2025-10-03, 09:53
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Det är precis detta jag menar ! Ingen vet vad som hänt på vägen . Ska han bli straffad för att han vill ta detta DNA test . Vad A än gör så är det fel
Nej visst! Jag förstår inte heller varför man finner detta så hemskt.
Citera
2025-10-03, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Så varför vägrade hon gå ned på DNA? Varför kom hon inte in med uppgifter dom hon skulle? Varför smutskasta sittbarns pappa offentligt om hon valt att skaffa barn med den personen? Kom inte och säg att hon blev dåligt behandlad. Lät exakt samma i början som det gör nu ned V. Ska han bli tredje partnern hon smutskastar om det inte passar prinsessan?
Varför ville hon inte ha A nära när han flyttade till Stockholm? Eller meddelat när hon skulle föda? När hon är så medgörlig som du säger. Och vad ska du göra den dagen barn nr 2 kommer och N vill bo med sin partner?
Vad JAG skall göra när barn nr 2 kommer? (Sista meningen)
Är du förvirrad eller vad händer? Fattar inte mycket av vad du skriver eller menar.
Citera
2025-10-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det som är mest tröttsamt är alla inlägg från er som gjort det till er kamp att framställa N*cc* som världens värsta människa, som vevar om att ni blir mobbade och hånade och Gud vet vad när ni faktiskt bara blir ifrågasatta.

”Man ska inte behöva stå till svars för vad som sägs” är… ja, jag vet nog inte vad jag ska säga om det uttalandet. Har man ägnat två år åt att smutskasta en person på Flashback ska man nog kunna tåla att både granskas och få stå till svars för vad sjutton man egentligen skrivit.

Saken är: Andr*as kämpade aldrig, men det har ni som vill försvara honom på Flashback gjort.
Det beror nog på lite hur man har uttryckt sig till mig både i den här tråden och den andra . Bla att jag skulle hålla mina smutsiga fingrar borta från ett barn. Såna som mig ska inte jobba inom vården el har man dyslexi el läsförståelse ska man absolut inte jobba med människor mm . Då detta inte haft något med N att göra .

Detta är baksidan att vara offentligt och gå ut och posta allt. Det är ingen som gjort Nicci till världens sämsta människa det är hennes handlande som inte alltid är rätt som man reagerat på . Att A ej kämpat får stå för dej . Jag vet vad jag har sett och läst och det räcker för mig för att veta att han har varit motarbetad sen dag 1 då C föddes och han har kämpat
Citera
2025-10-03, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Men du kan ju omöjligt veta om han har kämpat el ej ! Detta är ju din tolkning av det hela .
Hans senaste ex tyckte ju tydligen inte heller att han gjorde det. Vad kan det bero på att hon inte tyckte det? Hon borde ju ha bilden klar för sig om han nu var ärlig mot henne.
Henne gillade ni ju åtminstonde från början.
Citera
2025-10-03, 10:00
Medlem
Citat:
Att en mamma nekar ett DNA-test handlar inte automatiskt om att hon ”vägrar”. Det är fullt rimligt att ifrågasätta varför en pappa, som redan hade faderskapet bekräftat i utredningsprotokollet, ändå driver på för ytterligare testning. När detta sker samtidigt som han är föremål för en brottsutredning är det inte konstigt att hon prioriterar sitt och barnets skydd framför att tillmötesgå ytterligare krav.

Att inte dela detaljer om födsel eller privatliv kan inte likställas med att ”hålla barnet borta”. Det kan lika gärna vara ett sätt att sätta gränser i en mycket utsatt situation, särskilt givet den pågående brottsutredningen. Delaktighet i ett barns liv förutsätter trygghet, respekt och samarbetsvilja. Inte kravfyllda processer.

Hur skulle det se ut om hon välkomnade honom till Stockholm med öppna armar och lät en person som konsekvent vägrat skriva på för faderskapet trots erkännande träffa barnet medan hon också vill bli tagen på allvar i en brottsutredning för ett grovt brott som rör samma person?

Ändå sitter hon o säger i YouTube efter YouTube att C pappa inte gjort något för att ta kontakt…… motsägelsefullt
Citera
2025-10-03, 10:02
Medlem
Citat:
Det är verkligen inte säkert att barnet får träffa sin ”efterlängtade, godhjärtade pappa” (…) med tanke på att det pågår en brottsutredning där man utreder grov kvinnofridskränkning. Ärendet har lämnats över från polis till åklagare bara i våras.

Förhoppningsvis tar familjerätten hänsyn till det när de utreder möjligheterna till umgänge. I vilket annat fall som helst hade man tyckt att det vore direkt olämpligt att ett barn skulle vistas med en potentiellt farlig förälder.

I övrigt magstarkt att komma med så förskönande påståenden givet hur situationen faktiskt ser ut. Inlägget är knappast ärligt med tanke på hur han själv förhalat processen genom de senaste åren.

Andr*as tvivlade aldrig på att barnet var hans, DNA-testet framstår liksom hans senaste inlägg i sociala medier so ett spel för galleriet för att framstå i god dager. Det är för genomskinligt för att man inte skall kunna se genom det.
Oj ! Det är farligt att uttala sig om att en förälder är farlig för sitt barn . Detta går under förtal för Andre*s är väl inte dömd för något .
Och jag tror nog rätten skulle ha full koll på detta utan att du ska förmedla som domare ang vad det gäller Andre*s
Hur kan du veta att detta har lämnats över till åklagare då detta var sekretess belagt enligt dej ?
Citera
2025-10-03, 10:03
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har fel, det var Nicci som vägrade inkomma med ett test, det är Nicci som förhindrat processen att avslutas och det har hon förmodligen gjort för att hon har vetat att det finns nån annan som kan vara pappan. Vad bråkar du om?

Är det inte gentlemannamässigt av honom att inte skriva om hennes förmodade otrohet i dokument som kan hamna i Expressens händer?

Du har vanföreställningar. Förklara för mig hur ett DNA-test kan äventyra rättssäkerheten i nåt alls och varför skriver du ”kränkningsbild”? Det finns ingen kränkningsbild mot nån annan än Andreas.

Det är Andreas som har blivit kränkt. Nu kan Andreas själv ta ett DNA-prov på sin dotter för att säkerställa och att han är den biologiska fadern och det är positivt. Jag tycker han ska göra det direkt ifall han inte redan haft chansen att göra det.

Utan DNA-test kan ingen veta vem som är biologisk far till dottern och det kan du inte säga nåt om. Nicci fick klamydia och du vet inte från vem.

Det stämmer att N inte inkom med DNA-testet till domstolen, men man behöver se till hela situationen för att förstå varför: För att det framstår som helt uppåt väggarna att över huvud taget begära ett test från start. Med samma logik som du själv för dig med hade han kunnat skriva på för faderskapet redan i april 2024 och då testa barnet. Hade DNA-testet inte varit positivt hade han hyfsat enkelt kunnat avsäga sig faderskapet utan någon större dramatik.

Faderskapet kunde fastställas genom erkännande från Andr*as och har trots allt aldrig ifrågasatts från varken Andr*as eller N*cc*s sida.

Andr*as är enligt vår gode vän Artmovie föremål för en pågående brottsutredning för grov kvinnofridskränkning. I det målet hade han kunnat peka på att N*cc* gick med på hans krav och använda det som argument för att hon egentligen inte upplevde sig hotad eller utsatt.

Att framställa Andr*as som gentlemannamässig och någon som aldrig tagit saker via sociala medier är också helt felaktigt. Han skickade självmant privata konversationer till ett skvallerkonto.

Att det skulle finnas en ”förmodad otrohet” från hennes sida är ditt eget påhitt. Att inte redogöra för varför man vill göra ett DNA-test i ett ärende som rör relationen till ens barn för att man vill vara gentlemannamässig och inte vill riskera at är uppgifterna hamnar hos Expressen framstår som en efterhandskonstruktion.
Citera
2025-10-03, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Ändå sitter hon o säger i YouTube efter YouTube att C pappa inte gjort något för att ta kontakt…… motsägelsefullt
Jag anser också att han inte gjort något för att ta kontakt. Jag anser att han gjort allt för att slippa ta kontakt.
Citera
2025-10-03, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Oj ! Det är farligt att uttala sig om att en förälder är farlig för sitt barn . Detta går under förtal för Andre*s är väl inte dömd för något .
Och jag tror nog rätten skulle ha full koll på detta utan att du ska förmedla som domare ang vad det gäller Andre*s
Hur kan du veta att detta har lämnats över till åklagare då detta var sekretess belagt enligt dej ?
Men herregud !! POTENTIELLT FARLIG
Ni däremot har skrivit i flera år hur skadlig N ÄR för sitt barn. Är hon dömd för något?
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-03 kl. 10:08.
Citera
2025-10-03, 10:08
Medlem
Citat:
Du säger emot dig själv på så många punkter.

Det är viktigt att skilja mellan att vara formellt dömd och att vara föremål för en pågående åklagarledd utredning. Ingen seriös myndighet inleder en sådan utredning utan skälig misstanke, och det är ett faktum efter att Artmovie så snällt bekräftat dessa uppgifter att A just nu utreds för grov kvinnofridskränkning. Det är ett faktum och det har ni i tråden här och i Love Island-tråden vetat om sedan länge. Blir han inte dömd är det också ett faktum i sig, men just nu pågår fortfarande utredningen och den har lämnats över från polis till åklagare vilket indikerar att det finns uppgifter att ta på allvar i ärendet. Att ignorera den bakgrunden när man diskuterar hans agerande är missvisande.

När det gäller faderskapet fyller Andr*as alltså i rutan om att han är far till barnet redan i utredningsprotokollet hos socialnämnden, men valde ändå att driva igenom ett DNA-test som inte var nödvändigt. Det är svårt att se det som något annat än ett sätt att förhala processen och utöva makt och kontroll.

Påståendet att N ”nekat” honom delaktighet blir också skevt i sammanhanget. Att som nybliven mamma välja att skydda sig själv och sitt barn från en person som utreds för allvarliga brott är inte samma sak som att neka barnet en relation. Barnets bästa handlar inte om att föräldern får sin vilja igenom till varje pris, utan om att barnet ska ha en trygg och stabil miljö. Hon är och har varit ensam vårdnadshavare och Andr*as har inte haft någon fastställd umgängesrätt. Inte heller har hon kunnat vara i kontakt med honom för en träff på stan eller ha honom delaktig vid förlossningen eftersom att det kan användas emot henne i den pågående brottsutredningen. Om man fortsätter umgås med någon som man hävdar velat skada en själv och barnet, hur ser det ut för brottsutredningen då?

Att försöka vända fokus till Ns nuvarande relation är en avledningsmanöver som heter duga. Det förändrar inte det centrala: Andr*as har fattat beslut och drivit processer som i praktiken förlängt och försvårat för både mor och barn. Den bilden behöver man förhålla sig till, oavsett ens personliga sympatier.
Men så du ljuger. Vem som helst kan hålla igång rättsväsendet sysselsatta bara den är tillräckligt ihärdig.

Jag känner till ett fall där en hämndlysten bror gjorde över 20 falska anmälningar mot sin bror. Den oskyldiga brodern missänktes och utreddes länge för flera av dom brotten bland annat stämpling till grov misshandel och mordhot mot flera barn. Nu står det klart att alla oberoende vittnen talar emot den hämndlystna broderns utsagor och det var också han som skrev chatten som lämnats in som ”bevis” för stämpling till grov misshandel, han hade glömt bort att ta bort sitt nummer på ett ställe. Det olaga hot som den hämndlystna brodern berättat fanns på film och som både socialtjänsten och väktare sades ha bevittnat har avslutats i brist på bevis, utan film i bland bevisen och trots att en kompis till den hämndlystna brodern ljög i vittnesmål till hans fördel.

Hur många gånger har Nicci anmält Andreas och hennes tidigare ex? Det skulle jag vilja veta.
Citera
2025-10-03, 10:10
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1

Som du ser i inlägget har jag inte hävdat att någon är farlig för sitt barn utan använder uttrycket ”potentiellt”. Du kan slå upp vad det betyder, men indikerar alltså en spekulation. Du kanske också bör slå upp hur förtal definieras.

Att ärendet lämnats över från polismyndigheten till åklagarmyndigheten framkommer av de handlingar som trots allt går att ta del av trots förundersökningssekretess och att parterna är belagda med sekretess, bland annat händelseloggen för ärendet.

Det står:

2025-04-07 Polisen meddelar att förundersökning alltjämt pågår men är åklagarledd /P.C*d*rmark
Citera
2025-10-03, 10:15
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Men så du ljuger. Vem som helst kan hålla igång rättsväsendet sysselsatta bara den är tillräckligt ihärdig.

Jag känner till ett fall där en hämndlysten bror gjorde över 20 falska anmälningar mot sin bror. Den oskyldiga brodern missänktes och utreddes länge för flera av dom brotten bland annat stämpling till grov misshandel och mordhot mot flera barn. Nu står det klart att alla oberoende vittnen talar emot den hämndlystna broderns utsagor och det var också han som skrev chatten som lämnats in som ”bevis” för stämpling till grov misshandel, han hade glömt bort att ta bort sitt nummer på ett ställe. Det olaga hot som den hämndlystna brodern berättat fanns på film och som både socialtjänsten och väktare sades ha bevittnat har avslutats i brist på bevis, utan film i bland bevisen och trots att en kompis till den hämndlystna brodern ljög i vittnesmål till hans fördel.

Hur många gånger har Nicci anmält Andreas och hennes tidigare ex? Det skulle jag vilja veta.

Exakt vad är det jag ljuger om?

Vad anekdoten om den hämndlystna brodern har med tråden att göra förstår jag inte.

Ingen av oss kan veta hur många gånger N*cc* anmält Andr*as eftersom att det inte är offentliga uppgifter, men utifrån vad hon själv berättat i sociala medier har det i tråden listats 5-6 anmälningar. Det vi däremot vet är att det fortfarande pågår en brottsutredning. Vår vän Artmovie hade tillgång till ärendet redan i januari 2024 och kunde redan då koppla ärendet till Andr*as, efter det bekräftas dessa uppgifter i handlingar som inkom till tingsrätten i faderskapsärendet i juni 2025 i år.

Hur många gånger hon anmält tidigare ex vet jag inte heller, det är säkert uppgifter du kan hitta i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in