2025-07-25, 12:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag tycker en domstol ska avgöra om det verkligen var trakasserier.
Självklart - men frågan var ”Vad tycker du ska hända med den som trakasserat i de olika fallen?” - dvs om det redan bevisats vara trakasserier i domstol.

Citat:
Om någon påstod att jag bytt kön så hade jag absolut inte först erbjudit personen pengar för att vara tyst, jag hade inte heller anmält personen, jag hade visat upp kuken för den som vill titta.
Ok, så om nån säger att drottning Silvia är transvestit så tycker du hon ska visa upp fittan? Du tror inte de utpekade ofta skulle känna sig som ännu större offer då??
Citera
2025-07-25, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Självklart - men frågan var ”Vad tycker du ska hända med den som trakasserat i de olika fallen?” - dvs om det redan bevisats vara trakasserier i domstol.

Ok, så om nån säger att drottning Silvia är transvestit så tycker du hon ska visa upp fittan? Du tror inte de utpekade ofta skulle känna sig som ännu större offer då??
Om det är bevisat trakasseri (vilket Trump t ex skulle kunna stämma varenda journalist för i så fall) så bör det väl leda till ett förbud att fortsätta trakassera.

Silvia får göra precis som hon vill i den situationen, jag beskrev bara vad jag skulle göra.
Citera
2025-07-25, 13:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om det är bevisat trakasseri (vilket Trump t ex skulle kunna stämma varenda journalist för i så fall) så bör det väl leda till ett förbud att fortsätta trakassera.
Det är redan förbjudet att trakassera men du tycker alla ska få ett frislag här? Ska det vara samma med andra brott kanske? Typ - ok nu var du dum som mördade så om du gör det igen kommer vi bli tvungna att straffa dig!!

Citat:
Silvia får göra precis som hon vill i den situationen, jag beskrev bara vad jag skulle göra.
Kan du förstå att folk som inte har din lättsamma inställning till att blotta sig för främlingar skulle kunna finna din lösning kränkande?
Citera
2025-07-25, 13:20
Bannlyst
Citat:
Det är redan förbjudet att trakassera men du tycker alla ska få ett frislag här? Ska det vara samma med andra brott kanske? Typ - ok nu var du dum som mördade så om du gör det igen kommer vi bli tvungna att straffa dig!!

Kan du förstå att folk som inte har din lättsamma inställning till att blotta sig för främlingar skulle kunna finna din lösning kränkande?
Trump har väl inte stämt podcastarna som skrivit skit om honom? Inte Clinton eller Obama heller. Inte ens Joe Biden (som fick otroligt mycket skit) stämde väl någon podcastare?

Om man tycker mitt alternativ är kränkande så kan man ju lämna ett blodprov.
Citera
2025-07-25, 13:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump har väl inte stämt podcastarna som skrivit skit om honom? Inte Clinton eller Obama heller. Inte ens Joe Biden (som fick otroligt mycket skit) stämde väl någon podcastare?
Vad har det med saken att göra? Alla får väl själva bestämma om de anser sig vara tillräckligt trakasserade för att orka dra det till rätten?

Citat:
Om man tycker mitt alternativ är kränkande så kan man ju lämna ett blodprov.

Du har fortfarande inte förstått att det inte är om det är sant eller ej som gör det till förtal??

Du svarade inte heller på
Om du anser att även vid andra brott ska utdelas frislag?
Citera
2025-07-25, 13:34
Bannlyst
Citat:
Vad har det med saken att göra? Alla får väl själva bestämma om de anser sig vara tillräckligt trakasserade för att orka dra det till rätten?

Du har fortfarande inte förstått att det inte är om det är sant eller ej som gör det till förtal??

Du svarade inte heller på
Om du anser att även vid andra brott ska utdelas frislag?
Jag har inga åsikter om andra brott, nu låter vi domstolen lösa detta.

Enligt mig ville givetvis Candace bli stämd, och nu får hon chansen att trycka till Brigitte (som hon ogillar) på allvar.
Hon tackade ju nej till pengarna dom erbjöd för hennes tystnad angående detta, så hon hoppades hela tiden att dom verkligen skulle göra allvar av sina hot.
Citera
2025-07-25, 14:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Enligt mig ville givetvis Candace bli stämd, och nu får hon chansen att trycka till Brigitte (som hon ogillar) på allvar.
Hon tackade ju nej till pengarna dom erbjöd för hennes tystnad angående detta, så hon hoppades hela tiden att dom verkligen skulle göra allvar av sina hot.
Varför kommer hon kunna trycka till Brigitte nu när hon blivit stämd?
Citera
2025-07-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ok 😂

Du har inte ens reflekterat över att hennes opportunism och svängningar i att t.ex hylla eller avsky Trump går hand i hand med hennes försök att slicka upp följarna i brygga? All in for the cash??

Om hon är missnöjd med Trump så är det självklart att man säger det när man röstat på personen, alldeles för många är sellouts eller vägrar erkänna att dom haft fel.
Citera
2025-07-25, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför kommer hon kunna trycka till Brigitte nu när hon blivit stämd?
Hon kan använda discovery och dom kan inte längre nonchalera henne.
Dom blir tvungna att svara.
Citera
2025-07-25, 14:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Visst - men det var ju du som började ifrågasätta vad som är lagligt/olagligt att säga..

Citat:
Vilka pengar? Här krävs nog en källa.
Citera
2025-07-25, 14:47
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hon kan använda discovery och dom kan inte längre nonchalera henne.
Dom blir tvungna att svara.
Då svarar de att Brigitte är kvinna.

Vad ska CO göra då?
Citera
2025-07-25, 15:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Då svarar de att Brigitte är kvinna.

Vad ska CO göra då?
Kräva att åtalet presenterar bevis för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in