• 1
  • 2
2025-10-01, 16:41
Medlem
Jag har haft ett stort problem under hela mitt liv och det är att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Fram tills jag var typ 30 såg jag ut som en gymnasieelev och det är ingen överdrift. När jag var runt 33 pratade jag med en tjej som var 24 (jag sa aldrig min ålder varken före eller efter) men hon trodde att jag var betydligt yngre än henne "men du är så ung".

Skulle kunna nämna hur många exempel som helst där folk påpekat min ålder under mitt liv och nyligen på jobbet så trodde en kollega som är 23 att vi är jämngamla (jag är 15 år äldre än honom).

Det här har ju inte direkt gett mig något bra självförtroende i livet och under många år trodde jag att det var något hormonellt fel. När jag var 25 gick jag till två olika läkare för att kolla upp mina testosteronnivåer men båda låg inom normalvärde. Än idag tror jag det är något som inte är som det ska hormonellt. Vad vet jag inte. Jag är också väldigt liten i kroppen och tillhör de kortaste 10% vita svenska män. Försökte få tag i mina barndomsjournaler men jag blev skickad runt och runt mellan regioner och regionens gamla arkiverade journaler.

Nu är jag i min situation att jag är nära 40 och har ett så fruktansvärt uselt självförtroende gällande mitt utseende även om det idag inte är lika farligt att se yngre ut när andra i min ålder börjar se slitna ut. Men det som borde ha varit dom bästa åren i mitt liv har inte varit det. Aldrig kunna få en dejt och såna saker.

Hur ska man hantera att livet blivit förstört av detta?
Citera
2025-10-01, 16:45
Medlem
Silltunnas avatar
Försök se de positiva delarna. Du kommer ju kunna ragga unga fräscha kvinnor länge till, medan dina jämnåriga får nöja sig med gammeltackorna!
Citera
2025-10-01, 16:47
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag önskar att jag hade sett ut som en elvaåring hela livet och fått förföra "jämnåriga" utan att folk tittar snett på mig.
Citera
2025-10-01, 17:02
Medlem
Kan du odla skägg?
Citera
2025-10-01, 17:03
Medlem
Amazon-mannens avatar
Du är 40 och ser ung ut och kan ragga på bra mycket yngre Premium pussy, om jag uppfattat det rätt?

Min fråga är: vad är problemet?
Citera
2025-10-01, 17:11
Medlem
Du måste sluta tänka så negativ om dig själv, kollade dina andra trådar de är inte roliga att läsa, sluta tyck synd om dig själv ta och skaffa skägg och ge dig ut och träffa vanliga människor! (FB) Vart träffar en man i övre 30-års åldern en partner? (FB) Hur blir jag av med mina negativa tankar?
Citera
2025-10-01, 17:14
Medlem
Ganonitos avatar
Jag ser också betydligt yngre ut i kroppen än för min ålder, men det beror sannolikt på att jag aldrig tränat eller liknande.
Citera
2025-10-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag har haft ett stort problem under hela mitt liv och det är att jag ser betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Fram tills jag var typ 30 såg jag ut som en gymnasieelev och det är ingen överdrift. När jag var runt 33 pratade jag med en tjej som var 24 (jag sa aldrig min ålder varken före eller efter) men hon trodde att jag var betydligt yngre än henne "men du är så ung".

Skulle kunna nämna hur många exempel som helst där folk påpekat min ålder under mitt liv och nyligen på jobbet så trodde en kollega som är 23 att vi är jämngamla (jag är 15 år äldre än honom).

Det här har ju inte direkt gett mig något bra självförtroende i livet och under många år trodde jag att det var något hormonellt fel. När jag var 25 gick jag till två olika läkare för att kolla upp mina testosteronnivåer men båda låg inom normalvärde. Än idag tror jag det är något som inte är som det ska hormonellt. Vad vet jag inte. Jag är också väldigt liten i kroppen och tillhör de kortaste 10% vita svenska män. Försökte få tag i mina barndomsjournaler men jag blev skickad runt och runt mellan regioner och regionens gamla arkiverade journaler.

Nu är jag i min situation att jag är nära 40 och har ett så fruktansvärt uselt självförtroende gällande mitt utseende även om det idag inte är lika farligt att se yngre ut när andra i min ålder börjar se slitna ut. Men det som borde ha varit dom bästa åren i mitt liv har inte varit det. Aldrig kunna få en dejt och såna saker.

Hur ska man hantera att livet blivit förstört av detta?

Jag är med dig. Snart 40. Ser ut som... Får visa leg på både restaurang och systemet emellanåt.
Citera
2025-10-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Försök se de positiva delarna. Du kommer ju kunna ragga unga fräscha kvinnor länge till, medan dina jämnåriga får nöja sig med gammeltackorna!

Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Du är 40 och ser ung ut och kan ragga på bra mycket yngre Premium pussy, om jag uppfattat det rätt?

Min fråga är: vad är problemet?
Visst kan jag ragga på yngre, men med tanke på min längd och att jag inte är särskilt snygg heller i övrigt får jag inte till det iallafall. Om jag hade kunnat få omkull unga tjejer hade jag faktiskt sett det som en jackpott.

Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Kan du odla skägg?
Jag får skägg, men det är är tunt så kan bara ha lite stubb.
Citera
2025-10-01, 17:39
Medlem
Loreias avatar
Kläder, frisyr och eventuellt glasögon kan göra enormt stor skillnad. Många killar med baby face gör det ofta värre med att antingen klä sig i typ mjukiskläder eller överkompenserar och går åt andra hållet och klär sig helt i tweed.
Citera
2025-10-01, 17:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har funderat en del på det här. Har träffat en del snubbar genom livet som sett ständigt pojkaktiga ut.
Och faktum är att om de varit tuffa och självsäkra, så har de ständigt blivit anklagade för att ha "short guy syndrome", och att de ständigt överkompenserar för sin längd med attityd.
Men om de varit lite mer laidback och försiktiga, så blir de HELT ignorerade i stället.

Det förra är med andra ord det minst dåliga alternativet. Och livet är väl sånt helt enkelt. Alla får dras med någon skit, men man får göra det bästa av det.
Citera
2025-10-01, 17:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Han kanske vill ha dom utlekta ragorna , när jag är ute på club så raggar bara 18-20 åringar på mig.

En bruds farsa har samma problem , vi är båda 50 och snygga & vältränade o ser unga ut.

Det är status för fan.

Folk skulle betala 100 tals miljoner dollar för att få det så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här