VAD är det som inte "stämmer"?
När CO därpå vid upprepade tillfällen kontaktade hennes juridiska ombud med en önskan att intervjua dem och där de i så fall kunde visa att hon hade fel, så möttes hon av tystnad.
Jag hade aldrig engagerat mig i tråden om det inte handlade om demokrati och barnens rätt i samhället.
CO är innocent [till förtal] until proven guilty.
CO är inte guilty [till förtal] until proven innocent.
Det ingår i yttrandefriheten och pressfriheten.
Om det däremot handlar om falska påståenden i syfte att skada samma presidentpar så återstår det i så fall för dem att stämma henne och då bevisa att de är just falska och där syftet har varit att skada dem.
Dvs, CO är oskyldig till det de anklagar henne för till dess de kan bevisa att hon är skyldig.
Att de istället vägrade att göra det och/eller svara på hennes frågor innan hon inledde sin reportageserie.
CO är som sagt innocent until proven guilty.
Att det handlar om både brott mot demokratin och mot barnens rätt i samhället.
Citat:
Det är paret Macron som påstår att CO har förtalat dem = medvetet har spridit lögner om dem i illasinnat syfte. Det innebär i sin tur att det är paret Macron som måste bevisa det inför juryn.
Nej (
). Det är tvärtom så att det är sanningshalten i Owens "bevis" som kommer att mätas i rätten.
). Det är tvärtom så att det är sanningshalten i Owens "bevis" som kommer att mätas i rätten.
1. Bevisa att COs påståenden är falska.I fallet med COs påstående om att BM är trans så är det (vad som är känt) bara BM som kan bevisa (proof) att det är falskt.
2. Bevisa att CO visste att de var falska, alternativt inte försökte undersöka om de var falska.
Citat:
Igen, det är inte CO som har stämt BM, det är BM som har stämt CO = BM måste bevisa att COs påståenden är falska.
De "bevis" jag har sett verkar mest bara vara "hitte på"-grejer, har väldigt svårt att se hur de skulle hålla i en rättssal,
Citat:
Paret har inte kontaktat CO i syfte att förklara hur det verkligen ligger till. De har kontaktat henne i syfte att seace and desist.
eller hur Owens ens skulle kunna hävda att på riktigt trodde på dem, efter att ha blivit kontaktad av Macrons och fått veta att de inte stämmer.
När CO därpå vid upprepade tillfällen kontaktade hennes juridiska ombud med en önskan att intervjua dem och där de i så fall kunde visa att hon hade fel, så möttes hon av tystnad.
Citat:
Jag menar att en offentlig person som själv har valt offentligen, i ett öppet demokratiskt presidentval dessutom, har helt andra förväntningar på sig avseende sitt privatliv än en privatperson.
Quod erat demonstrandum.
Att du är en anonym privatperson spelar ingen roll för själva förtalsfrågan, bara för "with malice"-frågan.
Att du är en anonym privatperson spelar ingen roll för själva förtalsfrågan, bara för "with malice"-frågan.
Jag hade aldrig engagerat mig i tråden om det inte handlade om demokrati och barnens rätt i samhället.
Citat:
Igen. Det är paret Macron som har stämt CO, inte tvärtom = paret Macron måste bevisa att COs anklagelser saknar grund.
Igen: nej. Det är Owens som måste kunna visa att hon har haft fog för det hon har sagt.
CO är innocent [till förtal] until proven guilty.
CO är inte guilty [till förtal] until proven innocent.
Citat:
Se ovan.
Macrons har redan (flera gånger) upplyst henne om att det hon säger inte stämmer,
Citat:
Nej, det har de inte!
och överlämnat tillhörande bevis.
Citat:
Enligt CO så har de inte bifogat några 'bevis' till den cease and desist-begäran deras juridiska ombud skickade till henne (eller på andra sätt).
Det har Macrons advokatfirma skött om, och det finns (väldigt tydligt) beskrivet i stämningsansökan.
Citat:
Nej, det är du som har vänt in och ut på processen. CO har rätt att rapportera vad hon anser är tillförlitliga uppgifter avseende ett demokratiskt valt presidentpar och som sagda par i så fall har hemlighållit för det franska folket och resten av världen.
Du har faktiskt hela den här grejen om bakfoten. Du tycks tro att den logik som gäller är den som Owens använder i sina sändningar, dvs. att Brigitte Macron är "guilty until proven innocent". Så är det inte.
Det ingår i yttrandefriheten och pressfriheten.
Om det däremot handlar om falska påståenden i syfte att skada samma presidentpar så återstår det i så fall för dem att stämma henne och då bevisa att de är just falska och där syftet har varit att skada dem.
Dvs, CO är oskyldig till det de anklagar henne för till dess de kan bevisa att hon är skyldig.
Citat:
Jag har läst den och ja, i den står det att paret Macron har lämnat över bevis till CO, men CO säger till sin miljonhövdade publik att så inte är fallet.
Läs stämningsansökan.
Att de istället vägrade att göra det och/eller svara på hennes frågor innan hon inledde sin reportageserie.
Citat:
Jag har läst både stämningsansökan (jag var först med att länka till den i tråden), sett samtliga avsnitt av COs reportageserie, läst Xavier Poussards bok (Becoming Brigitte, 2025) som ju CO i allt väsentligt bygger sin serie på, samt ett antal artiklar och dokument.
Se ovan. Kanske läsa på innan du hävdar dumheter.
Citat:
Nej, det är paret Macron som måste bevisa att CO är skyldig till det de anklagar henne för. Det är INTE CO som är skyldig att visa att de har fel.
Nej. För att få stämningsansökan godkänd behövde Macrons visa att Ownes sannolikt ljugit. Stämningsansökan är godkänd, nu är det på Owens.
CO är som sagt innocent until proven guilty.
Citat:
Kolla bakåt i tråden...
- - -
Det är inga personliga attacker, du har bara sakmässigt fel. Du verkar inte förstå hur det faktiskt funkar.
Det är inga personliga attacker, du har bara sakmässigt fel. Du verkar inte förstå hur det faktiskt funkar.
Citat:
Vilka länkar och exempel visar att jag har "sakmässigt fel" i vad?
Trots länkar och exempel.
Citat:
Igen, den här tråden är allt annat än en "echochamber".
Men, för min del får du tro precis hur du vill. Happy echochamber!
Citat:
Källa på det här?
- - -
Förresten, du har kanske missat att Owens försökt sig på en s.k. "counter suit" (motion to dismiss). Det gav Macrons advokatbyrå möjlighet att svara och de drog till med ytterligare en 250-sidig bilaga med exempel på Owens lögner, inklusive vad hon sagt efter att hon blev stämd. Och litet nya vansinnigheter, bl.a. att Owens nyligen påstod att Macrons är med i en konspiration för att försöka distrahera henne från att undersöka mordet på Charlie Kirk. Om Owens var rökt tidigare så är hon nu "superrökt".
Förresten, du har kanske missat att Owens försökt sig på en s.k. "counter suit" (motion to dismiss). Det gav Macrons advokatbyrå möjlighet att svara och de drog till med ytterligare en 250-sidig bilaga med exempel på Owens lögner, inklusive vad hon sagt efter att hon blev stämd. Och litet nya vansinnigheter, bl.a. att Owens nyligen påstod att Macrons är med i en konspiration för att försöka distrahera henne från att undersöka mordet på Charlie Kirk. Om Owens var rökt tidigare så är hon nu "superrökt".
Citat:
Som sagt, efter att ha läst in mig gundligt på alla turer så är det för mig ställt bortom varje rimligt tvivel att:
Jag börjar tro att Owens inte har allt hemma, eller rättare sagt att det mesta inte är hemma. Eller så får hon världens sämsta legal advice. Eller så är det så som vissa tror, att när hon blir dömd för förtal och till mångmiljonskadestånd så kommer hon gråtande att be om pengar av sina åhörare, och att de är dumma nog att betala.
- Brigitte Macron är född biologisk man och döpt till Jean-Michel Trogneux.Och att paret Macron har försökt och försöker hemlighålla det här.
- Brigitte Macron har bytt kön och antagit (stulit) sin lillasysters identitet (Brigitte Trogneux).
- Brigitte Macron är en pedofil/pederast som i medelåldern groomade och inledde en kärleksrelation med sin teaterelev, den då endast 14 år gamla Emmanuel Macron.
Att det handlar om både brott mot demokratin och mot barnens rätt i samhället.