2025-10-01, 22:42
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.

Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.

Har ni varit med om detta? Något ni inte har en förklaring till?
Det är ännu mer intressant när något försvinner mitt framför ögonen.

Som om jag står på en stege och skruvar fast nånting med hjälp av en skruvdragare, och bitset glider ur hållaren och faller till marken. Även om jag följer det med blicken hela vägen ner, så försvinner det i tomma intet i samma ögonblick som det slår i marken.
Citera
2025-10-01, 22:47
Medlem
Citat:
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.

Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.

Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Det kallas dissapearing object phenomen.

Men hur långt var intervallet mellan det att du sist såg tavlorna och det att de var borta?
5 timmar eller 5 månader?

Nej, saker kan inte bara försvinna. Antingen har du själv förlagt dom eller så har någon annan tagit dom.

Det kan även bero på psykisk sjukdom att man kan tro detta.
Citera
2025-10-01, 22:57
Medlem
Armons avatar
Nej, det har aldrig hänt eftersom det alltid finns en förklaring när föremål försvinner. Brist på logisk förklaring kan förekomma, men ett objekt kan inte spontant upphöra att existera.
Citera
2025-10-01, 22:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, saker kan inte bara försvinna. Antingen har du själv förlagt dom eller så har någon annan tagit dom.

Det kan även bero på psykisk sjukdom att man kan tro detta.

Är det en väldigt specifik sjukdom att uppleva att saker försvinner? Vad heter den sjukdomen? Varför har den sjukdomen noll andra symptom?

Visst kan man vara klantig, men när man verkligen kollar och saken inte är där, HUR kan man missa den, om den sedan är tillbaka efter en månad? Som min bokhög, jag hade inte rört den mellan att jag gick igenom alla böcker, fram till jag kollade nästa gång och den var tillbaka.

Går inte i sömnen.
Citera
2025-10-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är ännu mer intressant när något försvinner mitt framför ögonen.

Som om jag står på en stege och skruvar fast nånting med hjälp av en skruvdragare, och bitset glider ur hållaren och faller till marken. Även om jag följer det med blicken hela vägen ner, så försvinner det i tomma intet i samma ögonblick som det slår i marken.

Nej, ingenting försvinner.
Citera
2025-10-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är det en väldigt specifik sjukdom att uppleva att saker försvinner? Vad heter den sjukdomen? Varför har den sjukdomen noll andra symptom?

Visst kan man vara klantig, men när man verkligen kollar och saken inte är där, HUR kan man missa den, om den sedan är tillbaka efter en månad? Som min bokhög, jag hade inte rört den mellan att jag gick igenom alla böcker, fram till jag kollade nästa gång och den var tillbaka.

Går inte i sömnen.

Så vad är din teori? En hustomte? Spöket Laban?

Nej, då tror jag mer på att människan gjort ett misstag eller att någon annan människa tagit dessa.
Citera
2025-10-01, 23:13
Medlem
Strumpor som försvinner i tvätten..
Citera
2025-10-01, 23:20
Avslutad
Hände mig alldeles nyss! Trots att lönen kom in den 25e är den nu spårlöst försvunnen.
Citera
2025-10-01, 23:22
Medlem
Citat:

Inbrott?
Citera
2025-10-01, 23:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Så vad är din teori? En hustomte? Spöket Laban?

Nej, då tror jag mer på att människan gjort ett misstag eller att någon annan människa tagit dessa.

Jag bor ensam.

Du menar att någon kommit in för att ta en bok och sedan lägga den tillbaka på samma ställe? När jag gick igenom böckerna och kollade på dem en och en, tittade jag på den "försvunna" boken och trodde det var en annan bok med en annan titel, författare och omslagsbild? Visserligen är ens perception inte perfekt, men så mycket tror jag inte vi projicerar ut.
Citera
2025-10-02, 00:18
Medlem
Mailmanss avatar
TS skjuter heroin och undrar sen vart saker tagit vägen..
(Se hans tidigare trådar)

Ja du TS. Det är nog drogerna ändå
Citera
2025-10-02, 00:30
Medlem
Yes, försvann en grej som jag sökt flertalet gånger senaste 15+åren, jag hittar det fan inte. Och jag vet inte vart det ska försvinna, inget man tar med sig eller som någon stjäl, inget man tappar bort i flytt heller. Sjukt skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in