2025-10-02, 22:15
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Du har uppenbarligen inte läst handlingarna…

Det har jag! Har du? Hon säger rakt ut att det inte kan finnas någon annan pappa än Andr*as. Hon säger det redan i faderskapsutredningen som socialnämnden gör och det håller hon fast vid genom hela ärendet i tingsrätten.

Så här skriver hon till rätten i juni i år:

Det föreligger ingen tvekan om vem som är barnets biologiske far:

• Den utpekade mannen är den enda möjliga faderskapskandidaten.

• Han har själv initialt erkänt faderskapet.

• Jag har konsekvent uppgett honom som barnets far.

• Det finns inga alternativa personer som kan komma i fråga.

• Han har på sina sociala medier skrivit att han ska få en dotter och nämnt vem som är gudfar.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-02 kl. 22:23.
Citera
2025-10-02, 22:19
Medlem
BluePonyGirls avatar
Undra varför det inte kommer någon respons från Artmovie om insekternas inlägg? Med frågor om varför hen konsekvent ljuger om sina källor, inkl. fejkar mail från tingsrätten. 🧐
Citera
2025-10-02, 22:30
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jag undrar också !! Supernyfiken !!
Kommer nog då Artmovie annars svarar frekvent å tycker till å så 👍

Jag kontaktade Artmovie via DM nu, så får vi se vad det leder till.

För övrigt har jag funderat mycket på detta att tvinga sitt barn till ett domstolsärende för att man vägrar ta tillbaka sitt krav på DNA-test. Vilket sjukt beteende? Det är väl verkligen en sådan sak barnet kommer reagera över när hon kan läsa om det.

Tänk att få veta att ens far vägrade erkänna en om han inte fick faderskapet bekräftat via DNA först. Vilket enormt svek.
Citera
2025-10-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Okej tycker du ? Då får det stå för dej . Jag tycker det är samma frågor som tidigare och samma tjafs som innan . Bla så sent som idag så tog man upp ang klamydian igen , det pratades om faderskapet ,om kvinnofridskränkningen mm så samma frågor som innan så inget nytt. Varken klamydian el kvinnofridskränkningen vet man något om . Och hur har man ens kommit fram till att det är just kvinnofridskränkning han är anmäld för ?? Då man även hört ordet misshandel och något om stryptag som sas på Nessas story att man kunde tolka i As och Ns konversationen

Enda anledningen att det fortfarande pratas om klamydian är för att du m.fl. spridit rykten om att A ska ha testat negativt utan att bevisa det påståendet samt att ni påstått att klamydia kan ligga latent (och ändå visa negativt vid ett test) och blossa upp vid en graviditet. Du som barnmorska (har jag för mig att du sagt att du jobbade som) borde veta bättre. Det hade liksom inte varit en diskussion om inte ni fantiserat ihop en massa strunt ni inte kan backa upp med bevis.

Misshandel etc kan väl gå under kvinnofridskränkning?
Var det inte artmovie som nämnde det först, att han var anmäld för kvinnofridskränkning?
Citera
2025-10-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag kontaktade Artmovie via DM nu, så får vi se vad det leder till.

För övrigt har jag funderat mycket på detta att tvinga sitt barn till ett domstolsärende för att man vägrar ta tillbaka sitt krav på DNA-test. Vilket sjukt beteende? Det är väl verkligen en sådan sak barnet kommer reagera över när hon kan läsa om det.

Tänk att få veta att ens far vägrade erkänna en om han inte fick faderskapet bekräftat via DNA först. Vilket enormt svek.
Enormt svek och det finns svart på vitt.
Men någon här tyckte ju man skulle ljuga för henne istället så hon slapp få veta det . Ljuger man så försvinner tydligen det dokumenterade .
Citera
2025-10-02, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag håller med dig.......

Jag har tagit del av alla akter i faderskapsutredningen/rättställande av faderskap och jag blir både ledsen, förkrossad och nedstämd å A vägnar.

Som sagts så bekräftar A att han högst sannolikt kan vara pappa till C men önskar göra ett faderskapstest för att säkerställa faderskapet fullt ut. A med ombud vill att den rättsgenetiska undersökningen samt handläggningen genomförs skyndsamt för C:s allra bästa och begär samt samtycker om DNA-test även hos familjerätten.

A gör testet men N medverkar ej med C efter delgivning.

För att göra en lång historia kort så motsätter sig N detta under resans gång genom att bland annat göra sig onåelig när ombudet/ombuden försöker ta kontakt med henne både över telefonen och via mailkorrespondens och trots att det dessutom funnits ett beslut om rättsgenetisk undersökning för A och C i tingsrätten.

Jag har mycket svårt att ta in hur och varför man som mamma kan vägra en sådan sak då ett DNA test ej kan göra någon som helst skada och bara kan vara alla till gagn. Inte minst C.

N använder skäl till att hon inte går med på ett DNA-test men faktum är enligt min uppfattning så skulle det ändå inte bli någon skillnad om man ser till vem som är C:s pappa om A valt en direkt bekräftelse av faderskapet utan DNA-test.

A hade ju ändå stått som fader till C vilken väg han än hade valt om även DNA-testet visat att så är fallet.

Processen tar alltför lång tid på grund av detta och strider därav mot barnets bästa och mot de rättigheter C har enligt föräldrabalken och barnkonventionen.

"Tingsrätten behöver därför efter en tid fatta ett beslut för att driva målet framåt så att inte C skall drabbas ytterligare"

A i samråd med sitt ombud bekräftar och går därav med på att faderskap fastställs utan DNA-test.

💔😥

Citat:
Håller helt med dig! Helt galet hur den familjen gång på gång kan få utsätta personer utan konsekvenser.
Aldrig sett maken till hur man kan vara så egocentrisk och ej tala sanning och ge ständiga dubbla budskap och folk köper det rakt av. Bra manipulerat må jag säga.
Har ju stormat kring familjen i åratal om både det ena och det andra. Började med Ben sen har det bara fortsatt. Minns även när det stod mycket om styvpappans firma som lurade folk med falska fakturor.
Hemska människor och nu har dem även en liten flicka med i spelet.

Citat:
Du har uppenbarligen inte läst handlingarna…
Nu har även jag läst akterna och detta var ingen rolig läsning 🥺
Får på riktig ont i magen av detta att man som mamma inte verka vilja samarbeta för att lösa detta på bästa sätt utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Vad är det som är så himla konstigt att A vill ta detta test . Vet nu nämner jag det själv har det något med klamydian att göra . Varför tar alla för givet att det måste komma från A el att han har burit på det . Tänk om det faktiskt är så som stod i tråden A har ej haft det varken före el efter LI . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsas kring N och fam förut . Mitt ända svar är att man döljer något .
Senast redigerad av Lillamy87 2025-10-02 kl. 22:45.
Citera
2025-10-02, 22:47
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
Enda anledningen att det fortfarande pratas om klamydian är för att du m.fl. spridit rykten om att A ska ha testat negativt utan att bevisa det påståendet samt att ni påstått att klamydia kan ligga latent (och ändå visa negativt vid ett test) och blossa upp vid en graviditet. Du som barnmorska (har jag för mig att du sagt att du jobbade som) borde veta bättre. Det hade liksom inte varit en diskussion om inte ni fantiserat ihop en massa strunt ni inte kan backa upp med bevis.

Var det inte artmovie som nämnde det först, att han var anmäld för kvinnofridskränkning?

Jodå, det är Artmovie som hör av sig till rätten och får till svar att ärendet gäller grov kvinnofridskränkning.

Och det stämmer att grov kvinnofridskränkning kan innefatta andra brott. Det en rubricering som infördes för att fånga upp upprepade gärningar som en man begår mot en kvinna som han har eller har haft en nära relation med. Några exempel:
* Misshandel
* Olaga hot
* Ofredande
* Sexuella övergrepp
* Skadegörelse (av egendom)
Citera
2025-10-02, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747

jag har inte spridit några rykten om det ! Jag hänvisade var jag fått den informationen i från står längre upp i tråden då det delas här om dagen . Dina påståenden om att jag har fantiserat ihop något får stå för dej .
Citera
2025-10-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Jo hon hade klamydia men inte A. Därför kalla han barnet det han gjorde för han vart oskyldigt anklagad .

Citat:
Vet inte hur du resonerar egentligen !
Självklart ska man inte skriva på om man inte är 100 % säker så är det med allt .
Och varför ska han inte ens vara osäker menar du ??? .Vilken kille som helst hade haft sina tvivel om man blir anklagad för att ha smittat någon när man själv ej har klamydia utan min partner har fått det . Då skulle iallafall mina varningsklockor ringa som kille .
Lika så om man har kommit övrens från början att jag ska få vara med på förlossningen trors vi gått skilda vägar och helt plötsligt inte får det .
El att man ej talar om att barnet är fött . Så han har full rätt att känna tvivel .

Citat:
Får på riktig ont i magen av detta att man som mamma inte verka vilja samarbeta för att lösa detta på bästa sätt utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Vad är det som är så himla konstigt att A vill ta detta test . Vet nu nämner jag det själv har det något med klamydian att göra . Varför tar alla för givet att det måste komma från A el att han har burit på det . Tänk om det faktiskt är så som stod i tråden A har ej haft det varken före el efter LI . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsas kring N och fam förut . Mitt ända svar är att man döljer något .

Vem tar för givet att det måste komma från A? Jag med flera försöker få fram var ryktet kommer ifrån, att han ska ha testat negativt. Jag citerar dig nu, du har ju själv gjort det påståendet, var kommer det ifrån? Du tar åtminstone för givet att A ej smittat N, hur kan du vara så säker? Länka gärna bevis, tack.
Citera
2025-10-02, 22:53
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:

Och jag fick såååå ont i magen när jag läste hur Andr*as förhalat det hela . Att man som pappa inte verkar vilja samarbeta utan börja bråka för att förhala detta ännu mer . Varför vill ens Andr*as ta detta test ? Vet nu nämner jag det själv men har det något med att han kanske är egocentrisk och oansvarig att göra . Tänk om det faktiskt är så som stått i tråden att han inte tänker på barnets bästa . Det har varit så många lögner gång på gång som kretsat kring Andr*as förut . Mitt ända svar är att han döljer något .

💔💔💔😭 Stackars barn som ska behöva växa upp med en pappa som vägrade erkänna henne!!!!
Citera
2025-10-02, 22:55
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
jag har inte spridit några rykten om det ! Jag hänvisade var jag fått den informationen i från står längre upp i tråden då det delas här om dagen . Dina påståenden om att jag har fantiserat ihop något får stå för dej .

Att dela vidare ett rykte är att sprida det, oavsett om man skriver varifrån ryktet kom. Det borde du väl ändå begripa?

Gulligt att så många kompiskonton kom till utryckning nu för att svara på allt annat i tråden men inte reagera minsta på att insekterna satte Artmovie på pottkanten. 🥲
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-02 kl. 22:58.
Citera
2025-10-02, 23:02
Medlem
Vilken härlig attityd det är här i tråden. Man kan ju inte tro att det är vuxna människor som skriver.

Som svar på när klamydiaprovet hos barnmorskan tas kan jag svara på det utifrån rutinerna ifrån min region.
Det tas på det första inskrivningsmötet (runt vecka 12) när alla andra prover för hiv, syfilis, hepatit tas.
Här är det rutin att ta det på alla gravida. Vet inte hur det är i andra regioner men där har ni ett hum.
Kan även göras på en gynmottagning när man gör ett vaginalt ultraljud så eventuellt kan det ha tagits när N gjorde det vaginala ultraljudet.
Notera att jag inte säger att jag är säker på detta utan det är vad jag tror eftersom det är viktigt att märka ord.

Klamydia kan ligga i kroppen utan att ge symtom, man kan därmed vara smittad i flera månader (eller år om man inte testar sig regelbundet) utan att man vet det.
Jag har tidigare skrivit att det kan bryta ut vid en graviditet, där skrev jag klumpigt. Det var inte så jag menade.

Sen kan jag tycka att det blir dubbelmoral när man säger till andra att de är så känslomässigt engagerade i detta att det blir obehagligt men sitter själva i tråden konstant & försvarar, lägger tid & energi på att hitta saker som skrivits för flertalet månader sen etc. Det är väl snarare obehagligt att vara så engagerad i något man inte påstår sig bry sig om.
Nivån i denna tråden är värre än en förskoleklass. Man kan föra diskussioner utan tråkiga attityder, utpekning av personer & så kallad sarkasm som blir hånfullt.
Kanske fel forum att hänga i om man tror att allt på Flashback är sanningar. Diskussionsforum, inte sanningsforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in