Citat:
Att säga att en gaffeltruck inte är en lagrad schweizerost är ju inte detsamma som att faktiskt definiera vad en gaffeltruck är för något. Jag är ganska väl insatt i skillnaderna mellan olika kyrkliga fraktioner och inriktningar. Men väldigt lite tyder på att du är det, därav min fråga. Jag har öht inte vägrat ett dugg.
Men du måtte väl för i helvete kunna särskilja inom kristendom om det rör sig om fanatism, extremism och herraväldesteologi vid namn dominionism, sprungen ur kalvinismen?
Att varken NAR eller Kristen rekonstruktionism är mainstream eller mer moderat kristendom.
Men du måtte väl för i helvete kunna särskilja inom kristendom om det rör sig om fanatism, extremism och herraväldesteologi vid namn dominionism, sprungen ur kalvinismen?
Att varken NAR eller Kristen rekonstruktionism är mainstream eller mer moderat kristendom.
Så för 14:e gången: Kan du definiera vad ”moderat, mainstream kristendom” faktiskt är istället för att slingra dig genom att beskriva vad du anser att det inte är? Speciellt med tanke att du räknat upp både bön och sång som exempel på fanatism och extremism, båda vanligt förekommande inslag i även de mest liberalteologiska låtsas-kristna kyrkor som existerar.
När personer ber någon läsa en extern källa istället för att själv redogöra för kärnan i innehållet tyder det i regel på att personen ifråga antingen inte själv läst källan, eller inte förstått innehållet. Du kan ju även berätta vad som gör Baptist Joint Committee for Religious Liberty mer kvalificerade ifrågan än exempelvis det amerikanska justitiedepartementet.
Citat:
Tråden blir vad vi gör den till, om du vill använda den för att namedroppa namn och begrepp utan någon som helst koppling till stormningen av Kapitolium så får väl jag kontra med jämförelser till sossarna eller Biden.
Citat:
Ja, nazister är avskum. Nej, nazism i sig är fortfarande inget lagbrott. Han verkar ju onekligen vara ett rötägg, med åsikter om judar som skulle göra honom till hjälte hos demokraterna idag. Men tittar vi på hans brott och straff så hade han vid tillfället avtjänat mer än hälften av sitt 4-åriga straff. Ett straff som i sig är väldigt högt med tanke på att ”the indictment did not allege that Hale-Cusanelli assaulted anyone, damaged property, or organized the events on January 6”. Ett fungerande rättssamhälle dömer inte personer till hårdare fängelsestraff för att de råkar ha förkastliga åsikter.