2025-10-01, 13:50
Medlem
Snusat sen 2008. Rökte cigg innan.
Snusar Kaliber Plus orginal stark, portion.

Jag har märkt att jag kanppt kan vara utan en snus under läppen. När man spottar ut den efter 1,5-2,5 timmar så blir man sugen på att stoppa in en ny efter bara 10-20 minuter, vilket man oftast gör då. Är det normalt? Är det lika för er?
Det betyder ju att man nästan aldrig är utan en snus inne under sin vakna tid, ca 16-18 timmar.
Är det verkligen så bra?
Citera
2025-10-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo

Jag har märkt att jag kanppt kan vara utan en snus under läppen. När man spottar ut den efter 1,5-2,5 timmar så blir man sugen på att stoppa in en ny efter bara 10-20 minuter, vilket man oftast gör då. Är det normalt? Är det lika för er?
Det betyder ju att man nästan aldrig är utan en snus inne under sin vakna tid, ca 16-18 timmar.
Är det verkligen så bra?
Jo, det tenderar väl att eskalera långsamt med tiden.

När jag jobbar så är det "kedjesnusning" som gäller: ut med en prilla, direkt in med en ny. Hemma kanske jag kan vara utan en prilla en liten stund, men det är nog max en halvtimme. Nu har det gått så långt att jag oftast somnar med en prilla (vitsnus, annars mördar frugan mig) och vaknar jag på natten så åker det också in en.

Man borde verkligen sluta, helt meningslöst slöseri med pengar!
Citera
2025-10-01, 14:01
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Kedjesnusning som gäller, enda gångerna jag är utan är när jag äter eller sover...
Citera
2025-10-01, 14:06
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Kedjesnusning som gäller, enda gångerna jag är utan är när jag äter eller sover...

Exakt.

När man spottar ut en så stoppar man direkt in en ny.
Citera
2025-10-01, 14:26
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo

Är det verkligen så bra?
Nej det är inte bra. Men 2h 30min med samma snus är otroligt bra.
Jag byter nog snus varje timma, har den inne 24h, sover alltså med den inne. Som en bäbis
Citera
2025-10-01, 14:38
Medlem
Snusar dygnet runt.. även när jag sover..byter ofta mitt i natten, minst en stock i veckan
Citera
2025-10-01, 14:45
Medlem
Snusat sedan 1999. Började med Ettan Portion (hade räls i den åldern) och sedan Ettan Lös, en dosa gick på 16,50kr. Numera snusar jag Kaliber stark, och enda gången jag inte har snus är när jag äter eller diar på frugans tuttar. Jag har i samma snus många timmar, och tar sedan en ny direkt den gamla åker ut. Tar även direkt efter tandborstning för kvällen och sedan i sängs med snus.
Citera
2025-10-01, 14:52
Medlem
Slutade för många år sen men när det var som värst låg det en prilla inne dygnets alla vakna timmar. Bytte nån gång i halvtimmen.
Citera
2025-10-01, 14:53
Medlem
Byxan81s avatar
24/7, enda gången jag inte snusar är när jag går till tandläkaren, och det räcker att tänka på att jag inte ska snusa då så blir jag stressad Bästa snusen på året är alltid direkt efter tandläkarbesök, då tar jag en trippel och börjar nästan gråta av lycka. Märkte till och med nu att när jag bara tänker på att ta en snus efter tandläkaren så blir jag berörd.
Citera
2025-10-01, 14:54
Medlem
Kör "kontorssnus", portion, white, blandar ibland upp med "vitt snus" som omväxling.

Är utan snus när jag äter, när jag sover (för natten), när jag myser med särbon.

Övrig tid så är det in med en snus, tiden går, ut med den och in med en ny, direkt.

Möjligen kan jag vara utan en snus en "tid" om jag känner en irritation under läppen... men då blir det oftare att jag inte har snusen inne lika länge, men lik förbannat så skall jag peta in en ny... ganska omgående... antar att det är en del av beroendet...
Citera
2025-10-01, 15:11
Medlem
Hegamons avatar
Dags sluta, då jag märkt jag stoppar in en nikotinpåse efter kanske max 30 minuters uppehåll. Det är egentligen Velo Mocro två pluppar, men det blir ganska mycket nikotin ändå.

Otroligt lätt att bygga upp toleransnivån, har jag uppehåll på två timmar blir jag stressad och plockar jag in en nikotinpåse då, upplever jag ett stort lugn. Annars är det mest en lätt stressande känsla då jag kontinuerligt ökar dosen, hållit på i ett år nu.

Förbrukar troligen en sådan Velo Micro per dag, max två dagar håller en sådan.
Citera
2025-10-01, 15:37
Medlem
BalduinGrollers avatar
Jag spottar aldrig ut, trycker bara in mer. Somnar med snus vaknar utan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in