2025-10-01, 15:42
Medlem
Bassplays avatar
Brukar bara ta ut snusen när jag äter, eller ska duscha. Man tar ju en snus när man ska knyta sig för dagen , vaknar för att pissa och då är det kanske 50/50 om jag tar en ny och somnar om.

Under dagarna annars är det väl oftast några sekunder medans man byter snus.
Citera
2025-10-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
24/7, enda gången jag inte snusar är när jag går till tandläkaren, och det räcker att tänka på att jag inte ska snusa då så blir jag stressad Bästa snusen på året är alltid direkt efter tandläkarbesök, då tar jag en trippel och börjar nästan gråta av lycka. Märkte till och med nu att när jag bara tänker på att ta en snus efter tandläkaren så blir jag berörd.

gör dopamin dig så glad alltså? kanske bara jag som inte tycker det e nåt speciellt efter en massa års snusande....
Citera
2025-10-01, 16:47
Medlem
immenhusens avatar
Har inte haft en prilla under läppen sedan 2006!

/AI
Citera
2025-10-01, 17:31
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Snusat sen 2008. Rökte cigg innan.
Snusar Kaliber Plus orginal stark, portion.

Jag har märkt att jag kanppt kan vara utan en snus under läppen. När man spottar ut den efter 1,5-2,5 timmar så blir man sugen på att stoppa in en ny efter bara 10-20 minuter, vilket man oftast gör då. Är det normalt? Är det lika för er?
Det betyder ju att man nästan aldrig är utan en snus inne under sin vakna tid, ca 16-18 timmar.
Är det verkligen så bra?

Är snart på nivån att jag stoppar in den nya snusen innan jag tar ut den gamla för att inte ha dötid.
Citera
2025-10-01, 18:27
Medlem
Rattatatatas avatar
Växlar sida, innan jag lägger ut den på högra sidan lägger jag in en på vänstra och så håller det på 24/7, annars hinner jag få abstinens...
Citera
2025-10-01, 18:39
Medlem
Trotthests avatar
ptja skulle säga på natten ibland , Men är ju så jävla fint att somna med en prilla underläppen!
Citera
2025-10-01, 18:44
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Kör dubbelsnus Siberia under läppen dygnets alla vakna timmar. Har nästan helt slutat med sovsnus.
Citera
2025-10-01, 18:50
Medlem
Jag lägger ut snusen innan mat och sov. I övrigt så byter jag var trettionde minut. Rökte 1-2 paket cigg varje dag innan jag började snusa.
Citera
2025-10-01, 19:06
Medlem
oftast mer än en vecka
Citera
2025-10-01, 19:15
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Exakt.

När man spottar ut en så stoppar man direkt in en ny.
En av anledningarna till att jag slutat, det höll faan inte längre
Citera
2025-10-01, 19:18
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Kedjesnusning som gäller, enda gångerna jag är utan är när jag äter eller sover...
Men inte när du borstar tänderna?
Citera
2025-10-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Nej det är inte bra. Men 2h 30min med samma snus är otroligt bra.
Jag byter nog snus varje timma, har den inne 24h, sover alltså med den inne. Som en bäbis

Fast att jag har samma prilla i 2,5 timmar är nog mer sällan men 1,5-2 tim är det vanligaste för mig. Byter inte varje timma.

Ofta när jag vaknar på natten stoppar jag in kvällens sista snus igen i 10-20 min innan tar ut den igen och sover vidare Känns onödigt att ta en ny mitt i natten för så kort stund.

Det jag funderar över är hur mycket det sliter på tandkött och annat när man nästan konstant under vaken tid har snus inne? Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in