2025-10-01, 17:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja det diskuteras väl lika mycket nu som innan? Om samma ämnen som alltid ju. Är väl jättebra att det går att reda ut vad som är sant skvaller och falskt skvaller ? Åsikter just kommer man ju alltid ha olika !!
Att skriva att man måste uppge fadern först för att han ska kunna bekräfta är ju inte en åsikt. Att man tycker att det borde vara så är en åsikt.
Absolut. Men kan tycka det är helt fel att man pekar ut individer och påstå att dom ljuger. Men vem har rätt att avgöra vad som är sanning egentligen! Dom ända som sitter inne med den är endast N*cc* och Andre*s om man inte känner dessa personer så klart .
Tycker det är väldigt mycket påståenden om att det du mfl säger är sant osv medans alla andra ljuger . Kan ha missuppfattat helt fel. Men det är så jag tolkar det av det man läst sista dygnet
Citera
2025-10-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Absolut. Men kan tycka det är helt fel att man pekar ut individer och påstå att dom ljuger. Men vem har rätt att avgöra vad som är sanning egentligen! Dom ända som sitter inne med den är endast N*cc* och Andre*s om man inte känner dessa personer så klart .
Tycker det är väldigt mycket påståenden om att det du mfl säger är sant osv medans alla andra ljuger . Kan ha missuppfattat helt fel. Men det är så jag tolkar det av det man läst sista dygnet
Du och jag kanske inte har samma syn på skvaller och ryktesspridning.

Är väl bara bra att det går att luska fram sanningen till slut? Tänk om det var du som var en utsatt person? Då hade du nog gillat att man skrev om fakta här när det går få fram fakta . Så tänker jag !!
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-01 kl. 17:48.
Citera
2025-10-01, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Inte min mening att peka ut någon, men kan vara bra att veta varifrån uppgifter kommer och så kan de kanske bekräfta om det stämmer eller förklara om de skrivit fel eller menat något annat, så att det inte sprids en massa trådsanningar etc.

Jag tänker lite samma, vi får se om någon vet något och vill dela med sig.
Förstår vad du menar ! Blir bara så fel att sitta och säga att nån ljuger. Den kan ha fått informationen och vill dela med sig av den el som du skrev kan vara så enkelt att någon misstolkat el skrivit fel .
El kan det vara så enkelt att vi tolkar och tror saker helt olika som tex detta med klamydian och otrohet en. Fortfarande är det ingen som vet vem som smittat vem . El om någon av dom varit otrogna . Bara för att det finns ett bekräftat faderskap och inget DNA taget som sägs i tråden så är det inget som säger att dom ej kan ha varit otrogna tex påstår inte att det är så
Citera
2025-10-01, 17:52
Avstängd
Citat:
Du och jag kanske inte har samma syn på skvaller och ryktesspridning.

Är väl bara bra att det går att luska fram sanningen till slut? Tänk om det var du som var en utsatt person? Då hade du nog gillat att man skrev om fakta här när det går få fram fakta . Så tänker jag !!
Absolut kan vi ha olika syn på saker och ting . Och det är jättebra att sanningen kommer fram absolut . Men att sitta och peka ut någon ger en ingen rätt till sanningen. För tänk om det är hens sanning men inte din !!
Citera
2025-10-01, 18:16
Medlem
Citat:
Du tycker alltså att det är umgängessabotage när fadern inte vill bekräfta sin dotter? För mig låter det helknäppt.

Hon ville inte lämna DNA det är väl att dra ut på det hela?
Märkligt också att nu från ingenstans ser man Chiara i varenda Tiktok, insta, YouTube och hennes ”pappa” Viktor. Den som vet den vet …
Citera
2025-10-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Ja, alltså huruvida han hade symtom eller inte spelar ju ingen roll. Jag har inte heller kunnat hitta något som styrker att han testade negativt, ni som vet annat får gärna skriva det samt var det kommer ifrån.

Jag fick intrycket av det också. Nä, det är omöjligt att veta. Det enda vi vet är att båda testade negativt innan LI. Historien efter det är att Andreas hade oskyddat samlag efter testet och innan de gick in i huset. Vi kan såklart aldrig veta om någon av dem varit otrogna så länge de inte skulle gå ut med det. Jag är mest nyfiken på det där om att han skulle ha testat negativt, om det bara är ett rykte eller om det stämmer. Jag skulle ju få en helt annan förståelse för att han krävt DNA isåfall.

Eftersom det rekommenderas att testa sig tidigast 7 dagar efter man haft oskyddat sex kan det vara så att någon av personerna har haft oskyddat sex och smittats mindre än 7 dagar innan testet togs, vilket kan ha gett ett felaktigt provsvar. Eller kan någon av personerna blivit smittade om de haft oskyddat sex efter att testet togs. Alternativt har någon smittats under deras förhållande.
Men det enda som har kommit fram i tråden är ett påstående om att A skulle ha haft sex efter testet. Men det utesluter inte övriga alternativ, dock kan man inte annat än spekulera vilket känns onödigt
Citera
2025-10-01, 18:24
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovehurts1
Ursäkta men vad är det du vill bevisa med detta och vad är det du får ut av det att du delar andras inlägg ?
Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med du citerar " Det första jag hitta var självklart M*****75 som hänvisar att inlägget kom från D******

Alltså ljög inte hen .
När det gäller dom andra 2 A*****467 och H*****52 så får jag iallafall den känslan att dom skriver utifrån det dom vet.
Precis som du och alla andra i tråden .
Trodde ej heller att man fick skriva om andra användare här inne utan endast om ämnet det berör .
Men tydligen gäller inte detta nu 🤔

Men lugna ner dig, det är väl absolut inte konstigt att vilja söka rätt på varifrån ett påstående kommer om det är något som dessutom växt till att bli en trådsanning, om något som i allra högsta grad rör trådens ämne. Bara nyligen var det en annan användare som hänvisade till uppgifterna som om de vore sanning och genom att gräva kan vi konstatera att vi fortfarande inte har några tillförlitliga källor som säger att Andr*as inte själv hade klamydia.

Du har själv skrivit att det är viktigt att kunna kontrollera källor, citerar dig: “Vill du att vi ska tro på det som skrivs måste vi ju kunna ifrågasätta saker precis som du gör”
Citera
2025-10-01, 18:28
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Märkligt också att nu från ingenstans ser man Chiara i varenda Tiktok, insta, YouTube och hennes ”pappa” Viktor. Den som vet den vet …

Absolut. Men: Han begärde ett DNA-test fast det uppenbarligen inte behövdes eftersom att han ändå kunde tänka sig att få faderskapet fastställt baserat på sitt erkännande och utan ett DNA-test. Visst är det också att dra ut på tiden?
Citera
2025-10-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollirot
Eftersom det rekommenderas att testa sig tidigast 7 dagar efter man haft oskyddat sex kan det vara så att någon av personerna har haft oskyddat sex och smittats mindre än 7 dagar innan testet togs, vilket kan ha gett ett felaktigt provsvar. Eller kan någon av personerna blivit smittade om de haft oskyddat sex efter att testet togs. Alternativt har någon smittats under deras förhållande.
Men det enda som har kommit fram i tråden är ett påstående om att A skulle ha haft sex efter testet. Men det utesluter inte övriga alternativ, dock kan man inte annat än spekulera vilket känns onödigt

Absolut, det jag är intresserad av är om påståendet att Andreas ska ha testat negativt efter att det upptäcktes att Nicci var smittad. Jag är inte intresserad av att spekulera kring om någon varit otrogen etc.
Citera
2025-10-01, 19:01
Medlem
Så nu säger hon att det inte är deras hem? De ska alltså inte bo där permanent. Undra när de flyttar tillbaka till mormor.
Citera
2025-10-01, 19:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Men lugna ner dig, det är väl absolut inte konstigt att vilja söka rätt på varifrån ett påstående kommer om det är något som dessutom växt till att bli en trådsanning, om något som i allra högsta grad rör trådens ämne. Bara nyligen var det en annan användare som hänvisade till uppgifterna som om de vore sanning och genom att gräva kan vi konstatera att vi fortfarande inte har några tillförlitliga källor som säger att Andr*as inte själv hade klamydia.

Du har själv skrivit att det är viktigt att kunna kontrollera källor, citerar dig: “Vill du att vi ska tro på det som skrivs måste vi ju kunna ifrågasätta saker precis som du gör”
Nä det är inget konstigt i sej . Självklart vill man ha rätt på sanningen. Men blir liksom fel om man ska peka ut folk i efterhand om vad som skrivits för ett ex antal v sen . Du el jag vet ju inte vad personen fått sin information ifrån och ingen av oss kan ej heller säga om det är rätt el fel ang tex denna klamydia . Kan ha varit Andre*s som haft det kan ha varit N*cc* som haft det innan ingen som vet . Fanns ju även ett YT klipp som låg uppe förut på att N*cc* anklagat ett ex tidigare för klamydia. Tror det var clue News som delat detta om klamydian och psykisk & fysikmissdhandel . Så information finns över allt att hämta kring N*cc* även lite om Andre*s för att folk ska bilda sig en uppfattning el spekulera . Även N*cc* själv delar med sig om allt därför blir som det blir med sanningar och rykten tyvärr
Citera
2025-10-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904

Jag håller med dig.......

Jag har tagit del av alla akter i faderskapsutredningen/rättställande av faderskap och jag blir både ledsen, förkrossad och nedstämd å A vägnar.

Som sagts så bekräftar A att han högst sannolikt kan vara pappa till C men önskar göra ett faderskapstest för att säkerställa faderskapet fullt ut. A med ombud vill att den rättsgenetiska undersökningen samt handläggningen genomförs skyndsamt för C:s allra bästa och begär samt samtycker om DNA-test även hos familjerätten.

A gör testet men N medverkar ej med C efter delgivning.

För att göra en lång historia kort så motsätter sig N detta under resans gång genom att bland annat göra sig onåelig när ombudet/ombuden försöker ta kontakt med henne både över telefonen och via mailkorrespondens och trots att det dessutom funnits ett beslut om rättsgenetisk undersökning för A och C i tingsrätten.

Jag har mycket svårt att ta in hur och varför man som mamma kan vägra en sådan sak då ett DNA test ej kan göra någon som helst skada och bara kan vara alla till gagn. Inte minst C.

N använder skäl till att hon inte går med på ett DNA-test men faktum är enligt min uppfattning så skulle det ändå inte bli någon skillnad om man ser till vem som är C:s pappa om A valt en direkt bekräftelse av faderskapet utan DNA-test.

A hade ju ändå stått som fader till C vilken väg han än hade valt om även DNA-testet visat att så är fallet.

Processen tar alltför lång tid på grund av detta och strider därav mot barnets bästa och mot de rättigheter C har enligt föräldrabalken och barnkonventionen.

"Tingsrätten behöver därför efter en tid fatta ett beslut för att driva målet framåt så att inte C skall drabbas ytterligare"

A i samråd med sitt ombud bekräftar och går därav med på att faderskap fastställs utan DNA-test.

💔😥
Senast redigerad av Artmovie 2025-10-01 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in