2025-10-01, 20:00
Medlem
Comitiums avatar
Jag nickade till och tappade fjärrkontrollen i golvet men vaknade genast till. När jag tittade efter fjärrkontrollen var den borta. Jag tittad på golvet allt längre bort från fåtöljen men ingen fjärrkontroll. Jag började titta under en annan fåtölj långt bort liksom soffan också långt bort. Den fanns bara inte. Jag hade lyst med ficklampa under TV-bänken men ingen fjärrkontroll. Jag fattade ingenting. Den MÅSTE ju finnas. Till slut drog jag ut den tunga TV-bänken från väggen och där låg den vita fjärrkontrollen upptryckt mot den vita vägglisten ca 3-4 meter från TV-fåtöljen. Den som söker han finner....
Citera
2025-10-01, 20:12
Medlem
Pysslingar kanske?
Citera
2025-10-01, 20:16
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi har haft flickvänner, som fått saker att spårlöst försvinna och aldrig återfinnas.

Detta är paranormala forumet, så vi utesluter inte utomjordiska förklaringar.

Detta!! Om jag lägger en sak på ett ställe för att jag skall ha det 15-min senare så kan man ge sig fan på att frugan har flyttat på den till nått helt annat ställe av universum där hon tycker den skall ligga istället.

Senat var det en osthyvel som försvann i tomma intet, och jag var sugen på ost.
Citera
2025-10-01, 20:19
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag har också fått saker försvunna som man var bergssäker att man hade.

Men jag tror inte det är universums demateria-egenskaper.

Det är bara att man är klantig och disträ och lite efterbliven ibland. Har tappat ett silverlock till en sockerskål i äkta silver. Väger nog 50gram, har letat i hela djävla hemmet. Finns absolut ingenstanns. Jag har aldrig tagit bort locket, men likväl finns den inte någonstanns.

Min ena dotter tappade en babyskallra som var väldigt trevlig och senast hon hade den var här hemma. Detta är nu 20 år sedan. Den skallran försvann poff.
Citera
2025-10-01, 20:22
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tre tavlor försvann från ingenstans. Längst upp i en hylla hade jag dom, jag minns det som det vore i går fast det är flera år sedan. Absolut ingen annan har varit här och jag har inte gjort mig utav dom under något knarkrus.

Jag tror bara att något hände i Universum som fick dessa material, ram och foto att inte existera något mer.

Har ni varit med om detta? Något ni inte har en förklaring till?
Hela jäkla tiden, särskilt verktyg och utrustning i garaget 😡
Citera
2025-10-01, 20:50
Medlem
HBTKuks avatar
Låste upp bilen en gång och satte mig i den för att åka, då hade jag inte längre nyckeln. Letade mig fördärvad och trodde verkligen jag hade blivit galen. Denna bil hade inte centrallås så jag höll i nyckeln för att låsa upp den.

Öppnade sedan dörren och såg ett litet hål i snödrivan bredvid. Där i låg den.
Citera
2025-10-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeliSotilas
Skuggvärlden har varit på besök och dragit i några fysiska saker.

Poltergeist på gång?

De vill säga något till dig personligen tror jag, Händer det fler gånger då får du uppsöka expert hjälp.

Sanningen kommer fram på något vis ändå gäller vara uppmärksam på svaren
Expert hjälp? Psykiatrin eller jourhavande exorcist? Njae.. Det är dock bara ett axplock av märkliga händelse r jag varit med om, nån gång när jag har ork och lust kanske jag skriver ner de andra sakerna. Brukar inte bry mig nåt nämnvärt när det sker.
Citera
2025-10-01, 21:12
Medlem
LadySwedens avatar
Ja, det har hänt.
Citera
2025-10-01, 21:35
Medlem
PrippsFats avatar
Ett bra sätt att få någon att bli galen är ju att hålla på med sådan saker.

Edit: mina öl försvinner hela tiden.
Citera
2025-10-01, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Ett bra sätt att få någon att bli galen är ju att hålla på med sådan saker.

Edit: mina öl försvinner hela tiden.

Det minns jag hände Ozzy Osbourne en gång också. Han kom utstapplande från sitt sovrum och påstod att någon måste ha snott ölburkarna han hade haft på nattduksbordet.
Citera
2025-10-01, 21:54
Medlem
Hade en Yo-Yo som snöret gick av på och som fortsatte rulla in i ett hörn. Letade direkt men hittade aldrig den igen.
Citera
2025-10-01, 22:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Vi har haft flickvänner, som fått saker att spårlöst försvinna och aldrig återfinnas.

Detta är paranormala forumet, så vi utesluter inte utomjordiska förklaringar.
I synnerhet pengar var de bra på att få att spårlöst försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in