2025-09-29, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Ja sånt är högern bra på. Då går det snabbt. Men att bekämpa gängbrottsligheten tycks ligga långt borta.

Du ser uppenbarligen inte sambanden? Jag kan garantera dig att lejonparten av de gängkriminella är uppvuxna i familjer där de aldrig sett .någon förälder utföra ett hederligt arbete. Samhället har således en skyldighet att uppfostra dessa familjer i arbetslinjen.

I första hand genom brutalt sänkta bidrag kombinerat med tvångsarbete. Däremot kan de som får åtnjuta tvångsarbete givetvis tacka nej och självmant säga upp sitt medborgarskap etc. och lämna landet.

Läs på om AK-arbeten. Arbeta eller svält.
Citera
2025-09-29, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Det är du som, helt off-topic, påstår det, så det är du som för lägga fram en källa.
Bidragsfusk är inget inget vedertaget begrepp eller som går att diskutera utifrån, eftersom man skiljer mellan oaktsamhet och bidragsbrott. Att utrikes födda är överrepresenterade, kan gå att förklara med oaktsamhet, och skulle ändå inte stödja något du påstår.

Assistansfusk är ju endast en liten del av alla ersättningar/bidrag, och går ju inte generalisera utifrån.

Det kan mycket väl vara så, att om man inte varit i Sverige länge och dessutom har fler släktningar som kommer hit(rätt eller fel är en annan fråga), så kan det bli så att man inte förstår regler och lagar tillräckligt bra, och råkar göra fel, av oaktsamhet. Dvs. inte något som leder till åtal.

Hem och hyra är fortfarande inte något som som säger hur det generellt ser ut, när det gäller hela landet och skillnaden mellan invandrare och etniska svenskar.

Det är tydligt att du är en rabiat samnytts-hjärntvättad afs:are.
Haha, det enda du skriver är ”kan vara så”. Det är mycket som kan vara så.. och som sagt när så mycket tyder på att invandringsfusket med våra offentliga medel är ENORMT så försöker du med alla möjliga medel bortförklara allt. Som skrivet, man råkar inte felskriva sig på två adresser av misstag.
Och sen har du fel om assistansen, det är numer(i takt med invandringen) en väldigt stor kostnad för samhället.
Citera
2025-09-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Problemet är att klockan tickar iväg. Det kommer inte att gå att backa bandet tillräckligt långt bakåt, även med en Riksdagsmajoritet för SD, för att rädda situationen. Jag kan inte se lösningen framför mig. AFS visst men tyvärr orealistiskt att tala om massutvisningar. Kommer aldrig att fungera. De onyttiga måste skrämmas iväg helt enkelt. Det ska vara så dåliga villkor så att de självmant lämnar landet.

Det senaste förslaget som Tidöpartierna presenterade var ett steg i rätt riktning meni mitt tycke ett alldeles för kort steg. Lite mindre i bidrag men inte så mycket mindre att det har en direkt tvingande effekt. Dessutom vill jag minnas att det talades om 2027. För sent och för lite är min uppfattning.

Vi vet inte ens hur Riksdagsvalet 2026 kommer att gestalta sig. SD har nog inriktat sig för mycket på att komma i Regeringsställning med ministerportföljer och därmed fjäskat för mycket för de andra partierna. De har blivit en i mängden.

SD är ett parti som bör vara i ständig opposition men indirekt kunna styra även i den rollen. SD ska inte vara rädda för att orsaka Regeringskriser.

Inför valet nästa år blir det avgörande om partierna visar att de menar allvar med migrationspolitiken. Vi vet vilka som lät situationen bli som den är, och vilket parti som faktiskt varnade – men blev kallat Hitler i stället för att bli lyssnat på. Nu har frågan om att riva upp PUT äntligen tagits på allvar, och det finns en grund att bygga vidare på de kommande åren.

Att rösta på partier som ljög folket rakt i ansiktet under decennier är svårt att förstå. Kortsiktiga bidragslöften lurar bara väljarna, medan vården, ekonomin och tryggheten urholkas. Sverige behöver resa sig, och för det krävs en politik som verkligen sätter landet först.
Citera
2025-09-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Inför valet nästa år blir det avgörande om partierna visar att de menar allvar med migrationspolitiken. Vi vet vilka som lät situationen bli som den är, och vilket parti som faktiskt varnade – men blev kallat Hitler i stället för att bli lyssnat på. Nu har frågan om att riva upp PUT äntligen tagits på allvar, och det finns en grund att bygga vidare på de kommande åren.

Att rösta på partier som ljög folket rakt i ansiktet under decennier är svårt att förstå. Kortsiktiga bidragslöften lurar bara väljarna, medan vården, ekonomin och tryggheten urholkas. Sverige behöver resa sig, och för det krävs en politik som verkligen sätter landet först.

Kan inget annat än hålla med dig. Jag var med på den tiden då en arab ringde upp mig och krävde mitt huvud på ett fat. Månne hur arabens tankar går i dessa tider om inte psykvården möjligen har lyckats att droga ner honom.
Citera
2025-09-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan inget annat än hålla med dig. Jag var med på den tiden då en arab ringde upp mig och krävde mitt huvud på ett fat. Månne hur arabens tankar går i dessa tider om inte psykvården möjligen har lyckats att droga ner honom.
Man får hoppas det, men det är ju inte heller den lösningen man egentligen vill se.

Priset för att ta hand om dessa dårar enligt ChatGDT.

En slutenvårdsplats inom psykiatrin kostar i genomsnitt 5 000–10 000 kr per dygn.

Inom rättspsykiatrin (där många tvångsintagna hamnar) kan det ligga ännu högre, uppåt 12 000–15 000 kr per dygn.

En månad på psykiatrisk slutenvård kan alltså kosta mellan 150 000 och 300 000 kr.

Det finns bara en sak som kan rädda landet - täppa till Skeppet Svea som läcker från alla möjliga håll.
Citera
2025-09-30, 11:09
Medlem
...ändå utgör offentlig sektor ~50 % av Sveriges BNP, 2026 spås kostnaderna bli rekordhöga och över 30 % av alla jobb i Sverige utgörs av just offentlig sektor (vilket därmed är beroende av skattemedel som finansiering).

Visst... vi bör inte vara en bidragsstat för människor som bara vill ha "gratis pengar". Men det stora problemet ligger inte där. Det stora problemet ligger snarare i att hälften av Sveriges ekonomi är en chimär och en direkt omfördelning där man tar från värdeskapande individer och stoppar i fickan på offentliga bolag.
Citera
2025-09-30, 20:11
Medlem
[quote=Pommes3|93085294]
Citat:
Ursprungligen postat av Pr0fess0rn
Jag läste dina inlägg igen nu, du blandar och skriver som ja vettefan asså. Prova att formulera dig som om du hade ett vasst IQ som du så fint skrev om tidigare, så slipper man misstolka dig. Ett tips vore också om du svarat på frågan och inte kommit med vad du blivit anklagad för

Men snälla du. Du lekte så stolt att jag behövde läsa flera gånger och va fan du sa. Erkänn istället att du har gjort fel din mupp. Tycker jag har skrivit ganska tydligt. Du verkar ju inte smartare än en åsna.

"Hmm ok så att jag är en fuskare och bidragstagare är inte en attack då. Tillåt mig att fundera 2 gånger. Tydligen är bidragstagare ett skällsord enligt er."

Fattar inte att jag orkar lägga energi på sån som dig.
Ja du skriver helt fucked up. Och ja, jag bad dig läsa fler ggr innan du kommenterar vilket jag också står fast vid. Du fattar fortfarande inte vad man skriver utan du tolkar det efter eget behag. Jag frågade dig om du var en bidragstagare, det är inte en attack din jävla iq fiskmås... Men du kan få vinna denna debatten om det känns bra för dig, för jag har ingen lust att dividera vidare med dig.
Citera
2025-09-30, 20:17
Medlem
[quote=Pr0fess0rn|93099511]
Citat:
Ursprungligen postat av Pommes3

"Hmm ok så att jag är en fuskare och bidragstagare är inte en attack då. Tillåt mig att fundera 2 gånger. Tydligen är bidragstagare ett skällsord enligt er."

Ja du skriver helt fucked up. Och ja, jag bad dig läsa fler ggr innan du kommenterar vilket jag också står fast vid. Du fattar fortfarande inte vad man skriver utan du tolkar det efter eget behag. Jag frågade dig om du var en bidragstagare, det är inte en attack din jävla iq fiskmås... Men du kan få vinna denna debatten om det känns bra för dig, för jag har ingen lust att dividera vidare med dig.

Men nu har du ju tagit en del ur konversationen som passar dig. Det första jag skrev om jag minns rätt var ....Så blir man attackerad. Hur fan kan man misstolka det, jag hade precis fått meddelandet ifrån den personen. Det är ju du som behöver öva på läsförståelse och läsa om några gånger. Tar upp iq hela tiden haha när det är du som har gjort fel. Jag bryr mig inte ett skit om vad du säger, men har inte mycket övers till folk som inte kan erkänna fel.
Citera
2025-09-30, 20:24
Medlem
[quote=Pr0fess0rn|93099511]
Citat:
Ursprungligen postat av Pommes3

Låtsas inte som att fråga mig om jag är en bidragstagare, inte var en form av attack eller menat att vara elakt. Du är patetisk.
Citera
2025-09-30, 20:38
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Ja sånt är högern bra på. Då går det snabbt. Men att bekämpa gängbrottsligheten tycks ligga långt borta.

Visst är det så. Dvs det är ju enklare att slå in vidöppna dörrar.

Sen kan man ju fråga sig varför de s.k "borgerliga" inte prioriterat den här frågan tidigare, vilket jag gissar på har att göra med alla dessa kroniskt arbetslösa WT-svennar i sina dragiga hyreskåkar och diverse bonnhålor som röstar SD, och nu jublar för att de på fullt allvar tror att det bara är bruna människor i orten som kommer att få bidragen strypta dvs inte de själva.
Citera
2025-09-30, 21:16
Medlem
[/quote]

Förresten jag hade inte ens en diskussion med dig då, du kom in för att försvara din kära SD kompis (annabelle?) som skriver som en kratta, Kjykjbb.... träffas upp ni två och öva tillsammans. Passa på att öva empati också. Alla svenskar är inte födda med silversked i munnen, vissa har till och med fått klara sig utan familj.
Senast redigerad av Pommes3 2025-09-30 kl. 21:35.
Citera
2025-09-30, 21:41
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Visst är det så. Dvs det är ju enklare att slå in vidöppna dörrar.

Sen kan man ju fråga sig varför de s.k "borgerliga" inte prioriterat den här frågan tidigare, vilket jag gissar på har att göra med alla dessa kroniskt arbetslösa WT-svennar i sina dragiga hyreskåkar och diverse bonnhålor som röstar SD, och nu jublar för att de på fullt allvar tror att det bara är bruna människor i orten som kommer att få bidragen strypta dvs inte de själva.

Vilken överraskning wt SD:arna kommer få känna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in