2025-10-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
För att dem kom undan med det.
Dem har vunnit.
Här är jag-med massa trauman som jag inte kan gå vidare ifrån.

Eh, flashback repar sig säkert. Och som du säger, jag tar det någon annanstans.
Försöker ju för fan göra något konstruktivt!
Pluggar juridik.
Men tankarna zoomar ut. Kan inte fokusera.
Kan inte fokusera när demoner i hjärnan som säger att jag gör bäst i att avsluta allting.

Lyssna inte. Det du hör är inte något som vill dig väl. Ger det inga övernaturliga tolkningar, men det där är röster innom dig som inte är bra och som du ska ignorera.
2025-10-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Till och med i det mörker du själv befinner dig i vill du räcka ut din hand till andra och hjälpa. Det är otroligt fint av dig.

Tillämpa det du skrev på slutet på dig själv. Du är också en människa. Du ska behandlas som en människa. Av andra men också av dig själv. Räck alltid ut den hjälpande handen till dig själv. Oavsett hur dåligt du mår eller hur mycket monster du känner att du är. Se på dig själv med sympati, förståelse och omtanke. Samma sympati, förståelse och omtanke det så tydligt syns att du vill ge andra människor.

Ta hand om dig. Bokstavligen.

Tack
Jättesnällt och fint skrivet.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, orden räcker inte till.
Djupet från mitt hjärta-tack.
Önskar dig allt gott
2025-10-05, 16:27
Moderator
evilhoneys avatar
Så kallade självmordstrådar är i te tillåtna här. Man får diskutera ditt mående och hur man kan komma ut det men att bara annonsera självmord eller be om hjälp huruvida man ska ta livet av sig eller metoder är inte inom ramen för Psykologi.

Vi hänvisar till 112 om man har akuta självmordstankar.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in