2025-10-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det är Andr*as som dragit ut på faderskapsutredningen med 18 månader genom att kräva ett DNA-test han själv inte behövde, helt utan motivering, och sedan går han ut med ett svulstigt inlägg på Instagram om hur han kämpat.
Varför är du så hatisk mot en pappa som uttrycker sin längtan efter att träffa sitt barn?

Han behövde faderskapstestet, av anledningar han inte tycker att du och omvärlden behöver veta. Förmodligen för att Nicci hade smittats av klamydia och han hade varit trogen. Då har Nicci varit otrogen och hon bar på ett barn han initialt hade trott var hans.

Hans inlägg visade vördnad, integritet och klass, mer än man kan begära av en pappa som berövats sitt barn och utan att förtala kvinnan som tvingat sitt barn att sakna en pappa i hela sitt liv. Dottern kommer äntligen få sin träffa sin efterlängtade pappa och jag tror att Niccis utspel och trakasserier har påverkat hennes chanser till delad vårdnad rejält. Det finns en hel rad bra män som har utsatts för henne innan Andreas, han var inte den första och han kommer inte vara den sista. Dom ställer förmodligen mer än gärna upp som karaktärsvittnen för att skydda Andreas.

Slutet gott, allting gott.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 08:33.
Citera
2025-10-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Precis, båda har gått ut med att dom testade negativt innan LI (alla testas). Efter LI blir Nicci gravid och man tar i regel alltid klamydiatest vid en nyupptäckt graviditet. Då testar Nicci positivt. Klamydia ligger inte latent och kan ”bryta ut” vid en graviditet. Man kan vara symtomfri men Nicci hade testat positivt om hon var smittad sen tidigare. Andreas hävdar att han ej varit otrogen, Nicci hävdar att hon inte heller varit det. Andreas säger att han hade oskyddat sex med någon två dagar efter testet, men innan LI. Vad som stämmer kan vi förstås aldrig veta.

Vad vi vet är att han inte uppgett det som skäl till att han vill ha ett DNA-test. Nicci vill inte tillåta test p.g.a. att Andreas utreds för kvinnofridskränkning.

(Jag uppger bara vad som kommit fram i tråden och försöker hålla mig hyfsat neutral)

Man testas vid en graviditet, vid ett positivt test påbörjas smittspårning. Givetvis testar man partnern till den som är smittad.

Det sprids ett obekräftat rykte om att Andreas ska ha testat negativt, men ingen vet var det kommer ifrån. I nuläget är det endast en trådsanning.
Då gav min insider mig rätt uppgifter.

Är det sant att hon var utomlands och mötte en man när hon kom hem från LI och att hon ett år senare spenderade minst en hotellnatt med samma man?

Det har väl inte funnits en enda uppgift om att han har testat positivt heller?

Jag kan förstå ifall klamydian var orsaken till att han fick misstankar om att han inte har pappan att han inte uppger såna privata angelägenheter i en sån ansökan, han har hela tiden blivit påmind om hur bevakat uppbrottet varit av press och på sociala medier. Det skulle bara bli mer smutsigt att slänga ”en klamydiasmittad otrogen gravid kvinna” under bussen på det viset.
Citera
2025-10-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det kan ju hänt saker som fått honom att tveka senare? Att som par innan gå ut med graviditet och föräldraskap är ju inget märkvärdigt, det gör väl typ alla.
Att det inte finns alternativa personer som kan komma i fråga vet ju bara N.
Inget av dessa är skäl nog att neka DNA om det är vad som krävs för att C ska få sin pappa (förhoppningsvis) erkänd, tycker jag.

A har ju haft låg profil hela tiden och inte verkar brytt sig så mkt över allt som sagts om honom (inget behov av att försvara sig) Då finns det väl ingen anledning att gå ut med detta nu heller om han inte brydde sig om C och fadersrollen?

Först fick han kritik för att han inte gjorde nåt, och nu när han gör nåt. Är det just hur han uttryckt sig som är värst när det kommer till faställandet av faderskapet? (eftersom tråden tog spinn i samband med detta) Att han ska ha kämpat medan några av er hävdar motsatsen? Hade det varit lika illa om han bara skrivit en rad om att det är fastställt? Han skulle alltså medvetet trigga fam H? Det undrar jag om han verkligen vill...
Det är precis detta jag menar ! Ingen vet vad som hänt på vägen . Ska han bli straffad för att han vill ta detta DNA test . Vad A än gör så är det fel
Citera
2025-10-03, 08:46
Medlem
BluePonyGirls avatar
Jag förstår verkligen inte hur vissa här kan sitta och tycka synd om Andr*as och framställa honom som en kämpande man med hjärtat på rätt ställe.

Vi pratar om en man som just nu är under åklagarledd utredning för grov kvinnofridskränkning. Bara det är fruktansvärt allvarligt och att utredningen fortfarande pågår kan man inte blunda för. (Uppgifterna om att det är just han som utreds för grov kvinnofridskränkning kommer för övrigt först från Artmovie, trots att dessa uppgifter hela tiden varit sekretessbelagda och inte har kunnat lämnas ut av myndigheter, men detta bekräftas genom att N*cc* nämner utredningen i handlingar i tingsrättsmålet från juni i år.)

Att folk ändå vill måla upp honom som något offer är obehagligt. Det är som att all empati går till honom, medan N*cc* och barnet bara ska tåla allt: Hans krav, att han försenar processen med många månader, att han tycker sig ska få kunna bestämma.

Vad han än hade för skev ursäkt till att vilja tvinga genom ett DNA-test: Han behövde det inte. Han hade redan erkänt barnet. Han har konsekvent inte uppgett någon som helst anledning till varför han skulle behöva ett DNA-test, något man normalt gör och framför allt när ett ärende tas till tingsrätten.

Det framstår som sällsynt korkat motsägelsefullt att säga sig både längta efter sin älskade lilla dotter och att sedan försvåra fastställandet av faderskapet med över ett år innan man tar tillbaka sitt krav. Har man verkligen längtat då? Idioti.
Citera
2025-10-03, 09:01
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Är det sant att hon var utomlands och mötte en man när hon kom hem från LI och att hon ett år senare spenderade minst en hotellnatt med samma man?

Jag kan förstå ifall klamydian var orsaken till att han fick misstankar om att han inte har pappan att han inte uppger såna privata angelägenheter i en sån ansökan, han har hela tiden blivit påmind om hur bevakat uppbrottet varit av press och på sociala medier. Det skulle bara bli mer smutsigt att slänga ”en klamydiasmittad otrogen gravid kvinna” under bussen på det viset.

Ingen har tvivlat på att de testades och testade negativt före inspelningen, jag har själv kontaktat produktionsbolaget som bekräftat att det är ett krav från deras sida.

I tråden och den tidigare tråden har det påståtts att Andr*as låg med en tjej efter provtagningstillfället och därmed ska ha haft med sig klamydia in huset.

Av den anledningen kan man verkligen tvivla på uppgifterna om att han aldrig skulle ha varit smittad med klamydia.

De uppger båda i faderskapsutredningen att de hade oskyddat samlag under tiden de var i Dominikanska Republiken.

Sedan har det hävdats att han inte testade positivt i anslutning till att N*cc*s klamydia uppdagades hos barnmorskan och hon behövde smittspåra.

Det skulle ju kunna innebära att han kom hem från Dominikanska republiken, mötte ett klamydiabrev på mattan, tog ett test, fick behandling och inte berättade det för N*cc* för att han ville få det att framstå som att han inte var inblandad.

Läser man faderskapsutredningen noggrant så verkar det som att de helt enkelt inte har sex efter att de kommer hem från inspelningen. Det har också framkommit uppgifter i tråden från N*cc*s sociala medier om att N*cc* varit på ett mycket tidigt ultraljud vilket innebär att hon skrivits in hos barnmorskan tidigare än normalt, och att klamydiatesten alltså kan ha gjorts väldig nära inpå hemkomsten från inspelningen.

Det skulle betyda att det stämmer att ingen av dem varit otrogen också.

Plus att det ger N*cc* faktiska bevis för att Andr*as vetat att han smittat henne med klamydia.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-03 kl. 09:11.
Citera
2025-10-03, 09:03
Medlem
Citat:
Han har kämpat, men inte som mediehora. Inlägget är ärligt, koncist och skadar ingen, inte ens Nicci som levt på att skada Andreas sen hon blev gravid.

Det var Nicci som drog ut på det och inte gjort ett DNA-test för att förstöra relationen mellan pappa och barn. Hur menar du att det kan vara Andreas fel att Nicci vägrade låta dottern ta DNA-testet? Dottern har förlorat år med honom, det är Niccis fel men nu får hon äntligen träffa sin efterlängtade godhjärtade pappa.
precis inte en ända gång har A uttryckt sig illa el smutdkstat N på sociala medier . Medans hon har i timmar lagt ut gråtvideos talat om vilken hemsk människa han är som ej bryr sig .

När han lägger ut ett inlägg på sin sida på hur han känner sig i det hela inte ens här har han nämt henne går hon i taket sitter i sin podd tillsammans med mamma j och hånar han och säger detta är ett spel för galleriet.

Och hur kan hans inlägg göra så många människor upprörda för att hsn skriver att han kämpat för sin dotter i snart 2 års tid och ger sin bild av det hela .

Och varför är detta DNA så laddat för begriper inte det

Citat:
Varför är du så hatisk mot en pappa som uttrycker sin längtan efter att träffa sitt barn?

Han behövde faderskapstestet, av anledningar han inte tycker att du och omvärlden behöver veta. Förmodligen för att Nicci hade smittats av klamydia och han hade varit trogen. Då har Nicci varit otrogen och hon bar på ett barn han initialt hade trott var hans.

Hans inlägg visade vördnad, integritet och klass, mer än man kan begära av en pappa som berövats sitt barn och utan att förtala kvinnan som tvingat sitt barn att sakna en pappa i hela sitt liv. Dottern kommer äntligen få sin träffa sin efterlängtade pappa och jag tror att Niccis utspel och trakasserier har påverkat hennes chanser till delad vårdnad rejält. Det finns en hel rad bra män som har utsatts för henne innan Andreas, han var inte den första och han kommer inte vara den sista. Dom ställer förmodligen mer än gärna upp som karaktärsvittnen för att skydda Andreas.

precis .Kan inte heller förstå hur man kan vara så hatisk mot en pappa som har kämpat sig för att få rätten till sin egen dotter . Du hör ju hur sjukt det låter .

Citat:

Det är det här jag har försökt fått fram hela tiden . Vem säger att han ens har testats positivt .
Då är det väl själv klart att man vill ta ett DNA test . Men folk tror att det är något negativt och att det betyder att man ej ens vill ha din dotter men så är det ej
Citera
2025-10-03, 09:06
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:

Hatisk? Hjälp.

Att uttrycka längtan efter ett barn är en sak, men man kan inte blunda för kontexten. Det handlar inte bara om ett DNA-test i sig, utan om att dra ut på en faderskapsutredning i över ett år trots att det fanns en tydlig bekräftelse redan i utredningsprotokollet och att han aldrig haft några initiala tvivel om att det skulle vara han som är pappa. Att dessutom göra det samtidigt som en (nu) åklagarledd utredning för grov kvinnofridskränkning pågår sätter situationen i ett helt annat ljus.

Det är missvisande att framställa det som att han “berövats sitt barn”. Han hade ett val hela tiden, men valde att förlänga processen på ett sätt där resultatet blev att han belastade både mamman, barnet och också honom själv. Den typen av agerande signalerar inte värdighet, snarare en vilja att utöva kontroll och makt vilket går helt i linje med de brott som utreds.

Oavsett vad man tycker om parternas tidigare relation är det viktigt att skilja på en förälder som faktiskt försöker hitta lösningar och en förälder som driver processer utan rimlig grund. Det senare riskerar att bli destruktivt, inte bara för den vuxna parten utan i förlängningen också för barnet. Att båda på varsitt håll obstruerat faderskapet är givet, men: Andr*as har obstruerat fastställandet, N*cc* hans krav.
Citera
2025-10-03, 09:10
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
precis inte en ända gång har A uttryckt sig illa el smutdkstat N på sociala medier . Medans hon har i timmar lagt ut gråtvideos talat om vilken hemsk människa han är som ej bryr sig .

När han lägger ut ett inlägg på sin sida på hur han känner sig i det hela inte ens här har han nämt henne går hon i taket sitter i sin podd tillsammans med mamma j och hånar han och säger detta är ett spel för galleriet.

Och hur kan hans inlägg göra så många människor upprörda för att hsn skriver att han kämpat för sin dotter i snart 2 års tid och ger sin bild av det hela .

precis .Kan inte heller förstå hur man kan vara så hatisk mot en pappa som har kämpat sig för att få rätten till sin egen dotter . Du hör ju hur sjukt det låter .

Det är det här jag har försökt fått fram hela tiden . Vem säger att han ens har testats positivt .
Då är det väl själv klart att man vill ta ett DNA test . Men folk tror att det är något negativt och att det betyder att man ej ens vill ha din dotter men så är det ej

Det skaver att han skrivit att han kämpat för sin dotter i snart två år eftersom att alla hans handlingar genom ärendet pekar på att han snarare förhalat processen för sig själv och göra livet jobbigt för N*cc*, det är inte att kämpa. Alla vuxna ser genom det.
Citera
2025-10-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag förstår verkligen inte hur vissa här kan sitta och tycka synd om Andr*as och framställa honom som en kämpande man med hjärtat på rätt ställe.

Vi pratar om en man som just nu är under åklagarledd utredning för grov kvinnofridskränkning. Bara det är fruktansvärt allvarligt och att utredningen fortfarande pågår kan man inte blunda för. (Uppgifterna om att det är just han som utreds för grov kvinnofridskränkning kommer för övrigt först från Artmovie, trots att dessa uppgifter hela tiden varit sekretessbelagda och inte har kunnat lämnas ut av myndigheter, men detta bekräftas genom att N*cc* nämner utredningen i handlingar i tingsrättsmålet från juni i år.)

Att folk ändå vill måla upp honom som något offer är obehagligt. Det är som att all empati går till honom, medan N*cc* och barnet bara ska tåla allt: Hans krav, att han försenar processen med många månader, att han tycker sig ska få kunna bestämma.

Vad han än hade för skev ursäkt till att vilja tvinga genom ett DNA-test: Han behövde det inte. Han hade redan erkänt barnet. Han har konsekvent inte uppgett någon som helst anledning till varför han skulle behöva ett DNA-test, något man normalt gör och framför allt när ett ärende tas till tingsrätten.

Det framstår som sällsynt korkat motsägelsefullt att säga sig både längta efter sin älskade lilla dotter och att sedan försvåra fastställandet av faderskapet med över ett år innan man tar tillbaka sitt krav. Har man verkligen längtat då? Idioti.
Vem som helst kan anmäla ett brott och Nicci är välkänd för att ljuga om sina ex och därför tror ingen henne utan bevis eller vittnen utanför familjen. Känner du till Niccis historia?

Nu är det Andreas och dottern som är offer, inte Nicci, get used to it.

Det är Nicci som har försvårat fastställandet av faderskapet med över ett år. Vad kan du komma på för ursäkt åt Nicci för att det tog över ett år för Nicci att göra ett DNA-test för att ge dottern hennes pappa tillbaka?

Det tog henne ett år. Det får mig att tänka att det inte finns minsta tvivel om att hon var otrogen mot honom.

Vet du hur många hotellnätter Nicci spenderade med den andra mannen totalt?
Senast redigerad av Pallal 2025-10-03 kl. 09:17.
Citera
2025-10-03, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Absolut! Hämndlysten så det skriker om det! Stackars stackars barn säger jag. Bli en spelbricka för att mata N med familjs ego. Sedan hitta en ny ”man” fort som tusan när man märker att det går A:s väg och leva ”lyckliga” familjelivet i Karlstad som nu A förstör i och med att han äntligen fått klart att han är pappa till C. N matar ut i sociala medier ”pappa”V och hon mamma ( har hon nånsin lagt ut så mycket på C som nu?) samt slut på festandet och mirmor som ständig barnvakt och N:s följare köper det rakt av. Så mycket skit han får nu för han ”förstör” och är ”avundsjuk” på att N äntligen fått den familj hon så länge velat ha.
En riktig narcissist/psykopat gör allt så uträknat för egen vinning.
Ja , att folk inte kan se igenom detta är för mig helt obegripligt. Sen får man skit för att jag tycker det endast är ett spel för galleriet. På vilket sätt är det inte det frågar jag . Du kan inte från en dag till en annan börja leka mamma nu när du ej gjort det under snart 2 års tid . Då du bett någon annan ta ansvar för ditt barn medans du är ute reser och lever livet när du har en liten hemma . Som du sa när A börjar få ordning på allt då ska man börja bilda fam fort som fan lägga upp det på sociala medier mm
Citera
2025-10-03, 09:16
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Klockrent skrivet håller med dej . Börjar bli extremt tröttsamt att bli i frågasatt och hånad för sina inlägg. Man ska inte behöva stå till svars vad som sägs .
Och skriva vi ska få fram sanningen , vilken sanning undrar jag !
Varför är deras påståenden mer rätt än andras undrar jag ?
När man väl förklarar så blir man hånad för det .
Är oxå väldigt komiskt att man sitter och säger att vi håller varandra bakom ryggen och att vi är här inne för att skaffa vänner.
När man själv det senaste dygnet då man är 2-3 st så håller med varandra i allt går till attack mot samma individer är en sån dubbelmoral.

Det som är mest tröttsamt är alla inlägg från er som gjort det till er kamp att framställa N*cc* som världens värsta människa, som vevar om att ni blir mobbade och hånade och Gud vet vad när ni faktiskt bara blir ifrågasatta.

”Man ska inte behöva stå till svars för vad som sägs” är… ja, jag vet nog inte vad jag ska säga om det uttalandet. Har man ägnat två år åt att smutskasta en person på Flashback ska man nog kunna tåla att både granskas och få stå till svars för vad sjutton man egentligen skrivit.

Saken är: Andr*as kämpade aldrig, men det har ni som vill försvara honom på Flashback gjort.
Citera
2025-10-03, 09:18
Avstängd
Citat:

Det är tydligt att han har låtit andra stå för smutskastningen av hans dotters mamma genom att inte yttra sig någonting om en endaste grej. (Mer än nåt lamt falskt uttryck om längtan) En strategi i mina ögon som är lömskare än nånting annat. Stackars C som inte kommer kunna ta del någonstans i sociala medier att den biologiska pappan backade upp det viktigaste hon har för hennes skull.

Att man blir upprörd över hans inlägg är för att det är så snuskigt falskt och vinklat.

Jag kan inte förstå hur man kan vara så hatisk mot N med tanke på att hon inte har ljugit om faderskapet överhuvudtaget. Inte ens vinklat det nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in