2025-09-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har öht inte vägrat ett dugg.

Men du måtte väl för i helvete kunna särskilja inom kristendom om det rör sig om fanatism, extremism och herraväldesteologi vid namn dominionism, sprungen ur kalvinismen?
Att varken NAR eller Kristen rekonstruktionism är mainstream eller mer moderat kristendom.
Att säga att en gaffeltruck inte är en lagrad schweizerost är ju inte detsamma som att faktiskt definiera vad en gaffeltruck är för något. Jag är ganska väl insatt i skillnaderna mellan olika kyrkliga fraktioner och inriktningar. Men väldigt lite tyder på att du är det, därav min fråga.

Så för 14:e gången: Kan du definiera vad ”moderat, mainstream kristendom” faktiskt är istället för att slingra dig genom att beskriva vad du anser att det inte är? Speciellt med tanke att du räknat upp både bön och sång som exempel på fanatism och extremism, båda vanligt förekommande inslag i även de mest liberalteologiska låtsas-kristna kyrkor som existerar.

Citat:
Läs pdf om de som stormade Kapitolium.
När personer ber någon läsa en extern källa istället för att själv redogöra för kärnan i innehållet tyder det i regel på att personen ifråga antingen inte själv läst källan, eller inte förstått innehållet. Du kan ju även berätta vad som gör Baptist Joint Committee for Religious Liberty mer kvalificerade ifrågan än exempelvis det amerikanska justitiedepartementet.

Citat:
Tråden handlar varken om socialdemokraterna eller Biden som du drar upp.
Tråden blir vad vi gör den till, om du vill använda den för att namedroppa namn och begrepp utan någon som helst koppling till stormningen av Kapitolium så får väl jag kontra med jämförelser till sossarna eller Biden.

Citat:
Jag nämner att Trump benådade neonazis vilket nog är bland det värsta avskum och hot mot demokratin som kan uppbringa.
Ja, nazister är avskum. Nej, nazism i sig är fortfarande inget lagbrott.

Citat:
Jag hade bland annat Timothy "Tim" Hale-Cusanelli i åtanke.
Han verkar ju onekligen vara ett rötägg, med åsikter om judar som skulle göra honom till hjälte hos demokraterna idag. Men tittar vi på hans brott och straff så hade han vid tillfället avtjänat mer än hälften av sitt 4-åriga straff. Ett straff som i sig är väldigt högt med tanke på att ”the indictment did not allege that Hale-Cusanelli assaulted anyone, damaged property, or organized the events on January 6”. Ett fungerande rättssamhälle dömer inte personer till hårdare fängelsestraff för att de råkar ha förkastliga åsikter.
Citera
2025-09-30, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Att säga att en gaffeltruck inte är en lagrad schweizerost är ju inte detsamma som att faktiskt definiera vad en gaffeltruck är för något. Jag är ganska väl insatt i skillnaderna mellan olika kyrkliga fraktioner och inriktningar. Men väldigt lite tyder på att du är det, därav min fråga.
Så för 14:e gången: Kan du definiera vad ”moderat, mainstream kristendom” faktiskt är istället för att slingra dig genom att beskriva vad du anser att det inte är?
Ja, det är skitenkelt utan att blanda in gaffeltruckar och lagrad schweizerost.
Du ordbajsar och kräver bokstavlig definition som en insnöad autist och inte klarar uppenbart inte av förklaringar som visar skillnaden.

Anser du dominionism via kalvinismen är mainstream?
Knappast troligt.

Inte jag heller.

De som är då moderata, normala, mainstream kristna ägnar sig nämligen inte åt ovanstående.
De ägnar sig med andra ord inte åt herraväldesteologi.

Detr väl för fan inte så svårt att begripa det menas det skick som finns i Sverige, via svenska kyrkans allmänna hållning, som inte är ett hot mot religionsfriheten.

Och nej. Jag har inte Jehovas vittnen eller Livets ord i åtanke... Ifall du skulle börja ordbajsa om detta.

NAR, DOMINIONISM, SEVEN MOUNTAIN MANDATE OCH REKONSTRUKTIONISM ÄR INTE MODERAT KRISTENDOM.

ÄVEN KRISTNA ANSER ATT DE ÄR ETT HOT MOT DEMOKRATIN.
Citat:
Tråden blir vad vi gör den till, om du vill använda den för att namedroppa namn och begrepp utan någon som helst koppling till stormningen av Kapitolium så får väl jag kontra med jämförelser till sossarna eller Biden.
Tråden handlar om stormningen av Kapitolium.
Där fanns dessa kristna avarter jag nämnt.

Där blåste de i vädurshorn och drev demoner.
Där hölls de rally jag nämnt och där fanns packet som Trump benådade.

Inte en sosse så långt ögat kan nå.
Inte ens Biden.

Däremot de nynazister som Trump benådade.
Citat:
Ja, nazister är avskum. Nej, nazism i sig är fortfarande inget lagbrott.
Vilket ingen påstått. De ska dock definitivt inte kvala in bland kaffedrickare som du försökte leka cool med...
Citat:
Han verkar ju onekligen vara ett rötägg, med åsikter om judar som skulle göra honom till hjälte hos demokraterna idag.
Så du försöker förvränga att han de facto var på Trumps golfbana och erhöll medalj?

Han hyllades av republikaner och inte demokrater för stormningen av Kapitolium.
Citat:
Men tittar vi på hans brott och straff så hade han vid tillfället avtjänat mer än hälften av sitt 4-åriga straff. Ett straff som i sig är väldigt högt med tanke på att ”the indictment did not allege that Hale-Cusanelli assaulted anyone, damaged property, or organized the events on January 6”. Ett fungerande rättssamhälle dömer inte personer till hårdare fängelsestraff för att de råkar ha förkastliga åsikter.
Vad i helvete dravlar du om?
Det berör ingen juridik.

Läs följande mening:
Trump omfamnar en nynazistist.
Citera
2025-09-30, 20:36
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ja, det är skitenkelt utan att blanda in gaffeltruckar och lagrad schweizerost.
Du ordbajsar och kräver bokstavlig definition som en insnöad autist och inte klarar uppenbart inte av förklaringar som visar skillnaden.

Knappast troligt.

Inte jag heller.

De som är då moderata, normala, mainstream kristna ägnar sig nämligen inte åt ovanstående.

Detr väl för fan inte så svårt att begripa det menas det skick som finns i Sverige, via svenska kyrkans allmänna hållning, som inte är ett hot mot religionsfriheten.

Och nej. Jag har inte Jehovas vittnen eller Livets ord i åtanke... Ifall du skulle börja ordbajsa om detta.

NAR, DOMINIONISM, SEVEN MOUNTAIN MANDATE OCH REKONSTRUKTIONISM ÄR INTE MODERAT KRISTENDOM.

Inte en sosse så långt ögat kan nå.
Inte ens Biden.

Däremot de nynazister som Trump benådade.

Vilket ingen påstått. De ska dock definitivt inte kvala in bland kaffedrickare som du försökte leka cool med...

Så du försöker förvränga att han de facto var på Trumps golfbana och erhöll medalj?

Han hyllades av republikaner och inte demokrater för stormningen av Kapitolium.

Det berör ingen juridik.

Läs följande mening:
Trump omfamnar en nynazistist.

Väldigt mycket OT nu katt damen.

Hur bedömer du FBIs agerande under J6? Är det normalt att ha 300 agenter som tar en aktiv del i ett upplopp? Är det verkligen inom lagar och regler gällande brottsprovokation som får användas i USA?
När skedde det senast i USA?

Mycket konstiga domar också efter J6. James Comeys styvson Troy A Edwards Jr var ju åklagare hjälpte kanske till med vad det verkar som en familjetradition att använda lagliga verktyg och institutioner för sina egna politiska agendor. Han stack ju iväg illa kvickt med svansen mellan benen nu när hans svärfar numera måste stå till svars för sina handlingar under sin tid som FBI chef. En tid när hans underordnade förfalskade bevis och ljög för FISA court 17 gånger och han själv ljög för kongressen.
Citera
2025-09-30, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Väldigt mycket OT nu katt damen.

Hur bedömer du FBIs agerande under J6? Är det normalt att ha 300 agenter som tar en aktiv del i ett upplopp? Är det verkligen inom lagar och regler gällande brottsprovokation som får användas i USA?
När skedde det senast i USA?

Mycket konstiga domar också efter J6. James Comeys styvson Troy A Edwards Jr var ju åklagare hjälpte kanske till med vad det verkar som en familjetradition att använda lagliga verktyg och institutioner för sina egna politiska agendor. Han stack ju iväg illa kvickt med svansen mellan benen nu när hans svärfar numera måste stå till svars för sina handlingar under sin tid som FBI chef. En tid när hans underordnade förfalskade bevis och ljög för FISA court 17 gånger och han själv ljög för kongressen.
Inte alls.

Håller ämnet helt och den kristna falangen som stormade Kapitolium.

Om du ämnar sprida konspirationer om FBI så finns det andra forum.
Jag känner igen lössen på deras gång.
Citera
2025-09-30, 21:06
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Inte alls.

Håller ämnet helt och den kristna falangen som stormade Kapitolium.

Om du ämnar sprida konspirationer om FBI så finns det andra forum.
Jag känner igen lössen på deras gång.

Vi vet ju vad FBI är kapabel till och dom har ju en lång historik av tveksamma aktioner;

Citat:
The 2020 plot to kidnap Michigan Governor Gretchen Whitmer, a high-profile domestic terrorism case involving extensive FBI infiltration. The FBI played a central role in investigating, monitoring, and ultimately thwarting the scheme through the use of informants and undercover agents. However, the operation has been heavily criticized for potential entrapment, with defense attorneys arguing the plot was manufactured or exaggerated by federal involvement. FBI's Role: Investigation and InfiltrationThe FBI's Detroit field office led the probe, using a multi-layered approach to penetrate the group:Informants: At least 12 confidential human sources (CHSs) were embedded—nearly as many as the 13 defendants. GROK

Hälften av dom som planerade kidnappningen var antingen FED eller informatörer

Den som var ansvarig för Gretchen Whitmer skandalen var tog han vägen sen?

Citat:
Steven D’Antuono, the Special Agent in Charge (SAC) of the FBI’s Detroit Field Office who oversaw the investigation into the 2020 Gretchen Whitmer kidnapping plot, was transferred to the FBI’s Washington Field Office (WFO) in late 2020 and played a key role in the January 6 (J6) Capitol riot investigations. GROK
Senast redigerad av DRAVKCAB 2025-09-30 kl. 21:12.
Citera
2025-09-30, 21:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Den som var ansvarig för Gretchen Whitmer skandalen var tog han vägen sen?

Du är så löjlig att jag inte borde lägga nån energi på dig...

Men den ytterst allvarliga och planerade kidnappningen av Michigans guvernör Gretchen Whitmer ska jag återkomma till specifikt.

Du sitter väl inte och kissar på dig i din iver att ta parti för högerextrema Wolverine Watchmen?
Citera
2025-09-30, 21:36
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Du är så löjlig att jag inte borde lägga nån energi på dig...

Men den ytterst allvarliga och planerade kidnappningen av Michigans guvernör Gretchen Whitmer ska jag återkomma till specifikt.

Du sitter väl inte och kissar på dig i din iver att ta parti för högerextrema Wolverine Watchmen?

Ja gör detta!

Beskriv gärna det lämpliga med att FBI iscensätter en kidnappning av en folkvald i ett polisiärt rimligt perspektiv. Kan man inte fråga sig om J6 också var en uttryck av tveksam brottsprovokation när den ansvariga i DC var den som ledde FBIs skandal i Gretchen Whitmer kidnappningen? Om 50% i en konspiration mot en politiker består av poliser eller betalda informatörer så borde ju man om man är mentalt sund fråga sig om detta är hur en polismyndighet skall agera.

Skedde något liknande under J6 är en helt legitim frågeställning givet det vi känner till.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2025-09-30 kl. 21:38.
Citera
2025-09-30, 22:25
Medlem
Citat:
Jag anser att du inte har visat att dominionism via kalvinism varit en influerande faktor ifråga om stormningen av kapitolium. Inte heller herraväldesteologi. Om vi ska förhålla oss objektivt och inte blanda in våra personliga känslor omfattar NAR-rörelsen cirka 3 miljoner amerikaner, och omkring 2 miljoner amerikaner tillhör samfund som i varierande grad kan betraktas som kalvinistiska. Så ja, objektivt får nog båda rörelserna betraktas som ganska mainstream i amerikanska sammanhang.

Citat:

Så du tror alltså att svenska kyrkan är ett exempel på normal, mainstream kristendom? En kyrka som styrs av sekulära politiska partier?

Om nu skillnader mellan olika teologiska och kyrkliga inriktningar är för komplicerat för dig så låt oss göra det lite enklare och tala om några praktiska uttryck för kristen tro som du tagit upp för att exemplifiera kristen extremism och fanatism. Exempelvis bön och sång. Står du fast vid att bön och sång är fundamentalism och extremism? Eller varför annars ta upp det?

Citat:

Tror du att ditt resonemang blir mindre absurt och världsfrånvänt för att du trycker på caps lock innan du skriver?

Citat:

Du hävdade precis att de som Trump benådade var nazister. Menar du att nazister drev demoner och blåste i vädurshorn? Eller är det så att du medvetet försöker blanda ihop de enligt officiella siffror drygt 50 000 som deltog i manifestationen med den lilla minoritet som deltog i stormningen av kapitolium?

Citat:
Jag vet inte om du har Aspergers syndrom eller bara låtsas men poängen var alltså att Trumps benådningar handlade om att individer på politiska grunder tilldelats straff som inte tillnärmelsevis stod i proportion till brotten de dömts för. Om vi nu är överens om att nazism inte är ett brott så kan vi förhoppningsvis enas om att det därmed ska ha lika lite relevans som kaffedrickande för huruvida personen bör benådas eller inte.

Citat:
Nej, jag bara konstaterar att Hale-Cusanellis inställning till judar är snarlik den hållning som omfamnas av Joe Biden och demokraterna. Däremot var det fel av Ed Martin att tilldela Hale-Cusanelli medalj. Inte lika fel som det var av senatorn och vicepresidentkandidaten Kamala Harris att sommaren 2020 uppmana till stöd för de våldsamma BLM-kravallerna, men fel likväl.

Citat:
Det berör ingen juridik.
Blir du alltid så arg och upprörd när du inser att du är helt ute och cyklar? Självklart handlar benådningar om juridik.
Citera
2025-10-01, 06:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag anser att du inte har visat att dominionism via kalvinism varit en influerande faktor ifråga om stormningen av kapitolium. Inte heller herraväldesteologi.
Jag ska inte bevisa ett dugg.
Du ska däremot läsa på om stormningen och vilka som befann sig där innan du yppar dig mer som desperat försvarare.

Vad är kännetecken för att NAR var på plats vid stormningen och vad är kännetecken på att NAR var djupt engagerade i den upphetsade tiden fram till stormningen?

Jag har redan nämnt dessa kännetecken.
Citat:
Om vi ska förhålla oss objektivt och inte blanda in våra personliga känslor omfattar NAR-rörelsen cirka 3 miljoner amerikaner, och omkring 2 miljoner amerikaner tillhör samfund som i varierande grad kan betraktas som kalvinistiska. Så ja, objektivt får nog båda rörelserna betraktas som ganska mainstream i amerikanska sammanhang.
Nix. Antal anhängare är okänt då det är löst sammansatt med affiliatesystem.
Där snedseglar du direkt.

Sen kan man ju undra om du är helt skev som inbillar dig att mängd avgör moderat, normativ och mainstream?
Backa till Nazityskland så faller ditt resonemang platt...
Citat:
Så du tror alltså att svenska kyrkan är ett exempel på normal, mainstream kristendom? En kyrka som styrs av sekulära politiska partier?
Absolut. Demokrati och religionsfrihet.
Kyrka och stat separerade istället för ett land styr av herraväldesteologi.

Jämfört med dominionism och rekonstruktionistism är det rena söndagsmyset och du tycks inte begripa skillnaden på extremism och mer normativt.

Eftersom du ältar denna fråga om och om igen i varenda tråd som en papegoja.

Det är väldigt enkelt att särskilja moderata kristna från extremister som NAR inkl 7M, dominionism, rekonstruktionistism och liknande kristna fanatiker.

De stormar helt enkelt inte regeringsbyggnader.

De far inte runt och driver ut demoner i tron att detta ska påverka valet.
De ränner inte runt och efterapar judar och blåser i vädurshorn.

De står inte på scen och gör exorcism å Trumps vägnar.

De beblandar sig inte med neonazi, neofascister och reser kors bland ställningar med snaror redo för hängning.

De skanderar inte att politiker ska mördas eller gladeligen fortsätter sin mission bland denna mobb som gapar om mord och revolution.
Citat:
Står du fast vid att bön och sång är fundamentalism och extremism? Eller varför annars ta upp det?
Bön och sång som extremism?
Du är så jävla konstig att jag ibland undrar om du rör dig fritt ute eller har tillsyn.

Det vore som att jämföra flaggor och plakat som extremism rätt av.
Det beror väl för fan på VAD som sjungs, skanderas eller inkluderas i bön.
Citat:
Du hävdade precis att de som Trump benådade var nazister. Menar du att nazister drev demoner och blåste i vädurshorn? Eller är det så att du medvetet försöker blanda ihop de enligt officiella siffror drygt 50 000 som deltog i manifestationen med den lilla minoritet som deltog i stormningen av kapitolium?
Jag hävdade att Trump benådade nazister.
Jag har inte nämnt att nazister blåste i vädurshorn. Det står de extrema evangelikala för.
Citat:
poängen var alltså att Trumps benådningar handlade om att individer på politiska grunder tilldelats straff som inte tillnärmelsevis stod i proportion till brotten de dömts för. Om vi nu är överens om att nazism inte är ett brott så kan vi förhoppningsvis enas om att det därmed ska ha lika lite relevans som kaffedrickande för huruvida personen bör benådas eller inte.
Din poäng är värdelös.

För det första har du knappast kompetens att bedöma juridiskt så du låter mer fjollig.

För det andra så benådade Trump alla på ett bräde och sket fullständigt i det du försöker köra med. Proportioner hit och dit, redan avbetad tid or what ever.

Att högerextremister är förtjusta nu och lyder Trump råder ingen tvekan.
Han sände signaler till kriminellt avskum istället för att ta parti för poliser.

Richard Barnett, som fotades i Kapitolium med fötterna på Nancy Pelosis skrivbord, förklarade sin nya position i en video:

‘I Am Considered a National Hero.
I’m a J6er and I have an unlimited, unconditional presidential pardon from President Trump… I went when he called me, I stood up.
I spent all this time in prison for my country.”
https://time.com/7260570/cpac-trump-pardon-jan-6/
Citat:
Nej, jag bara konstaterar att Hale-Cusanellis inställning till judar är snarlik den hållning som omfamnas av Joe Biden och demokraterna..
I ärlighetens namn tror jag inte ens du hört talas om honom innan, du googlar nog frenetiskt ang namnen på nassar som Trump omhuldar.

Men eftersom du upprepar dig kan du ge exempel på likheten.
Nazisten Hale-Cusanelli, som fick medalj vid Trumps golfbana, ansåg att:

▪️ "Hitler borde ha avslutat sitt jobb".
▪️Att ”barn som föds med missbildningar eller funktionsnedsättningar borde skjutas i pannan”.
▪️jämfört*ortodoxa judar med "gräshoppspest" - att det var en " judisk invasion" av New Jersey.
Senast redigerad av develi 2025-10-01 kl. 06:47.
Citera
2025-10-01, 07:11
Medlem
TDSare drömmer om att båda skjuta presidenten och att storma administrationen varje dag. Det ligger i deras fascistiska våldsamma DNA.

Problemet för TDS-vänstern är nu att de har svårare att storma en trump-byggnad nuförtiden eftersom hyckleriet i media skulle bli lite väl uppenbart nu när Jan6 har byggts upp i media till en historisk extremt farlig händelse där inblandade fick långa fängelsestraff.

Men den som säger att en antitrump-TDSare skulle bry sig om policys kring regeringsbyggnader i verkligheten är ju bara skrattretande.
Många TDSare är säkert undermedvetet avundsjuka på att inte dom själva var först. Då hade de inte bara suttit lite i stolarna och gått omkring i huset utan saker och ting hade förstörts ordentligt, det kan vi vara fullkomligt säkra på.
Senast redigerad av systernbolaget 2025-10-01 kl. 07:17.
Citera
2025-10-01, 07:46
Medlem
develis avatar
"Officer Hodges, the officer trapped and nearly crushed to death between the doors as the mob surged through the Capitol.

"It was clear the terrorists perceived themselves to be Christians.
I saw the Christian flag directly to my front. Another read 'Jesus is my savior, Trump is my president.' Another, 'Jesus is King.'"

"Lance Wallnau, the father of American
Dominionism, also framed the fight to overturn the election as a spiritual war.

"Fighting with Trump is fighting with God," he declared.
This warfare rhetoric was tinged with violence - stochastic terrorism - that increased
leading up to January 6.

Said Wallnau, "[W]e got to get some of that energy over there on our side.
Because we need a couple of risk takers, and, you know, stir-things-up evangelists and revivalists and prophets, because I'm telling you, these angels want something to do, and
they're looking for some wildcards that are gonna go start something up."

The Million MAGA March, Freedom Plaza

" They marched with crosses, images of the Virgin Mary, "Jesus is my Savior, Trump is my President" flags,""An Appeal to Heaven" flags, and a red flag that proclaimed "JESUS IS LORD."

An RV bedecked in Trump paraphernalia declared, "PRAY FOR 45."

At the Supreme Court, they erected a massive white Christian cross.

They carried yellow "Jesus Saves" signs20 and handwritten signs that said, "Jesus Saves, Trump Leads," "Thank God for Trump,"Jesus is King, Trump is president,"
and "Ex: 28 vs. 11-19 [sic] It's been done. My feet are on the ROCK," which can be seen as someone preaches over a loudspeaker that "in the end, God has already won the victory."

One woman in a QAnon T-shirt carried two
signs "WE LOVE TRUMP" and "WE LOVE AMERICA, GOD & BABIES."

Another protester held two signs on a pole;
the top said, "Isaiah 45" (alluding to Trump as King Cyrus), and the bottom, "True Believer in Christ 4 Trump."

He also carried the "Proud American Christian" flag featuring a red, white, and blue ichthys, which is an image of a fish used as a symbol of Christianity, sometimes called a
"Jesus fish."

Det bads böner av arrangörer och politiker, och Proud Boys stod på knä och bad likaså.

Ur "Christian Nationalism and the Jan 6 2021 insurrection."

Ett gemensamt projekt från
Baptist Joint Committee for Religious Liberty (BJC) och Freedom From Religion Foundation (FFRF), som beskriver den roll kristen nationalism spelade i förra årets attack mot US Capitol.
https://bjconline.org/jan6report/
Citera
2025-10-01, 08:59
Medlem
Citat:
Nix. Antal anhängare är okänt då det är löst sammansatt med affiliatesystem.
Du har fel som vanligt: ”since the 1980s, the New Apostolic Reformation has rapidly gained religious and political influence in the United States. In 2015, it was estimated that churches openly part of the NAR were attended by 3 million Americans”

Citat:
Absolut. Demokrati och religionsfrihet.
Kyrka och stat separerade istället för ett land styr av herraväldesteologi.
Vet inte om du trollar eller bara är svagbegåvad, men en kyrka styrd av staten är ju per definition inte separerad från staten. Oavsett om staten ifråga är representeras av en monark eller av ett politiskt parti.

Citat:
Jämfört med dominionism och rekonstruktionistism är det rena söndagsmyset och du tycks inte begripa skillnaden på extremism och mer normativt.
Dominionism är inte en person eller en förening, det är inte en religion eller ett samfund, det är bara en idé. Människor som råkar tro på den idén har samma möjlighet att engagera sig politiskt som människor som tror på klimatapokalyps eller transideologi eller astrologi eller vad som helst, varken mer eller mindre. Precis som demokrati ska fungera.

Citat:
De stormar helt enkelt inte regeringsbyggnader.
Nu säger du emot dig själv igen. Om NAR är ett ”löst sammansatt med affiliatesystem” så kan de knappast ha stormat en regeringsbyggnad, eller hur?

Citat:
De skanderar inte att politiker ska mördas eller gladeligen fortsätter sin mission bland denna mobb som gapar om mord och revolution.
Du menar som demokraterna brukar göra? Som uppmanat till mord på presidenten och jublar när en meningsmotståndare blir mördad?

Citat:
Bön och sång som extremism?
Du är så jävla konstig att jag ibland undrar om du rör dig fritt ute eller har tillsyn.

Det vore som att jämföra flaggor och plakat som extremism rätt av.
Det beror väl för fan på VAD som sjungs, skanderas eller inkluderas i bön.
Du var den som tog upp det. Exempelvis låten ”How Great is Our God”, är den sången extremism enligt dig? Innehåller den subtila budskap som uppmuntrar till statskupp?

Citat:
Din poäng är värdelös.

För det första har du knappast kompetens att bedöma juridiskt så du låter mer fjollig.

För det andra så benådade Trump alla på ett bräde och sket fullständigt i det du försöker köra med. Proportioner hit och dit, redan avbetad tid or what ever.
Du bevisar ju bara återigen min poäng, nämligen att varken kaffedrickande eller inbillade nazistsympatier var en faktor i benådningarna utan enbart straffet i förhållande till brottet. Precis som det ska vara i en fungerande rättsstat.

Citat:
I ärlighetens namn tror jag inte ens du hört talas om honom innan
Helt rätt, och en snabb googling räcker för att konstatera att Trumps ”omhuldande av nazister” bara existerar i din egen fantasi. Däremot är det knappast någon hemlighet att demokraterna numera omfamnar judehat och antisemitism på ett sätt som skulle fått nazisterna i 30-talets Tyskland att rodna av stolthet, med en ökad hotbild mot judar, inte minst på vänstervridna amerikanska college campus, som följd. Är demokraterna idag ett nazistiskt parti rentav? De är ju på väg att välja en nazistisk borgmästare i New York åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in