2025-10-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Helt riktigt.

Men det känns outhärdligt.
Varje dag är en kamp.

Tio års terror.

Som en människa som också upplevt enorm smärta, kan jag bara säga att hjärnan är ”dum” - den vill ut därifrån genast och gärna med ett PANG. Den gör så för att skydda dig. Det är en impuls. Men! Den skriver också i den här tråden. Den har ändå hopp.

Jag kan lova dig att du har ett värde, du är otrolig på att vara du. Du har blivit illa behandlad men nu går du en utbildning som du är intresserad av, ge dig själv den här chansen. Eller ska även du behandla dig själv som en påse skit?
2025-10-05, 14:23
Medlem
Citat:
Helt riktigt.

Men som sagt om jag livestreamar det eller så, så kanske det blir en debatt om mental hälsa, och då kan jag ju HJÄLPA andra, som jag vill göra.

Jag är dessutom organdonator, jag bryr mig inte ett skit om mina organ, om jag dör, så HJÄLPER jag andra.

Jag slipper känna något mer. Det är en vinst. För allt jag gör nu är att gråta hela tiden.

Inte ens vid vansinnesdåd av amerikansk kaliber så tar den debatten fart, tyvärr.

Provat att hjälpa andra medan du är vid liv? Åtminstone i min tidigare mörka punkt i livet så sket jag i debatten, allt jag brydde mig om var min omgivning. Din kanske suger men med tanke på vad du skrev här nu verkar du ju åtminstone ha ett hjärta. Vem vet, du kanske kan bli den positiva omgivningen för någon annan.
2025-10-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Inte ens vid vansinnesdåd av amerikansk kaliber så tar den debatten fart, tyvärr.

Provat att hjälpa andra medan du är vid liv? Åtminstone i min tidigare mörka punkt i livet så sket jag i debatten, allt jag brydde mig om var min omgivning. Din kanske suger men med tanke på vad du skrev här nu verkar du ju åtminstone ha ett hjärta. Vem vet, du kanske kan bli den positiva omgivningen för någon annan.

Ah, okej. Du har väl rätt.

Ja. Jag har signat upp för frälsningsarmen för att hjälpa hemlösa.

Vill verkligen hjälpa andra.

Jag är ett monster. Men även monster har sin goda sidor....

Men demonerna i hjärnan försvinner aldrig.

Jag är allvarlig när jag säger att jag vill skjuta mig själv. Har försökt göra det tidigare.
2025-10-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ah, okej. Du har väl rätt.

Ja. Jag har signat upp för frälsningsarmen för att hjälpa hemlösa.

Vill verkligen hjälpa andra.

Jag är ett monster. Men även monster har sin goda sidor....

Men demonerna i hjärnan försvinner aldrig.

Jag är allvarlig när jag säger att jag vill skjuta mig själv. Har försökt göra det tidigare.

Du kommer aldrig vara helt god eller helt ond. Det är ingen människa. Demonerna i hjärnan kommer alltid att vara där, men du kan lära dig välja hur mycket du vill lyssna på dem och ta dem på allvar.
2025-10-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Du kommer aldrig vara helt god eller helt ond. Det är ingen människa. Demonerna i hjärnan kommer alltid att vara där, men du kan lära dig välja hur mycket du vill lyssna på dem och ta dem på allvar.

Jag vet det.

Ser ingen ljusning i framtiden, tyvärr.

Självmord är inget skämta om. Och jag skojar verkligen inte.

Vill att smärtan ska ta slut. Gråter hela tiden.
2025-10-05, 14:47
Medlem
Citat:
Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka?
Jag försöker ta tag i mitt liv.
Inte lätt. Pluggar.

Men tankar på självmord finns alltid i bakhuvudet.
Inte så himla lätt att fokusera på avtalsrätten då...

Läser du på JP? Vilket lärosäte?
Vi kan bli vänner om du vill.
2025-10-05, 14:47
Medlem
Citat:
Jag vet det.

Ser ingen ljusning i framtiden, tyvärr.

Självmord är inget skämta om. Och jag skojar verkligen inte.

Vill att smärtan ska ta slut. Gråter hela tiden.

Att du inte ser någon ljusning är inte samma sak som att det inte finns någon. Jag tror det finns en ljusning för dig.

Smärtan kan ta slut utan att du skadar dig själv. Du måste lära dig att inte låta smärtan gå under huden på dig. Inte lyssna på den. Det är svårt, men det går.

Det är inte farligt att gråta. Tvärt om är det bra. Det skadar dig inte.
2025-10-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Du pluggar juridik? Då förstår jag att du vill skjuta skallen av dig! Skoja bara. Men en grej att tänka på. Eller två faktiskt.

1. Videon kommer säkert gå runt bland barn på tiktok, instagram, twitter osv. så det är ju inte så snällt mot dem som inte vill se det

2. Om du vill ge tillbaka mot de som har behandlat dig hemskt borde du göra det till ditt mål att avslöja vad de har gjort för en större allmänhet. Eller för polisen om de har gjort något olagligt. Då påverkar du faktiskt dem. Om du tar livet av dig kommer de säkert bara tycka det är skönt att du är borta för att du inte kan avslöja dem längre.

Ja, det gör jag.

1. Det har du rätt i. Har inte tänkt så.
Det vore inte okej att barn eller ungdomar ser den.

Ingen bryr sig vad dem har gjort mot mig. Det är en del utav problemet. Dels att det har skett(vilket är olagligt), men också att ingen bryr sig.

Dem kom undan.

Och jag är fast med allvarliga trauman.
2025-10-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Att du inte ser någon ljusning är inte samma sak som att det inte finns någon. Jag tror det finns en ljusning för dig.

Smärtan kan ta slut utan att du skadar dig själv. Du måste lära dig att inte låta smärtan gå under huden på dig. Inte lyssna på den. Det är svårt, men det går.

Det är inte farligt att gråta. Tvärt om är det bra. Det skadar dig inte.

Jag gråter hela tiden(okej, det känns som hela tiden, men mer, väldigt ofta).
Både privat och i det offentliga, tyvärr.

Men mår så oerhört dåligt.

Någon får fucking skjuta mig nu!
Orkar inte mer.
2025-10-05, 14:54
Medlem
Citat:
Jag gråter hela tiden(okej, det känns som hela tiden, men mer, väldigt ofta).
Både privat och i det offentliga, tyvärr.

Det gör inget. Var inte ledsen för det.

Citat:
Men mår så oerhört dåligt.

Ja det märks verkligen. Det är svårt och jobbigt att må så dåligt som du gör. Men det är inte farligt, det är bara tankar och känslor. Mycket obehaglig för dig, men inte farligt i och för sig självt.
Du har min och trådens sympati för det.

Citat:
Någon får fucking skjuta mig nu!
Orkar inte mer.

Det behövs inte. Du behöver inte skada dig själv för att komma ur det här.
2025-10-05, 14:56
Medlem
Och där tog det också en ny riktning. Noterat.
2025-10-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Och där tog det också en ny riktning. Noterat.

Oj, vad jobbigt.

Eller också inte.

Jag bryr mig inte om sådana personer som dig.

Jag befinner mig på rock bottom/sista cirkeln utav helvetet, vilket innebär att jag har förlorat i princip allt.

Ingenting spelar någon roll längre.

Dina one liners rinner av mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in