2025-10-03, 21:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
ja hon måste ju plocka upp räkan från golvet nu när han bölar och snyftar.
Det handlar om annat - och den som vet den vet och den som väntar får se.
Citera
2025-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Julias föräldraförmåga mättes aldrig mot Chrippas - eftersom han för barnets skull avstod från vårdnaden för att barnet inte skulle placeras ..
Förhoppningsvis inser du någon gång i framtiden vad det innebär.

Exakt! Hade han inte avsagts sig vårdnaden hade hon placerats.
Så då är d solklart eller hur.
Och tro inte att Soc hade backat om dom ansåg att Julia inte va passande att ha barnet.
Det är barnet som har rättigheter inte föräldrarna, hade dom ansett att Julia brustit hade flickan planerats.
Citera
2025-10-03, 21:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Men hur kan du bevisa detta? Allt du kan säga är vad Julia ”Hade gjort”. Medans med Chrippa har han själv bevisat, för oss alla, att vad han har gjort angående att sätta barnet först. Ta exempelvis överenskommelsen med att han inte skulle ta in Linnea i lägenheten han hade med Jocke förens saken med barnet och L var utagerat. Han tog ju dit Linnea ändå? Han väljer ju Linnea hela tiden, vilket är fint , men är kärlek så stark och det är meningen att man ska vara ihop så kunde den vänta tills allt var utagerat med situationen
Chrippa sätter barnet först och det har han bevisat många gånger.
Däremot går han inte tillbaka till Julia och leker puppetfamilj för att Julia och Jocke vill det -- och att inte göra det är också att prioritera barnet.

Överenskommelsen som du kallar det var Jockes krav .. inte socialtjänstens - utan Jockes. Jocke har aldrig brytt sig om barnet utan enbart hur han kan använda barnet för att uppnå det han vill.
Citera
2025-10-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kommer inte hända. Varför skulle han få enskild vårdnad och det vore barnmisshandel att låta ett barn bo där Linnéa bor. Det går inte att chansa med tanke på vad Chrippa sa att hon gjorde. Jag skiter fullständigt i att några påstår att han ljög. Jag tror han var sanningsenlig då.

Jag är helt med dig. Det var enda gången han talade sanning! Och nej, Linnea ska inte vara i närheten av något barn överhuvudtaget.
Citera
2025-10-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det som diskuteras är att det är bidragsfusk om hon går på socialbidrag samtidigt som hon tar emot stålar av Jocke.

Du skrev i ett inlägg nyss att hon inte har SGI men ändå får ut pengar=att hon bidragsfuskade.
Du skrev SGI, därav kom mitt svar till dej kring just SGI
Citera
2025-10-03, 21:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Exakt! Hade han inte avsagts sig vårdnaden hade hon placerats.
Så då är d solklart eller hur.
Och tro inte att Soc hade backat om dom ansåg att Julia inte va passande att ha barnet.
Det är barnet som har rättigheter inte föräldrarna, hade dom ansett att Julia brustit hade flickan planerats.
Jag vet inte var du vill komma. Chrippa hade val - och han valde det som gjorde att barnet inte placerades .. Det var hans val av omtanke och kärlek till sitt barn.
Han hade kunnat göra samma val som Julia - att skita i barnet och bara köra konflikten mellan dem in i väggen .. men han avstod för barnets väl och ve var viktigare än prestige.
Julias val är tvärtom -- barnet är ett medel för att skada Chrippa. Själv väljer hon ju helst att inte vara hemma utan hos andra som kan ta hand om barnet så hon slipper .. precis som hon gjorde när hon var hos Anjo.
Citera
2025-10-03, 21:42
Medlem
Citat:
Chrippa sätter barnet först och det har han bevisat många gånger.
Däremot går han inte tillbaka till Julia och leker puppetfamilj för att Julia och Jocke vill det -- och att inte göra det är också att prioritera barnet.

Överenskommelsen som du kallar det var Jockes krav .. inte socialtjänstens - utan Jockes. Jocke har aldrig brytt sig om barnet utan enbart hur han kan använda barnet för att uppnå det han vill.

Har du storhetsvansinne??
Är du på riktigt så obildad att du tror att Jocke skulle kunna styra socialtjänsten och ställa krav hur utgången ska bli?😬
Citera
2025-10-03, 21:43
Medlem
Citat:
Du skrev i ett inlägg nyss att hon inte har SGI men ändå får ut pengar=att hon bidragsfuskade.
Du skrev SGI, därav kom mitt svar till dej kring just SGI

Du har inte hängt med.

Det här är en diskussion som började för flera dagar sedan.
Citera
2025-10-03, 21:44
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Jag råkar känna någon som är bekant med Helena. Men ingen gräver efter information utan det där med Jockes pengar har tagits upp ändå.

Källa: Trust me,bro.

Vilket otroligt sammanträffande att just en person som verkar ha ett personligt vendetta mot Julia har denna insider.
Citera
2025-10-03, 21:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte var du vill komma. Chrippa hade val - och han valde det som gjorde att barnet inte placerades .. Det var hans val av omtanke och kärlek till sitt barn.
Han hade kunnat göra samma val som Julia - att skita i barnet och bara köra konflikten mellan dem in i väggen .. men han avstod för barnets väl och ve var viktigare än prestige.
Julias val är tvärtom -- barnet är ett medel för att skada Chrippa. Själv väljer hon ju helst att inte vara hemma utan hos andra som kan ta hand om barnet så hon slipper .. precis som hon gjorde när hon var hos Anjo.

Chrippidippen har framför våra ögon gjort många saker och gjort många val som inte gör honom till en lämplig vårdnadshavare.
Citera
2025-10-03, 21:45
Medlem
Citat:
Du har inte hängt med.

Det här är en diskussion som började för flera dagar sedan.

Jag är med🤷🏼‍♀️
Det var ett svar på ditt eget inlägg, ska du på allvar bråka med ditt eget skrivna inlägg? Känns onödigt väl?
Citera
2025-10-03, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har du storhetsvansinne??
Är du på riktigt så obildad att du tror att Jocke skulle kunna styra socialtjänsten och ställa krav hur utgången ska bli?😬
Jocke försökte styra sin bror - genom lögner om hur betrodd han var av soc bland annat.
Jag tror inte ett skit på Jockes lögner om vilka mandat soc skulle ha gett honom .. eftersom jag vet att det inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in