2025-10-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Okej tycker du ? Då får det stå för dej . Jag tycker det är samma frågor som tidigare och samma tjafs som innan . Bla så sent som idag så tog man upp ang klamydian igen , det pratades om faderskapet ,om kvinnofridskränkningen mm så samma frågor som innan så inget nytt. Varken klamydian el kvinnofridskränkningen vet man något om . Och hur har man ens kommit fram till att det är just kvinnofridskränkning han är anmäld för ?? Då man även hört ordet misshandel och något om stryptag som sas på Nessas story att man kunde tolka i As och Ns konversationen
Just dessa saker har det ju pratats om sen start , varför sluta nu plötsligt? Ju mer man vet ju mindre behöver man ju spekulera känner jag.
Citera
2025-10-02, 21:03
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Okej tycker du ? Då får det stå för dej . Jag tycker det är samma frågor som tidigare och samma tjafs som innan . Bla så sent som idag så tog man upp ang klamydian igen , det pratades om faderskapet ,om kvinnofridskränkningen mm så samma frågor som innan så inget nytt. Varken klamydian el kvinnofridskränkningen vet man något om . Och hur har man ens kommit fram till att det är just kvinnofridskränkning han är anmäld för ?? Då man även hört ordet misshandel och något om stryptag som sas på Nessas story att man kunde tolka i As och Ns konversationen

Jag ringde tingsrätten igår och det målnummer som Artmovie så snällt delat tidigare i tråden (eller, den tidigare tråden om man ska vara korrekt) rör, enligt domstolen, ”grov kvinnofridskränkning, med mera” vilket betyder att utredningen innefattar fler brott. Det har inte kommunicerats tidigare här i tråden, tror jag.

I april lämnades utredningen över från polis till åklagare och utredningen fortgår fortfarande.
Citera
2025-10-02, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Just dessa saker har det ju pratats om sen start , varför sluta nu plötsligt? Ju mer man vet ju mindre behöver man ju spekulera känner jag.
Har inte sagt att vi ska sluta . Det var du som skrev att saker har blivit utreda här i tråden . Vilket jag ej kunde hålla med om dels då bla klamydian. Och att man inte alltid får svar på det man undrar och sett fler undra samma sak . Och det är bla hur du kunde veta saker ang DNA innan någon annan visste något då det inte hade blivit offentligt
Citera
2025-10-02, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Jag ringde tingsrätten igår och det målnummer som Artmovie så snällt delat tidigare i tråden (eller, den tidigare tråden om man ska vara korrekt) rör, enligt domstolen, ”grov kvinnofridskränkning, med mera” vilket betyder att utredningen innefattar fler brott. Det har inte kommunicerats tidigare här i tråden, tror jag.

I april lämnades utredningen över från polis till åklagare och utredningen fortgår fortfarande.
Tack då vet jag , tror det har nämnts tidigare och det skrevs bla vad som kunde ingå i det var då om jag ej minns fel detta med stalking och kontaktförbud kom till . Men som sagt jag kan minnas helt fel
Citera
2025-10-02, 21:14
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Har inte sagt att vi ska sluta . Det var du som skrev att saker har blivit utreda här i tråden . Vilket jag ej kunde hålla med om dels då bla klamydian. Och att man inte alltid får svar på det man undrar och sett fler undra samma sak . Och det är bla hur du kunde veta saker ang DNA innan någon annan visste något då det inte hade blivit offentligt

Nej, men nu får du ge dig. Jag har läst genom hela tråden och JM har hela tiden skrivit att hens påståenden är baserade på vad som är rimligt och enligt logiska uträkningar.

Märkligt att den här anklagelsen om varifrån uppgifter kommit kommer direkt efter att din gode vän Artmovie satts på pottkanten för sina uppgifter ”från Solna tingsrätt”. Även jag delar dessa funderingar så jag väntar spänt på ett svar därifrån.
Citera
2025-10-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ja jag känner att det har kommit fram väldigt mycket av sånt som jag är intresserad av och är nyfiken på.
Själva klamydian skiter just jag i för jag mår illa av bara ordet !! Men ändå märker jag att själva kunskapen om smittan besitter ju bara några få här. Och jag hör absolut inte dit och därför pratar jag aldrig om det.
Citera
2025-10-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag håller med dig.......

Jag har tagit del av alla akter i faderskapsutredningen/rättställande av faderskap och jag blir både ledsen, förkrossad och nedstämd å A vägnar.

Som sagts så bekräftar A att han högst sannolikt kan vara pappa till C men önskar göra ett faderskapstest för att säkerställa faderskapet fullt ut. A med ombud vill att den rättsgenetiska undersökningen samt handläggningen genomförs skyndsamt för C:s allra bästa och begär samt samtycker om DNA-test även hos familjerätten.

A gör testet men N medverkar ej med C efter delgivning.

För att göra en lång historia kort så motsätter sig N detta under resans gång genom att bland annat göra sig onåelig när ombudet/ombuden försöker ta kontakt med henne både över telefonen och via mailkorrespondens och trots att det dessutom funnits ett beslut om rättsgenetisk undersökning för A och C i tingsrätten.

Jag har mycket svårt att ta in hur och varför man som mamma kan vägra en sådan sak då ett DNA test ej kan göra någon som helst skada och bara kan vara alla till gagn. Inte minst C.

N använder skäl till att hon inte går med på ett DNA-test men faktum är enligt min uppfattning så skulle det ändå inte bli någon skillnad om man ser till vem som är C:s pappa om A valt en direkt bekräftelse av faderskapet utan DNA-test.

A hade ju ändå stått som fader till C vilken väg han än hade valt om även DNA-testet visat att så är fallet.

Processen tar alltför lång tid på grund av detta och strider därav mot barnets bästa och mot de rättigheter C har enligt föräldrabalken och barnkonventionen.

"Tingsrätten behöver därför efter en tid fatta ett beslut för att driva målet framåt så att inte C skall drabbas ytterligare"

A i samråd med sitt ombud bekräftar och går därav med på att faderskap fastställs utan DNA-test.

💔😥

Håller helt med dig! Helt galet hur den familjen gång på gång kan få utsätta personer utan konsekvenser.
Aldrig sett maken till hur man kan vara så egocentrisk och ej tala sanning och ge ständiga dubbla budskap och folk köper det rakt av. Bra manipulerat må jag säga.
Har ju stormat kring familjen i åratal om både det ena och det andra. Började med Ben sen har det bara fortsatt. Minns även när det stod mycket om styvpappans firma som lurade folk med falska fakturor.
Hemska människor och nu har dem även en liten flicka med i spelet.
Citera
2025-10-02, 21:54
Medlem
Citat:
Absolut. Men: Han begärde ett DNA-test fast det uppenbarligen inte behövdes eftersom att han ändå kunde tänka sig att få faderskapet fastställt baserat på sitt erkännande och utan ett DNA-test. Visst är det också att dra ut på tiden?

Förstår att han till slut var tvungen till det om han ska få kunna ha kontakt med sin dotter innan hon hinner fylla 18!!!!!
Hade också velat ha DNA test i A:s fall med hennes historia…
Citera
2025-10-02, 21:55
Medlem
Citat:
Man kan inte umgängessabotera för någon om man har ensam vårdnad, det har vi redan avhandlat här i tråden. Kunskapen om hur saker fungerar i samhället är obehagligt låg här.

Varför påstår du saker som inte är sanna? De fick visst tag i N*cc* i faderskapsutredningen som gjordes av socialnämnden och hon berättar att det är Andr*as som är pappa.

Du har uppenbarligen inte läst handlingarna…
Citera
2025-10-02, 22:08
Medlem
Nu kan ni chatta med henne igen 😅

Alltså hade jag varit Victor hade jag fan tagit en allvarlig funderare och frågat vad fan hon håller på med😅 vad vill hon liksom ha ut med detta att folk ska innoch skriva till henne? Tjäna pengar?
Citera
2025-10-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Förstår att han till slut var tvungen till det om han ska få kunna ha kontakt med sin dotter innan hon hinner fylla 18!!!!!
Hade också velat ha DNA test i A:s fall med hennes historia…
Även om du vet att du är biologisk far? Du förlorar ju bara den mesta värdefulla tiden som finns.
Jag tror så här - Fan va dum hon är mot mig, nu ska jag minsann ge igen med att kräva DNA, det kommer hon bli så sur för !!
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-02 kl. 22:17.
Citera
2025-10-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Nu kan ni chatta med henne igen 😅

Alltså hade jag varit Victor hade jag fan tagit en allvarlig funderare och frågat vad fan hon håller på med😅 vad vill hon liksom ha ut med detta att folk ska innoch skriva till henne? Tjäna pengar?
Du tror inte han redan vet varför? Och att han inte bryr sig om såna skitsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in