Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottna1904
Hon ville inte lämna DNA det är väl att dra ut på det hela?
Märkligt också att nu från ingenstans ser man Chiara i varenda Tiktok, insta, YouTube och hennes ”pappa” Viktor. Den som vet den vet …
Jag håller med dig.......
Jag har tagit del av alla akter i faderskapsutredningen/rättställande av faderskap och jag blir både ledsen, förkrossad och nedstämd å A vägnar.
Som sagts så bekräftar A att han högst sannolikt kan vara pappa till C men önskar göra ett faderskapstest för att säkerställa faderskapet fullt ut. A med ombud vill att den rättsgenetiska undersökningen samt handläggningen genomförs skyndsamt för C:s allra bästa och begär samt samtycker om DNA-test även hos familjerätten.
A gör testet men N medverkar ej med C efter delgivning.
För att göra en lång historia kort så motsätter sig N detta under resans gång genom att bland annat göra sig onåelig när ombudet/ombuden försöker ta kontakt med henne både över telefonen och via mailkorrespondens och trots att det dessutom funnits ett beslut om rättsgenetisk undersökning för A och C i tingsrätten.
Jag har mycket svårt att ta in hur och varför man som mamma kan vägra en sådan sak då ett DNA test ej kan göra någon som helst skada och bara kan vara alla till gagn. Inte minst C.
N använder skäl till att hon inte går med på ett DNA-test men faktum är enligt min uppfattning så skulle det ändå inte bli någon skillnad om man ser till vem som är C:s pappa om A valt en direkt bekräftelse av faderskapet utan DNA-test.
A hade ju ändå stått som fader till C vilken väg han än hade valt om även DNA-testet visat att så är fallet.
Processen tar alltför lång tid på grund av detta och strider därav mot barnets bästa och mot de rättigheter C har enligt föräldrabalken och barnkonventionen.
"Tingsrätten behöver därför efter en tid fatta ett beslut för att driva målet framåt så att inte C skall drabbas ytterligare"
A i samråd med sitt ombud bekräftar och går därav med på att faderskap fastställs utan DNA-test.
💔😥