2025-10-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Lagom mycket att sköta för den som har pengar 💰
Det kan vara skönt att bo en bit bort från stan. Särskilt ett skitställe som Stockholm 😱 Förlåt kunde inte låta bli. Har en slags hatkärlek till den staden 🤣

Ja, det är väl jag som inte förstår poängen med ”herrgårdar” utan mark. Helt meningslöst med bara ett fint hus. Men folk tycker ju ofta det är det viktigaste. Där jag bor kan man få en hyfsat stor gård för dom pengarna. Så man slipper ha ett annat jobb för att dra runt allt. 10-20 miljoner hade jag inte sagt nåt om men 35? Var finns värdet?
Citera
2025-10-03, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Ja, för något företag som köper guld.
Lite kaffepengar för det...Tack.
Citera
2025-10-03, 18:37
Medlem
Har han bott i en etagelägenhet på Södermalm när han var yngre?
Citera
2025-10-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Har han inte gjort de flesta själv när han varit manisk och påtänd det? Har för mig att jag läst det, möjligen i hans egen bok.

Han har iofs nån konstnärlig utbildning, så det är möjligt han ”ritat” på sig själv.
Citera
2025-10-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ser ut som ett trevligt ställe att bo på. Lite fula tapeter i en del rum men annars rätt så juste.
Priset verkar inte så högt. 35 milj. Man får inte så mycket för dom pengarna idag. Däremot så är det inte så många som kan finansiera ett sånt köp just nu.

Gäller detta fortfarande? De flyttar bara om de får det sålt för högt belopp?

” Sannas ord om försäljningen – vill inte flytta
Efter ryktet om att paret ska lämna Stoa Lundby, berättar Sanna Lundell nu om parets tankar kring försäljningen. I en intervju med Sköna hem berättar hon att de stortrivs på gården och vill helst inte flytta därifrån. Skulle de få rätt pris skulle de dock kunna överväga det.

– Vi är själva förvånade över att pressen valde att gå ut med detta, säger Sanna. Vi har inte tänkt sälja, och vi ville egentligen bara ha en värdering, men när vi fick veta hur mycket pengar det var värt tänkte vi att ”vill någon betala det priset kan vi överväga en affär”. Men det känns väldigt långsökt och är inget vi tänker på. Stora Lundby är underbart. Jag känner mig som ett med den här platsen, så en flytt skulle inte vara lätt.”

https://www.familjeliv.se/familj/1350130-sanna-lundells-vandning-efter-ryktet-med-mikael-persbrandt
Citera
2025-10-03, 19:25
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Den artikeln är från 2024. Dessutom har dom väl separerat?

Citat:
Ursprungligen postat av Sabutt
Gäller detta fortfarande? De flyttar bara om de får det sålt för högt belopp?

” Sannas ord om försäljningen – vill inte flytta
Efter ryktet om att paret ska lämna Stoa Lundby, berättar Sanna Lundell nu om parets tankar kring försäljningen. I en intervju med Sköna hem berättar hon att de stortrivs på gården och vill helst inte flytta därifrån. Skulle de få rätt pris skulle de dock kunna överväga det.

– Vi är själva förvånade över att pressen valde att gå ut med detta, säger Sanna. Vi har inte tänkt sälja, och vi ville egentligen bara ha en värdering, men när vi fick veta hur mycket pengar det var värt tänkte vi att ”vill någon betala det priset kan vi överväga en affär”. Men det känns väldigt långsökt och är inget vi tänker på. Stora Lundby är underbart. Jag känner mig som ett med den här platsen, så en flytt skulle inte vara lätt.”

https://www.familjeliv.se/familj/1350130-sanna-lundells-vandning-efter-ryktet-med-mikael-persbrandt
Citera
2025-10-03, 19:39
Medlem
Citat:
Den artikeln är från 2024. Dessutom har dom väl separerat?

Ja, det var därför jag undrade om detta att de bara säljer dyrt fortfarande gäller.

Ingen i tråden verkar ha säkert bekräftat separation, verkar mest vara rykten?
Citera
2025-10-03, 21:36
Medlem
Citat:
Han har iofs nån konstnärlig utbildning, så det är möjligt han ”ritat” på sig själv.

Det är ju inte heller det dummaste han gjort under sina trippar.
Citera
2025-10-03, 22:53
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Dessa tattar är mer ett sätt att ta avstånd från alla gulliga tatueringar. De flesta här på flashen har säkert en mormor som nyligen tattat någon gullig anka eller dyligt....
Lite som att stoppa ansiktet i en flistugg för att ta avstånd från dagens skönhetsideal?
Tror ärligt talat inte Micke P har intellektuell kapacitet nog att göra ett sådant "statement" även om han inbillade sig att någon skulle bry sig.
Jag sätter mina pengar på att det rätt och slätt är ett tecken på att man är en pundare utan minsta tillstymmelse till stil eller smak.
Och nej, min mormor var varken hora, kåkfarare eller sjöman och hade naturligtvis inga tatueringar.
Citera
2025-10-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Lite som att stoppa ansiktet i en flistugg för att ta avstånd från dagens skönhetsideal?
Tror ärligt talat inte Micke P har intellektuell kapacitet nog att göra ett sådant "statement" även om han inbillade sig att någon skulle bry sig.
Jag sätter mina pengar på att det rätt och slätt är ett tecken på att man är en pundare utan minsta tillstymmelse till stil eller smak.
Och nej, min mormor var varken hora, kåkfarare eller sjöman och hade naturligtvis inga tatueringar.
Min Farfar var sjöman, affärsman men även ett och annat besök på kåken. Han hade tattar som liknar MPs. På den tiden ingav dessa en viss respekt. Men visst skämdes man som barn..
Citera
2025-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Har han bott i en etagelägenhet på Södermalm när han var yngre?
Minns ett reportage med honom i tidningen " hemmabio " där berättade han att han blåste på hemmabiosystemet så byxbenen fladdrade när han kom sent på natten efter skådisjobb eller teaterjobb o då ska det ha varit en stor lägenhet inre sthlm.

Eller menade du när han bar barn tonåring ?
Citera
2025-10-05, 19:18
Medlem
Rikskrim08s avatar
Vad gör Micke på dagarna numera, länge sedan jag såg honom i någon film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in