2025-10-02, 13:56
Om du verkligen vill vara som all andra här i kommunist Sverige så får du skaffa dig ett jobb och se ner på de sysslolösa för att de sticker ut.
Citera
2025-10-02, 13:58
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
1. Mänskliga Rättigheter
2. Flera. Jag är kristen men vänder mig till gud direkt och behöver inte kyrkans stöd på det sättet.
3. Ja. Dom brukar bryta kontakten med flera år i mellan. Dom ger inget stöd för mig så jag har ingen direkt nytta av dom men får från försäkringskassan och nu har jag fullt bidra på minimum. Skulle leva på gatan annars så en viss respekt har jag ändå för psykiatrin.
Nä, mänskliga rättigheter har du.
"Flera. Jag är kristen men vänder mig till gud direkt och behöver inte kyrkans stöd på det sättet."
På vilket sätt då?
Citera
2025-10-02, 14:00
Medlem
Citat:
2. Får inte vara med i samhället så jag vet faktiskt inte vad dom pratar om bakom ryggen. Ingen vågar eller vill ta konversationer med mig.
3. medelålders man.
4. Överlever.
5. Zero.

Den där platsen i samhället är inget man får gratis.
Man måste ge något för att få något.

Så vad jag utläser av ditt första inlägg så ser du dig själv som en udda fågel. Du kanske ska börja där?
Läs en bok eller tre i ämnet ”How to influence people and win friends”, om det nu är ditt mål?

Köp bokjäveln digitalt idag och lyssna en timme om dagen, sen försöker du implementera den med babysteg på jobbet.

Ett sätt är att t.e.x förklara för nån i ett samtal att du börjat gå hos en psykolog för att du känner att du har stängt ute andra människor.dvs skuldbelägg inte alla andra för att de fryser ut dig, utan ta små steg åt rätt håll för att komma runt problemet.

Ingen känner sig påhoppad, och om du ger det lite tid så kommer det stegvis bli bättre sålänge du anstränger dig.
Citera
2025-10-02, 14:01
Medlem
Ett bra tips är att gå med i en förening som hjälper djur, en ädel sysselsättning där alla du hjälper förtjänar det.
Citera
2025-10-02, 14:10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Skulle vara intressant om ni kunde komma med några färska ider om hur jag ska gå till väga för att vara en del va samhället och att alla inte bara pratar bakom ryggen på mig. Såklart är jag utfryst(mindre ort). Har inte heller tillgång till rättigheter fullt ut. För man inte en diskussion om olika saker så kommer inte så långt.
Färska tips
1. ta reda på vad folk anser är egendomligt med dig
2. ändra på det
3. Sök kontakt med de forum som finns - t ex i kyrkan kan du få social kontakt och bryta din ensamhet
4. fråga din psykiatriker/läkare: vad säger de är anledningen till att du inte är en del av samhället
--------------
Du har alltså redan en del svar framför och du kan göra något åt saken.
Problemet är att du inte vill göra det som krävs och pröva de tips vi ger dig.
pröva utan att ha negativa fördomar om vad resultatet kan bli.
Stämmer detta påstående?
Citera
2025-10-02, 14:18
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Den där platsen i samhället är inget man får gratis.
Man måste ge något för att få något.

Så vad jag utläser av ditt första inlägg så ser du dig själv som en udda fågel. Du kanske ska börja där?
Läs en bok eller tre i ämnet ”How to influence people and win friends”, om det nu är ditt mål?

Köp bokjäveln digitalt idag och lyssna en timme om dagen, sen försöker du implementera den med babysteg på jobbet.

Ett sätt är att t.e.x förklara för nån i ett samtal att du börjat gå hos en psykolog för att du känner att du har stängt ute andra människor.dvs skuldbelägg inte alla andra för att de fryser ut dig, utan ta små steg åt rätt håll för att komma runt problemet.

Ingen känner sig påhoppad, och om du ger det lite tid så kommer det stegvis bli bättre sålänge du anstränger dig.
Förklara varför min plats inte är gratis? Nyfiken.
Citera
2025-10-02, 14:19
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Färska tips
1. ta reda på vad folk anser är egendomligt med dig
2. ändra på det
3. Sök kontakt med de forum som finns - t ex i kyrkan kan du få social kontakt och bryta din ensamhet
4. fråga din psykiatriker/läkare: vad säger de är anledningen till att du inte är en del av samhället
--------------
Du har alltså redan en del svar framför och du kan göra något åt saken.
Problemet är att du inte vill göra det som krävs och pröva de tips vi ger dig.
pröva utan att ha negativa fördomar om vad resultatet kan bli.
Stämmer detta påstående?
Exakt. Fast spegel vänt!
Citera
2025-10-02, 14:21
Medlem
Citat:
Förklara varför min plats inte är gratis? Nyfiken.

Varför skulle den vara gratis?

Den är inte gratis för någon.
Alla som vill va en del av en samhället och gemenskapen får anstränga sig, inklusive du.
Citera
2025-10-02, 14:28
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Nä, mänskliga rättigheter har du.
"Flera. Jag är kristen men vänder mig till gud direkt och behöver inte kyrkans stöd på det sättet."
På vilket sätt då?
Man kan uttrycka sig väldigt enkelt. Droga och plåga en människa är inte normalt och det knäppa med mig är väl att jag ställer upp på det!
Citera
2025-10-02, 14:29
Medlem
Viktigast är att du jobbar å betalar skatt å inte lever på bidrag.
Citera
2025-10-02, 14:30
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varför skulle den vara gratis?

Den är inte gratis för någon.
Alla som vill va en del av en samhället och gemenskapen får anstränga sig, inklusive du.
Tack för svaret. Jag är inte gratis att jobba med för samhället! Tummen upp.
Citera
2025-10-02, 14:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Exakt. Fast spegel vänt!
- vad säger vården och alla inom psyk som svar på denna din fråga i rubriken?
- vad anser den att du skall göra?
- hur skall du tänka och agera anser dina vårdkontakter?
Gör du det eller gör du spegelvänt?
---------------
Efter denna dialog med dig gissar jag att skälet till ditt problem är att du inte tar dig själv på allvar - dvs ser ditt ansvar för ditt eget bästa.
Du tar inte ditt eget rop på hjälp i tråden på allvar utan bara leker fram kommentarer utan egentlig avsikt att vilja förändra dig.
Du ställer dig därför utanför redan här i tråden och ditt beteende här visar på orsaken till att du står utanför samhället.
Jag märker ju att du inte vill ha en riktig kontakt med mig, bara en ytlig där du kan fly undan.
Du använder mig som ett sätt att få tiden att gå - en förströelse.
Du vill helt enkelt inte vara en del av samhället.
Det blir ju extra besvärligt kan jag tänka om du inte ens begriper det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in