2025-10-02, 08:19
Medlem
Endast då jag äter, borstar tänderna och har sex. (Med ett undantag på sista punkten).
Citera
2025-10-02, 08:23
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Jag har prövat sluta(bara för att se om jag kan), får knappt någon abstinens alls, kaffe är värre om jag glömmer dricka en slurk. Men jag snusar för jag tycker det är så jävla gott, alltid älskat smaken av snus av någon anledning. Däremot är lösprisar inte jättemums om man råkar snarka lite när man sover....

Har inte heller problem att sluta snusa, noll abstinens. Höll upp en timme en gång och kände ingen abstinens, men det är bara så jävla kul att snusa så jag fortsätter. Dessutom är det bra för tarmen.
Citera
2025-10-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Snusar han vitt snus eller? Har snusat i 22 år ungefär och mitt tandkött är okej
Han kör Knox tror jag eller kronan. Gissar att det inte är vitt snus. Kanske bara otur, vem vet

Var gång han ler så ser det ut som Dracula hahah
Citera
2025-10-02, 10:04
Medlem
Jag har alltid en snus inne, grov lös. Byter kanske 1 gång i timmen så det blir en dosa om dagen. Stoppar även in en dubbel grov portion när jag ska sova och vaknar lägligt vid 4-snåret för att byta.

Ibland somnar jag dessvärre med en rejäl prilla grov lös i käften, och då är kudden inte så fin på morgonen.

Mao så har jag en snus inne kanske 22 av 24 timmar varje dygn.
Citera
2025-10-02, 11:03
Medlem
psykadelikatessens avatar
Försöker använda snus som jag använder kaffe; för fokus och avslappning

Jag försöker hålla mig från första snusen till efter lunch, då dagens första dipp brukar komma för min del, så att man får en liten boost inför eftermiddagen. Kanske har den inne i en timme, om ens det (första snusen är ofta bara inne några minuter, sen "pausar" jag kanske den, för att dryga ut på nikokicken)
Sen blir det väl en till snus under eftermiddagen, vid nåt tråkigt möte eller när arbetsdagen är slut (som belöning)
Sen två snus på kvällen kanske, bara för att jag vill

Och ja, jag är lite autistisk.
Citera
2025-10-02, 11:58
Medlem
NisseNyfikens avatar
Den åker ut när man ska gaga i sex akten sedan in med en ny.
Citera
2025-10-02, 12:51
Medlem
forlatforatts avatar
Snusade typ 24/7 varit ”snusfri” i ca 1år efter ca 11 år som snusare snor en prilla då o då men stoppade in en prilla direkt efter den första var slut när det begav sig.
Citera
2025-10-02, 14:14
Medlem
Okej så de flesta av er spottar ut och tar en ny ganska omgånde, utom vid mat, dusch, sov och sex.

Så fort jag är utan känner jag ett sug efter bara 10-20 min.

Lite lustigt om man jämför med cigg rökning jag rökte i 10+ år, ca 2-2,5 paket i veckan.
Jag kommer ihåg att jag kanske rökte 1 cigg per 1-1,5 timmar när jag var ledig, och 1 cigg på 3-4 timmar när man jobbade men man kände inget större sug när man väntade emellan. Med snus kommer suget nästan direkt man är utan. Undra varför?
Citera
2025-10-03, 20:48
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Okej så de flesta av er spottar ut och tar en ny ganska omgånde, utom vid mat, dusch, sov och sex.

Så fort jag är utan känner jag ett sug efter bara 10-20 min.

Lite lustigt om man jämför med cigg rökning jag rökte i 10+ år, ca 2-2,5 paket i veckan.
Jag kommer ihåg att jag kanske rökte 1 cigg per 1-1,5 timmar när jag var ledig, och 1 cigg på 3-4 timmar när man jobbade men man kände inget större sug när man väntade emellan. Med snus kommer suget nästan direkt man är utan. Undra varför?
för att snus är mer beroendeframkallande
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in