Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-29, 22:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja eftersom jag var full och bara minns att jag gick hem till dig för att ge dig på käften så kan jag varken erkänna eller dementera så jag får ta de där böterna och samhällstjänsten. Ett blåmärke på armen blir väl ringa misshandel.

Ett sådant typiskt ickesvar från dig. Visserligen hade jag inte förväntat mig att få se något annat.
Citera
2025-09-29, 22:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Förmodligen att den åtalade är överens med den målsägande om hela händelseförloppet men ändå hävdar att den målsägande deltog frivilligt. ”Jamen hon sa eller visade inte att hon inte ville” istället för ”jo, hon sa eller visade att hon ville”.

Ungefär som ditt ”hur ska man kunna veta om man att nån deltar frivilligt” , följt av ”Hur många kvinnor har du legat med”.

Antagligen finns det också ett SMS dagen därpå där den åtalade ber om ursäkt.

Varför svarar du bara inte istället. Ge lite exempel på bevis.
Citera
2025-09-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Fortfarande nyfiken på vad du anser om nedanstående som är citerat från en dom i ett fall.
Ja det är väl självklart?
Citera
2025-09-29, 22:53
Medlem
Citat:
Varför svarar du bara inte istället. Ge lite exempel på bevis.
Jag svarade ju. Vittnesmålen där den tilltalade erkänner omständighetena är bevis. SMSet är bevis.

Läser du inte svaren?
Citera
2025-09-29, 22:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja det är väl självklart?

De säger ju att de anser att om man inte är frivillig så måste man visa det in handling, inte överlåta det till den andra parten genom tankeläsning.

Fint att du säger att det är självklart. Då förstår jag bara inte varför du tjafsar emot oss här hela tiden.
Citera
2025-09-29, 22:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Äh, eller så säger du att visserligen var du onykter men du minns ändå klart och tydligt att du aldrig blev det minsta våldsam. Du behöver ju inte göra en Guzman och spela åklagaren i händerna.

Jo men nu när du säger det så minns jag ändå klart och tydligt att jag inte blev så himla våldsam, jag var nog inte ens där. Tror jag gick och fyllekäka på Max istället faktiskt.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-29 kl. 22:59.
Citera
2025-09-29, 22:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag svarade ju. Vittnesmålen där den tilltalade erkänner omständighetena är bevis. SMSet är bevis.

Läser du inte svaren?

Menar du att man erkänner omständigheten att man haft sex? I sådana fall är det ju inte samma sak som att erkänna att man har våldtagit någon.
Citera
2025-09-29, 22:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jo men nu när du säger så minns jag ändå klart och tydligt att jag inte blev så himla våldsam, jag var nog inte ens där. Tror jag gick och fyllekäka på Max istället faktiskt.

Pipsi svarade att det är väl självklart på det här citatet ur en dom. Gör du också det?

Citat:
"Hovrätten bedömer att frivillighet enligt lagens mening tar sikte på hur en person handlar, och inte vad personen tänker innerst inne."
Citera
2025-09-29, 22:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jo men nu när du säger så minns jag ändå klart och tydligt att jag inte blev så himla våldsam, jag var nog inte ens där. Tror jag gick och fyllekäka på Max istället faktiskt.

Jag har misstänk ett tag att du har problem med spriten.
Citera
2025-09-29, 23:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Pipsi svarade att det är väl självklart på det här citatet ur en dom. Gör du också det?

Var är källan/beviset på att 120 män sitter för våldtäkt där enda bevisningen var att två väninnor pratade ihop sig?
Citera
2025-09-29, 23:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men du, är det ok om jag tar lite chips? Det var ju jag som bjöd på middagen och valde ut en jävligt bra film för oss att titta på. Fick jag ta chips eller inte? Dina utmärkta exempel och tusentals följdfrågor är ju en helt outstanding klass för sig. Keep it up Joe hoe!

Chipsskålen är ett bra exempel på att visa hur passivitet mycket väl kan tolkas och tolkas som tillåtelse/frivillighet.

Pipsi håller med mig om att passivitet är normalt i frivilliga sexuella situationer.
Citera
2025-09-29, 23:02
Medlem
Citat:
De säger ju att de anser att om man inte är frivillig så måste man visa det in handling, inte överlåta det till den andra parten genom tankeläsning.

Fint att du säger att det är självklart. Då förstår jag bara inte varför du tjafsar emot oss här hela tiden.
Nej man måste inte visa sin ofrivillighet i handling. Det är hur man visar sin frivillighet i handling som bedöms. Alltså om man innerst inne inte vill men ändå ställer upp frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in