liv i vårt land. Och jag tror också att man förstår att det inte är våra politiker som ”tagit hit” en massa brottslingar. Och jag tror att man inser att politikerna jobbar för att komma tillrätta med brottsligheten. Om väljarna vore av annan uppfattning så skulle helt andra partier ha majoriteten i riksdagen.

Du har inte svarat på mina frågor:
Vad kommer att hända med blandäktenskap?
Vad kommer att hända med mig och andra kritiker till er?
Citera
2025-10-05, 21:40
Medlem
Citat:
Tack för att du till största delen i detta inlägg använder genomtänkta argument. Men jag håller inte med dig, som du förstår. Jag har svårt att tro att de röstberättigade låter sig luras i val efter val.
Jag tror att de röstberättigade har en ärlig vilja att hjälpa folk i nöd genom att ge dem ett liv i vårt land. Och jag tror också att man förstår att det inte är våra politiker som ”tagit hit” en massa brottslingar. Och jag tror att man inser att politikerna jobbar för att komma tillrätta med brottsligheten. Om väljarna vore av annan uppfattning så skulle helt andra partier ha majoriteten i riksdagen.

Du har inte svarat på mina frågor:
Vad kommer att hända med blandäktenskap?
Vad kommer att hända med mig och andra kritiker till er?

Om vi ska leka med tanken att vi har möjlighet att skicka hem alla utomeuropeiska invandrare så med blandäktenskap får man väl ta ett gemensamt beslut till att börja med i varje familj/äktenskap om att stanna/lämna och därefter om man vill stanna se om krav är uppfyllda för att få stanna och man har skött sig osv. Man får göra det bästa av situationen här helt enkelt så att ingen blir separerad med tvång mot sin vilja. Men visst kan det bli jobbigt i vissa fall.

Med "ni" som kritiserar "oss" så blir det väldigt enkelt, ni är tvingade att leva med det som händer i detta land precis som vi just nu är tvingade att leva med mångkulturen som ni tvingar på oss. känns det olustigt? Bra då börjar du kanske ha en liten aning om hur vi känner oss just nu med den påtvingande mångkulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in