2025-10-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det blev verkligen fart helt plötsligt vilket är toppen bra 😉

Upplys mig, vad har hänt som gått fort?
Vad har åklagaren gjort och vad har lagts upp om chrippas pass osv?😬😄
Citera
2025-10-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vissa vet hur man roar sig..

Det är ju helt orimligt att tro att han skulle få vårdnaden, med en fängelsedom hängande över sig.

Det kommer inte hända. Varför skulle han få enskild vårdnad och det vore barnmisshandel att låta ett barn bo där Linnéa bor. Det går inte att chansa med tanke på vad Chrippa sa att hon gjorde. Jag skiter fullständigt i att några påstår att han ljög. Jag tror han var sanningsenlig då.
Citera
2025-10-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Och "folk verkar glömma" att man inte får missbruka ett garantansvar.

Chrippas "meritlista" både bakåt och i nutid är ju inte direkt att vara en ansvarstagande förälder på ngt plan.
Så han kan nog se sig om i stjärnorna att han skulle få ensam vårdnad.
Bara ATT han gör det trots sitt eget skit kommer mest troligt att slå tbx på honom big time.

Att han skulle valt själv att skriva över vårdnaden för att hon i te skulle bli LVU:ad är bara ren goja!
Citera
2025-10-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tyvärr framkom inget som kan att kasta ljus över vad försvaret menade med ovanstående bisarra mening, varken i sin egen skrivelse eller i åklagarens skriftliga yttrande, men här är dokumenten om nån ändå vill kolla.

Linköpings TR B 5294-24
https://pixeldrain.com/l/pd1X2ThF

Tror ni han orkar överklaga domstolens beslut om reseförbud...?

*Edit: han har tydligen redan överklagat till Göta hovrätt

Haha, jag smäller av snart! Detta är ren galenskap. Vad trodde han? Jag vill ha pass. Jag lovar att vara hemma tills åtal.
Är det han eller är det Linnéa som vill bli efterlyst igen?

Lycka till med detta Chrippa.

Fattar inte hur han inte fattar att andra fattar vad han är ute efter.
Citera
2025-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Han borde varit tyst för längesen, så här två veckor innan framstår det bara som ett ytterligare ett spel för gallerian.

Han verkar mest vara upptagen med att försöka fly den dåren.
Citera
2025-10-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Chrippas "meritlista" både bakåt och i nutid är ju inte direkt att vara en ansvarstagande förälder på ngt plan.
Så han kan nog se sig om i stjärnorna att han skulle få ensam vårdnad.
Bara ATT han gör det trots sitt eget skit kommer mest troligt att slå tbx på honom big time.

Att han skulle valt själv att skriva över vårdnaden för att hon i te skulle bli LVU:ad är bara ren goja!

Att Chrippa själv valde att skriva över vårdnaden kan fler intyga. Även de som hatar honom.
Citera
2025-10-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Chrippa GAV Julia full vårdnad. Nu är det HAN som tvistar om att få den tillbaka. Miss bipolär har inte med barnet att göra. Hon är bara den elaka styvmodern som tar varje tillfälle att snacka skit om Julia.

Han "gav" inte Julia vårdnaden. Socialtjänsten har efter utredning kommit med ett utslag, barnet ska LVU:as, då blev detta utgången.
Annars hade hon blivit placerad.
Han gav inte, han blev tvingad.
Citera
2025-10-03, 19:02
Medlem
Citat:
Att Chrippa själv valde att skriva över vårdnaden kan fler intyga. Även de som hatar honom.

Bullshit! Han hade inget val!
Citera
2025-10-03, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Hon har tagit bort storyn nu, fanns förut.

Vad för story? Jag har länkat 2 st några sidor bak sen idag.. men jag kanske har på lager.
Citera
2025-10-03, 19:06
Avslutad
Citat:
Jag hävdar att hon går på socbidrag samtidigt som hon tar emot ekonomiskt understöd från Jocke.

Andra har hävdat att hon får sjukpenning.

Jocke ger inte henne pengar det är lögn.
Citera
2025-10-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jocke ger inte henne pengar det är lögn.

Du kan få tro det.
Citera
2025-10-03, 19:07
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
För att det ska gå upp i hovrätten måste han få ett prövningstillstånd, folk verkar tro att hovrätten automatiskt tar upp fall men så är inte fallet.

Det är inte svårt att få upp en TR dom till HR, när det rör såpass långt fängelsestraff samt många överklagningsbara delar. Chrippa kommer inte bara nöjda sig och ta straffet (om det blir fängelse). Men det får vi se när väl de lyckas få han till TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in