2025-10-02, 12:30
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
1. Vilka rättigheter saknar du och varför?
2. finns det några kyrkor i samhället?
3. har du kontakt med psykiatrin, läkare, boendestöd, socialarbetare eller andra personer inom omsorg i kommunen?
1. Mänskliga Rättigheter
2. Flera. Jag är kristen men vänder mig till gud direkt och behöver inte kyrkans stöd på det sättet.
3. Ja. Dom brukar bryta kontakten med flera år i mellan. Dom ger inget stöd för mig så jag har ingen direkt nytta av dom men får från försäkringskassan och nu har jag fullt bidra på minimum. Skulle leva på gatan annars så en viss respekt har jag ändå för psykiatrin.
Citera
2025-10-02, 12:32
Medlem
smultronbarnens avatar
Vill du vara en del av samhället där du bor? Tycker du om stället du bor på och dess invånare?

Vi människor tycker om dom som tycker om oss. Om man befinner sig på ett ställe där man inte tycker om människorna är det alltså ganska sannolikt att man själv inte blir så omtyckt. Det är lugnt, man kan inte tycka om alla, men finns det en plats eller en grupp med personer du tycker om? Sannolikt blir du accepterad där!
Citera
2025-10-02, 12:35
Medlem
För att vara en del av samhället så behöver man vara värdefull. Hur är man då värdefull? Jo genom att göra nytta. Vara till nytta för andra. Då är man alltid välkommen!

Om man alltid säger emot, alltid ska ha diskussioner andra inte vill ha, om man pratar för mycket om sådant andra inte vill höra, så blir man inte välkomnad.

Så, börja hjälpa andra och vara nyttig och håll truten och prata inte om alla tankar som pågår i hjärnan, så tror jag du kommer kunna bli en del av samhället.

Lyckas man inte med det ovan så blir det tyvärr så att man blir utstött. Då får man acceptera läget och börja uppskatta sitt eget sällskap. Idag är det inte som förr, att man behöver andra för sin överlevnad. Utan folk har med andra att göra främst av nöje. Dvs för att det är trevligt.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2025-10-02 kl. 12:38.
Citera
2025-10-02, 12:36
Medlem
Gojiiras avatar
Skaffa ett jobb eller praktik kan vara bra att börja med.
Citera
2025-10-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronbarnen
Vill du vara en del av samhället där du bor? Tycker du om stället du bor på och dess invånare?

Vi människor tycker om dom som tycker om oss. Om man befinner sig på ett ställe där man inte tycker om människorna är det alltså ganska sannolikt att man själv inte blir så omtyckt. Det är lugnt, man kan inte tycka om alla, men finns det en plats eller en grupp med personer du tycker om? Sannolikt blir du accepterad där!

Vi människor tycker dessutom om dom som tycker som oss. Folk vill omge sig med dom som tycker och tänker likadant. Så, tänker man annorlunda, tycker man annorlunda, får man det svårt tyvärr. Då får man låtsas, eller avstå från gemenskapen.

Så vad för slags folk tycker man om? De som är nyttiga för oss. Dom som är vänligt sinnade, som har samma mål och samma önskningar som man själv har, folk man kan och vill samarbete med. Egoism är grunden för att tycka om andra. Man tycker mest om den man mest kan utnyttja.
Citera
2025-10-02, 13:01
Medlem
smultronbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Vi människor tycker dessutom om dom som tycker som oss. Folk vill omge sig med dom som tycker och tänker likadant. Så, tänker man annorlunda, tycker man annorlunda, får man det svårt tyvärr. Då får man låtsas, eller avstå från gemenskapen.

Så vad för slags folk tycker man om? De som är nyttiga för oss. Dom som är vänligt sinnade, som har samma mål och samma önskningar som man själv har, folk man kan och vill samarbete med. Egoism är grunden för att tycka om andra. Man tycker mest om den man mest kan utnyttja.

Tänker att flashback är ett bra exempel på att det är väldigt sällan man är helt själv med sina tankar och känslor, och att man oftast känner sig mer annorlunda än vad man faktiskt är. Kan nästan garantera att det finns någon tänker och tycker som TS antigen på internet eller IRL.
Citera
2025-10-02, 13:16
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronbarnen
Tänker att flashback är ett bra exempel på att det är väldigt sällan man är helt själv med sina tankar och känslor, och att man oftast känner sig mer annorlunda än vad man faktiskt är. Kan nästan garantera att det finns någon tänker och tycker som TS antigen på internet eller IRL.
Alla är unika på sätt och vis. Men vet att det finns många med mina åsikter och funderingar. Men ingen är i samma sits som mig.
Citera
2025-10-02, 13:18
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Skulle vara intressant om ni kunde komma med några färska ider om hur jag ska gå till väga för att vara en del va samhället och att alla inte bara pratar bakom ryggen på mig. Såklart är jag utfryst(mindre ort). Har inte heller tillgång till rättigheter fullt ut. För man inte en diskussion om olika saker så kommer inte så långt.
Varför vill du vara en del i ett samhälle i förfall?
Citera
2025-10-02, 13:26
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
För att vara en del av samhället så behöver man vara värdefull. Hur är man då värdefull? Jo genom att göra nytta. Vara till nytta för andra. Då är man alltid välkommen!

Om man alltid säger emot, alltid ska ha diskussioner andra inte vill ha, om man pratar för mycket om sådant andra inte vill höra, så blir man inte välkomnad.

Så, börja hjälpa andra och vara nyttig och håll truten och prata inte om alla tankar som pågår i hjärnan, så tror jag du kommer kunna bli en del av samhället.

Lyckas man inte med det ovan så blir det tyvärr så att man blir utstött. Då får man acceptera läget och börja uppskatta sitt eget sällskap. Idag är det inte som förr, att man behöver andra för sin överlevnad. Utan folk har med andra att göra främst av nöje. Dvs för att det är trevligt.
Problemet med din tankeställning är ju att människor är olika därför blir det diskussion. Oftast så man kommer fram till en lösning med. Förstår hur du menar. Märker att det är värt jätte mycket att få hålla på med mig. Att jag ställer upp med ur ett viss syn-perspektiv. Jag är iallafall så pass värdefull att dom lägger ner jobb på mig dygnet runt. Tid är pengar och notan kommer. Var så säker på det. Sen kan du vända på steken har du någon nytta av dom?
Senast redigerad av nonamed 2025-10-02 kl. 13:35.
Citera
2025-10-02, 13:27
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Varför vill du vara en del i ett samhälle i förfall?
Precis. Jag vill vara en del av uppbyggnaden av samhället.
Citera
2025-10-02, 13:29
Medlem
GertBennys avatar
Du är i gott sällskap här på Flashback. Här är antagligen majoriteten av skribenterna udda fåglar eller outcast på olika sätt. Jag är nog en sådan med. Låter som det är en mindre ort du bor på? Fy fan den där jävla småstadsmentaliteten får mig att rysa av obehag.

Jag tycker du ska reta upp din omgivning om du ändå är utfryst. Stick ut och gör saker man inte får och som retar alla medelsvenssons i byn. Så kommer säkert fler udda fåglar och dras till dig och du får nya vänner på så sätt. Dessa udda fåglar är ofta bra mycket roligare, intressantare samt har en personlighet till skillnad mot många Svenssons. En del är dock helt galna, men det är en risk man får ta.
Citera
2025-10-02, 13:39
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Du är i gott sällskap här på Flashback. Här är antagligen majoriteten av skribenterna udda fåglar eller outcast på olika sätt. Jag är nog en sådan med. Låter som det är en mindre ort du bor på? Fy fan den där jävla småstadsmentaliteten får mig att rysa av obehag.

Jag tycker du ska reta upp din omgivning om du ändå är utfryst. Stick ut och gör saker man inte får och som retar alla medelsvenssons i byn. Så kommer säkert fler udda fåglar och dras till dig och du får nya vänner på så sätt. Dessa udda fåglar är ofta bra mycket roligare, intressantare samt har en personlighet till skillnad mot många Svenssons. En del är dock helt galna, men det är en risk man får ta.
Tvärt om. Inte mer udda människor! Pallar inte med dom mer än på Flashback. Isåfall hjälpa människor då jag har en djupare förståelse på alla plan med allt jag har gått igenom. Jag är så utanför så jag vet inte ens vad mentaliteten är i orten. hehe....
Senast redigerad av nonamed 2025-10-02 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in