2025-10-05, 18:50
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymoxe
Jag kan ju kontakta tjejerna på annat sätt iaf om jag skulle vilja
Och hur exakt tror du att det skulle gynna dig?
Citera
2025-10-05, 18:50
Medlem
Citat:
Vad tror ni han kommer svara då om jag skickar det som jag har tänkt ??

Såklart det du vill läsa för att ligga, du är i hans ögon bättre än en hand men bara tills det dyker upp något, enligt honom bättre. Varför vill du överhuvud taget bygga en relation med en sådan människa är väl frågan som bör ställas. Det är nästan som att be om en destruktiv relation, jag är övertygad om att det finns fler snyggare killar än just den personen som med facit i hand sårat dig.
Citera
2025-10-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är därför du skall kasta mobilen o ta det här samtalet direkt med honom. Förklara hur du känner och vad du vill.

Sluta med de där anklagelserna "Men han beter sig också omoget..."
Vad har det för betydelse vad han gör? Du kan bara styra över hur du agerar och reagerar.

Kan ju inte prata med han om han har blockat mig så det är nog omöjligt att prata med honom förtillfället
Citera
2025-10-05, 19:21
Medlem
Citat:
Jag kan ju kontakta tjejerna på annat sätt iaf om jag skulle vilja

Det kan du säkert. Men för det första kan han inte kontrollera dessa kontaktvägar ändå, så han gör helt enkelt vad han kan. Det gör man ju ändå alltid - minimera riskerna helt enkelt.

För det andra skulle ditt kontaktande på andra sätt (privat alltså, istället för "öppet" i sociala medier) kräva ett mer medvetet handlande och målinriktning från din sida, att du helt enkelt "går längre", och han hoppas väl att du inte går så långt. Dessutom är det lättare för honom att kontrollera narrativet om du kontaktar hans flickvän direkt, dels för att du inte kan svara på det han säger till henne om dig, dels och kanske framför allt han ganska lätt kan framställa dig som en galning eller stalker om du går så långt att du kontaktar kvinnor han träffar.

Dessutom så verkar du ha postat en selfie till honom på sociala medier redan. När han blockat dig (som han verkar ha gjort i samband med selfien, på TikTok) så eliminerar han risken att du ska göra bort honom oavsiktligt på ett liknande sätt, alltså där du inte agerar med flit men ändå får det att verka att du är i ett förhållande med honom. Även det skulle ju riskera att sabba hans seriösa förhållanden och/eller andra ligg.
Citera
2025-10-05, 19:26
Medlem
Citat:
Lättare sagt än gjort

Fråga dig själv vad det hjälper dig att älta detta eller att inte gå vidare? Om du ändå aldrig kan få honom, varför ska du lägga energi på något som är borta istället för att ta nya tag och försöka ta dig framåt.
Citera
2025-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det kan du säkert. Men för det första kan han inte kontrollera dessa kontaktvägar ändå, så han gör helt enkelt vad han kan. Det gör man ju ändå alltid - minimera riskerna helt enkelt.

För det andra skulle ditt kontaktande på andra sätt (privat alltså, istället för "öppet" i sociala medier) kräva ett mer medvetet handlande och målinriktning från din sida, att du helt enkelt "går längre", och han hoppas väl att du inte går så långt. Dessutom är det lättare för honom att kontrollera narrativet om du kontaktar hans flickvän direkt, dels för att du inte kan svara på det han säger till henne om dig, dels och kanske framför allt han ganska lätt kan framställa dig som en galning eller stalker om du går så långt att du kontaktar kvinnor han träffar.

Dessutom så verkar du ha postat en selfie till honom på sociala medier redan. När han blockat dig (som han verkar ha gjort i samband med selfien, på TikTok) så eliminerar han risken att du ska göra bort honom oavsiktligt på ett liknande sätt, alltså där du inte agerar med flit men ändå får det att verka att du är i ett förhållande med honom. Även det skulle ju riskera att sabba hans seriösa förhållanden och/eller andra ligg.

Nej jag har inte skickat en selfie till honom på sociala medier. Han hade lagt upp en selfie på sin TikTok för några dagar sen och då hade jag gillat bilden och kommenterat 😍 sen blev jag blockad på TikTok troligtvis för att han inte vill att tjejen han har börjat träffa ska se min kommentar för då kanske hon blir sur och så börjar dom kanske bråka
Citera
2025-10-05, 19:42
Medlem
Citat:
Nej jag har inte skickat en selfie till honom på sociala medier. Han hade lagt upp en selfie på sin TikTok för några dagar sen och då hade jag gillat bilden och kommenterat 😍 sen blev jag blockad på TikTok troligtvis för att han inte vill att tjejen han har börjat träffa ska se min kommentar för då kanske hon blir sur och så börjar dom kanske bråka

Ja då hade jag missuppfattat, men min poäng kvarstår ju: Han kan ha blockat dig även på Facebook för att du inte ska kommentera hjärta-i-ögon-smileys på hans poster, eller på andra sätt kommunicera med honom på ett sätt som syns för tjejen han har träffat.

Du behöver nog inte tänka så mycket på varför han har blockerat förutom att han i och med detta och att han ignorerar dig gör klart att han inte vill ha någon kontakt med dig.
Citera
2025-10-05, 19:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Om du lämnar nu så behöver du aldrig komma tillbaka igen. Då kommer du aldrig nånsin igen få nån mer bild eller nånting från mig.
Skulle du sagt till honom första gången han lämnade!

Vadå bild? Menar du att du skickar bilder till någon som lämnat dig?? Sluta med det, blocka på alla plattformar och tel nr. Skaffa dig ett nytt bättre liv. Du vill väl inte vara andra eller tredje reserv?
Citera
2025-10-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Ja då hade jag missuppfattat, men min poäng kvarstår ju: Han kan ha blockat dig även på Facebook för att du inte ska kommentera hjärta-i-ögon-smileys på hans poster, eller på andra sätt kommunicera med honom på ett sätt som syns för tjejen han har träffat.

Du behöver nog inte tänka så mycket på varför han har blockerat förutom att han i och med detta och att han ignorerar dig gör klart att han inte vill ha någon kontakt med dig.

Ja han vill väl inte ha nån kontakt just nu iaf antar jag 🤷 men vi får väl se om han kommer krypandes tillbaka som alla gånger förut sen 🙄
Senast redigerad av Anonymoxe 2025-10-05 kl. 20:03.
Citera
2025-10-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle du sagt till honom första gången han lämnade!

Vadå bild? Menar du att du skickar bilder till någon som lämnat dig?? Sluta med det, blocka på alla plattformar och tel nr. Skaffa dig ett nytt bättre liv. Du vill väl inte vara andra eller tredje reserv?

Just nu är jag bara ledsen och sårad så skulle han mot förmodan höra av sig igen så kommer jag tyvärr ha väldigt svårt att inte svara på meddelanden eller träffa honom för jag tycker fortfarande mycket om honom fast han har gjort mig ledsen
Citera
2025-10-05, 20:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Just nu är jag bara ledsen och sårad så skulle han mot förmodan höra av sig igen så kommer jag tyvärr ha väldigt svårt att inte svara på meddelanden eller träffa honom för jag tycker fortfarande mycket om honom fast han har gjort mig ledsen
Han kommer fortsätta göra dig ledsen, dumpa och blocka. Du är värd någon bättre.
Citera
2025-10-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ja han vill väl inte ha nån kontakt just nu iaf antar jag 🤷 men vi får väl se om han kommer krypandes tillbaka som alla gånger förut sen 🙄

Från vad du har berättat har han aldrig kommit "krypandes" tillbaka. Han har säkert varit ganska duktigt på att få det att verka så för att få sig ett enkelt ligg. Men hade han någonsin "krupit" för dig på riktigt så hade han inte hängt med andra tjejer, blockat dig, eller ignorerat ditt meddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in