2025-09-30, 07:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Haha
Min hjärna läste Trobo.

Jag trodde att bajsbaronen hade gått berzerk.

Och jag trodde att det avsåg något ställe i Finland.

Jag har aldrig hört talas om Tobo och namnet låter inte svenskt.
Citera
2025-09-30, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
CW är sambo till sonen

Okej? Hur fick du den infon? Vet du mer, vilka tre som blev skadade, om det stämmer att nån sköt osv?
Citera
2025-09-30, 08:29
Medlem
Är det dom som är med i Arbetarbladet 2011 om ett bröllop?
Citera
2025-09-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen7903
Okej? Hur fick du den infon? Vet du mer, vilka tre som blev skadade, om det stämmer att nån sköt osv?
Sök på merinfo och tryck

Nån ut av personerna som bor så ser du två personer till
Citera
2025-09-30, 09:24
Medlem
En arbetskompis påstod nu att CW är väktare I Uppsala?
Kan brottet ha samband med henne? Gängkriminella finns det ju gott om i Uppsala med kopplingar till Stockholm.
Och de som blev gripna kom väl från Nacka?
Citera
2025-09-30, 12:17
Medlem
Citat:
Kan brottet ha samband med henne? Gängkriminella finns det ju gott om i Uppsala med kopplingar till Stockholm.
Bilen va från Nacka
Citera
2025-09-30, 13:01
Medlem
Citat:
Prova "merinfo.se" istället. Där ser man att 4 personer är skrivna på adressen som nämnts.

Citat:
37åringen i bostaden va väl väktare förut?
Citera
2025-09-30, 13:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Varför står två personer där som dold adress?
Många frågetecken

Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Alla människor vill inte vara synliga på nätet. Vilket jag förstår, det bör vara varje människas rätt att dölja sina uppgifter. Om någon behöver dem får man ge ut sin adress, varför ska alla veta vart man bor, tjänar, vad hunden heter, hur stort huset är?

Citat:
Ja nu är man ju inte så dold går få fram ändå, vet inte om det e en bugg
I merinfo

Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Troligtvis en bugg tyvärr, sen vet jag att det är svårt att få bort allt, samtliga sidor är inte så samarbetsvilliga med att ta bort uppgifterna.
Någon dagstidning (aftonbladet eller expressen) gjorde en artikel om hur man dolde sina uppgifter när många oskyldiga gick offer för "Nya Sverige"

Har för mig det var i samband med villamorden i Tullinge och Telefonplan där familjen i Telefonplan endast hade samma efternamn som en kriminell råtta.

Tror många gör det pga rädsla för att förknippas med kriminellt smuts som kanske har samma/liknande efternamn och sånt.

Jag dolde mig med i den vevan, fast genom en Flashbacktråd och söker jag mitt för och efternamn nu så finns jag inte ens med på google search.

Att personer som dolt sig ändå kommer upp på vissa sidor är för att man helt enkelt missat ta bort sig på kanske en av sidorna.
Vissa sidor behövde man tex maila för att få det borttaget.
Citera
2025-09-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2tumfyra
37åringen i bostaden va väl väktare förut?

Inget jag vet eller hört nått om, men så kan det säkert vara.
Citera
2025-09-30, 14:37
Medlem
Flygtomats avatar
Intressant! Om du kan och har ork så skulle det nog uppskattas om du kunde höra dig för med folket i trakten som du känner och se om du får reda på något intressant. Skriv gärna om du får reda på något!

Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag känner många från de här trakterna (Tobo, Tegelsmora, Örbyhus, Vendel), så det är inte omöjligt att några bekanta sitter på intressant information gällande detta brottsfall.
Citera
2025-09-30, 14:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I*cK*eN*
..vad jag hört från en kompis som bor i området:

”-Vad jag vet, är att det bor ett par och ett vuxet barn, som blivit misshandlad i fyra timmar, hon skulle vara någon form av författare, gubben fd polis. De bröt av hennes arm. De letar efter två somalier i skogen.”

Citat:
Tre av personerna har samma efternamn och ett tillsynes ovanligt sådant. Jag tippar på att de tre är släkt. Mamma, pappa, barn med andra ord med tanke på åldrarna.
Tjejen, CW, som står skriven där kan man ju spekulera kring. Inneboende eller partner till den yngre GHB. Åldersmässigt så ser det ju ut som att två par bor på adressen?

Citat:

Man hittar inte mycket om CW som sagt på nätet.

Hennes syster (?) hade taggat henne i ett inlägg på facebook för 7 år sen där polisen i Uppsala sökte nya kollegor så att hon är väktare kan stämma, vilket även kan förklara varför man inte hittar så mycket info om henne.

Frågan blir ju om hon retat upp några gängkriminella i Uppsala/Stockholm som ville ge igen eller om rånet riktar sig mot hennes sambos (?) pappa som är aktiv i Moderaterna.

Den knappa (men tillräckliga?) informationen om de gripna lutar åt att CWs eventuella väktarroll är den röda tråden.

"Tre män är anhållna misstänkta för grovt rån efter händelsen i Tobo, i Tierps kommun, natten till söndagen. De misstänkta männen är i 20-årsåldern och hemmahörande i Stockholmsområdet."

https://www.sverigesradio.se/artikel/efter-grova-ranet-i-tobo-tre-man-hemmahorande-i-stockholm-anhallna
Citera
2025-09-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Någon dagstidning (aftonbladet eller expressen) gjorde en artikel om hur man dolde sina uppgifter när många oskyldiga gick offer för "Nya Sverige"

Har för mig det var i samband med villamorden i Tullinge och Telefonplan där familjen i Telefonplan endast hade samma efternamn som en kriminell råtta.

Tror många gör det pga rädsla för att förknippas med kriminellt smuts som kanske har samma/liknande efternamn och sånt.

Jag dolde mig med i den vevan, fast genom en Flashbacktråd och söker jag mitt för och efternamn nu så finns jag inte ens med på google search.

Att personer som dolt sig ändå kommer upp på vissa sidor är för att man helt enkelt missat ta bort sig på kanske en av sidorna.
Vissa sidor behövde man tex maila för att få det borttaget.
Fast hon är dold på riktigt hennes namn är alltså grått i länken
Det verkar vara en bugg på merinfo att att alla personer syns om man trycker på varje individ, innan man tryckt där står det att det endast bor 2 personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in