2025-10-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är tydligt att han har låtit andra stå för smutskastningen av hans dotters mamma genom att inte yttra sig någonting om en endaste grej. (Mer än nåt lamt falskt uttryck om längtan) En strategi i mina ögon som är lömskare än nånting annat. Stackars C som inte kommer kunna ta del någonstans i sociala medier att den biologiska pappan backade upp det viktigaste hon har för hennes skull.

Att man blir upprörd över hans inlägg är för att det är så snuskigt falskt och vinklat.

Jag kan inte förstå hur man kan vara så hatisk mot N med tanke på att hon inte har ljugit om faderskapet överhuvudtaget. Inte ens vinklat det nånting.
Jag hatar inte N . Det är ett ord som får stå för dej och som du ofta använder.
Däremot så ogillar jag hennes sett mot andra människor.

Vad då smutskastning av hans dotters mamma . Hon om någon har väl smutskastar A på alla olika forum och interjuver . Så varför ska han försvara henne för .

Hur kan du veta att det är vinklat ?? Och hur vet du att det är falskt och snuskigt
Citera
2025-10-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det stämmer att N inte inkom med DNA-testet till domstolen, men man behöver se till hela situationen för att förstå varför: För att det framstår som helt uppåt väggarna att över huvud taget begära ett test från start. Med samma logik som du själv för dig med hade han kunnat skriva på för faderskapet redan i april 2024 och då testa barnet. Hade DNA-testet inte varit positivt hade han hyfsat enkelt kunnat avsäga sig faderskapet utan någon större dramatik.

Faderskapet kunde fastställas genom erkännande från Andr*as och har trots allt aldrig ifrågasatts från varken Andr*as eller N*cc*s sida.

Andr*as är enligt vår gode vän Artmovie föremål för en pågående brottsutredning för grov kvinnofridskränkning. I det målet hade han kunnat peka på att N*cc* gick med på hans krav och använda det som argument för att hon egentligen inte upplevde sig hotad eller utsatt.

Att framställa Andr*as som gentlemannamässig och någon som aldrig tagit saker via sociala medier är också helt felaktigt. Han skickade självmant privata konversationer till ett skvallerkonto.

Att det skulle finnas en ”förmodad otrohet” från hennes sida är ditt eget påhitt. Att inte redogöra för varför man vill göra ett DNA-test i ett ärende som rör relationen till ens barn för att man vill vara gentlemannamässig och inte vill riskera at är uppgifterna hamnar hos Expressen framstår som en efterhandskonstruktion.

Ljuger du vanemässigt? Du kan inte avsäga dig faderskap i Sverige.

Det är inte uppåt väggarna att begära faderskapstest ifall man vet att kvinnan varit otrogen samtidigt som barnet blev till, vilket vi kan konstatera är högst troligt inte minst eftersom Nicci vägrade gå med på att ta ett faderskapstest.

Att framställa det som att Andreas inte varit gentlemannamässig all denna tid är felaktigt. Hans två meddelanden till ett skvallerkonto var en naturlig men alldeles för mild reaktion på flera månaders förtal och smutskastning från den kvinnan som han förmodligen precis fått reda på varit otrogen mot honom och som kanske väntade hans barn.

Det finns en förmodad otrohet. Det står klart att hon hade klamydia, men inte ens Nicci har sagt att han också testade positivt för det.
Citera
Avstängd
Nu spånar jag…kan A plötsliga vändning om att erkänna dottern utan dna ha nånting med att göra att brottsmålet leds av åklagare nu?
Citera
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Det beror nog på lite hur man har uttryckt sig till mig både i den här tråden och den andra . Bla att jag skulle hålla mina smutsiga fingrar borta från ett barn. Såna som mig ska inte jobba inom vården el har man dyslexi el läsförståelse ska man absolut inte jobba med människor mm . Då detta inte haft något med N att göra .

Detta är baksidan att vara offentligt och gå ut och posta allt. Det är ingen som gjort Nicci till världens sämsta människa det är hennes handlande som inte alltid är rätt som man reagerat på . Att A ej kämpat får stå för dej . Jag vet vad jag har sett och läst och det räcker för mig för att veta att han har varit motarbetad sen dag 1 då C föddes och han har kämpat

Att ni är så många i tråden som för er med argumentet att ni bara ”reagerat” på sådant N*cc* gjort är för mig en gåta eftersom att ni reagerar så starkt på när andra ”reagerar” på sådant Andr*as säger eller gör.

Jag vet inte heller om jag vill kalla det att ”reagera” när man i inlägg efter inlägg skriver om vilken dålig mor N*cc* är, att man önskar att Andr*as skulle ha ensam vårdnad (!), att man förskönar och hyllar Andr*as på ett sätt, att man blandar in och smutskastar hela N*cc*s familj.

Eftersom att någon nu nämner förtal eftersom att det påtalas att Andr*as är föremål för en pågående brottsutredning kan man ju fundera på vilka inlägg i den här och i den tidigare Love Island-tråden som skulle klassas som rent förtal mot både N*cc*, hennes mamma och V*ktor.

För övrigt: Med tanke på att Andr*as inte självmant hörde av sig till socialnämnden för att anmäla sitt intresse för faderskap utan väntade till dess att han själv blev kontaktad månader efter att Ch*ara föddes får du nog ta tillbaka ditt påstående om att han skulle kämpat från dag ett.
Citera
2025-10-03, 10:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Jag hatar inte N . Det är ett ord som får stå för dej och som du ofta använder.
Däremot så ogillar jag hennes sett mot andra människor.

Vad då smutskastning av hans dotters mamma . Hon om någon har väl smutskastar A på alla olika forum och interjuver . Så varför ska han försvara henne för .

Hur kan du veta att det är vinklat ?? Och hur vet du att det är falskt och snuskigt
För att han enligt er är så mycket bättre och mognare än henne. Att stoppa hatet mot N skulle vara för att skydda sin dotter men det förstod du inte såklart.
Citera
2025-10-03, 10:27
Medlem
Citat:
Jag anser också att han inte gjort något för att ta kontakt. Jag anser att han gjort allt för att slippa ta kontakt.

Hur vet du det?
Citera
2025-10-03, 10:28
Medlem
Citat:
För att han enligt er är så mycket bättre och mognare än henne. Att stoppa hatet mot N skulle vara för att skydda sin dotter men det förstod du inte såklart.

Hon har ju själv satt sig i den situationen
Citera
2025-10-03, 10:28
Medlem
Citat:
Men man ska plötsligt kunna börja leka ansvarsfull pappa efter nästan två år när man inte direkt kämpat för att få träffa sin dotter? Makes you think.

Hur man kan vara upprörd för att en förälder har ett starkt nätverk med barnvakter som gärna ställer upp och att Ch*ara har närvarande morföräldrar är för mig en gåta, men jag antar att man kan vinkla exakt allt till N*cc*s nackdel om man verkligen vill det.
Hur mycket A har kämpat vet inte du då han valt att sköta detta snyggt.

Ett starkt nätverk är en sak men att se till att sina behov går först är något helt annat. Som tex resor festande mm just ja N vill ju bara vara N hennes egna ord
Citera
2025-10-03, 10:33
Medlem
Citat:
Okej men då borde ju N göra likadant mot A att stoppa hatet och hoten som han fått genom åren för att skydda deras dotter. Snacka om dubbelmoral
Citera
2025-10-03, 10:36
Medlem
Citat:
Exakt vad är det jag ljuger om?

Vad anekdoten om den hämndlystna brodern har med tråden att göra förstår jag inte.

Citat:
I vilket annat fall som helst hade man tyckt att det vore direkt olämpligt att ett barn skulle vistas med en potentiellt farlig förälder.
Citat:
Men herregud !! POTENTIELLT FARLIG
Är det lämpligt att spekulera i att nån är farlig baserat på en lögnerskas anmälningar?

Jag kan också spekulera.

Nicci har potentiellt anmält Andreas för mängder av brott som han inte är skyldig till. Jag tror att hon gjort fler anmälningar än hon säger.

Andreas kan tvåla dit henne för minst lika många, grov fridskränkning kan hon definitivt åka dit för mot honom.

Kan du ta fram aktuell status för utredningen och ärendenummer? Jag vill se det med egna ögon.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 10:43.
Citera
2025-10-03, 10:43
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ljuger du vanemässigt? Du kan inte avsäga dig faderskap i Sverige.

Det är inte uppåt väggarna att begära faderskapstest ifall man vet att kvinnan varit otrogen samtidigt som barnet blev till, vilket vi kan konstatera är högst troligt inte minst eftersom Nicci vägrade gå med på att ta ett faderskapstest.

Att framställa det som att Andreas inte varit gentlemannamässig all denna tid är felaktigt. Hans två meddelanden till ett skvallerkonto var en naturlig men alldeles för mild reaktion på flera månaders förtal och smutskastning från den kvinnan som han förmodligen precis fått reda på varit otrogen mot honom och som kanske väntade hans barn.

Det finns en förmodad otrohet. Det står klart att hon hade klamydia, men inte ens Nicci har sagt att han också testade positivt för det.

Avsäga sig faderskap i bemärkelsen att man bara inte längre vill vara juridisk förälder, nej, men att väcka talan för att ogiltigförklara den dom som nu fallit genom att påvisa att den skett på falska grunder är fullt möjligt.

Om han hade skrivit på faderskapet hos socialnämnden hade han kunnat åberopa följande paragraf ur föräldrabalken, vilket hade varit mycket enklare för honom:

4 b § Om det visar sig att den som har lämnat en bekräftelse enligt 4 eller 4 a § inte är far till barnet, ska rätten förklara att bekräftelsen saknar verkan mot honom. Lag (2021:783).

Det finns för övrigt massor av sätt som klamydiahändelsen skulle kunna ha utspelat sig. Han har mig veterligen själv aldrig hävdat att han aldrig någonsin haft klamydia.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-03 kl. 11:00.
Citera
2025-10-03, 10:45
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Hur mycket A har kämpat vet inte du då han valt att sköta detta snyggt.

Ett starkt nätverk är en sak men att se till att sina behov går först är något helt annat. Som tex resor festande mm just ja N vill ju bara vara N hennes egna ord

Det framgår av handlingar i faderskapsärendet i tingsrätten att Andr*as inte själv kontaktar socialnämnden utan inväntar deras kontakt i faderskapsutredningen. Kontakten sker i mars 2024.

Men med din logik vet du alltså inte du heller hur mycket han kämpat?

I princip alla mammor jag känner har tillfällen där de bara vill få känna sig som sig själva, fullt naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in