2025-09-29, 19:17
Medlem
K.Blomkvists avatar
Lina, 24, dog i bilolyckan utanför Bollnäs: ” Var full av liv”
Uppdaterad 18.13 | Publicerad 16.29

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tanfor-bollnas

Lina Jonhansas, 24, dog i en svår bilolycka utanför Bollnäs i lördags.
Citera
2025-09-29, 19:27
Medlem
Emilias syster skriver i en Facebook kommentar
” min Emilia låg i filen mot Bollnäs, en kvinna kommer mot Vallsta hållet och kör om en lastbil, ser ej bilen Emilia sitter i och frontar med dom, sedan kom en bil bakifrån och körde rätt in i dom. Spekulationerna kan du ta någon annan stans, och inte på en minnes bild av min syster.”
Citera
2025-09-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Så du tror inte att det är förbjudet redan?

Jag är nästan lite imponerad av att det inte var någon mer än du i tråden som inte förstod den kommentaren från mig

Nu har det framkommit att den ena föraren är släppt och den andra, kvinnliga, är fortsatt anhållen. Man får alltså förmoda att det var kvinnan som gjorde omkörningen som orsakade olyckan till att börja med.
Citera
2025-09-29, 19:38
Medlem
Den här olyckan kan bli lite av en mardröm för åklagaren.

Klart är väl att den som initialt orsakade olyckan var föraren av bilen som frontade veteranbilden. Alltså kvinnan i golfen.

Men sedan kom en stor pickup och körde in i Impalan bakifrån. Hur fort körde den? Och vem av de två förarna var det som orsakade att de förolyckade omkom.

Det där är inte antagligen långt ifrån sjävklart och kan leda till att ingen kan fällas för vållande till annans död.

Min personliga uppfattning är att båda bilförarna borde dömas för det. Men sådan är tyvärr inte vår juridik.
Citera
2025-09-29, 19:43
Medlem
Det kommer bli fängelsestraff.
Något annat vore ett skämt.
Citera
2025-09-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Har tyvärr inte sparat men de va inge speciellt. Nån video när dem stog utanför på typ en mack å dansa å en annan när dem och 1 kille satt i baksätet på chevan.
Det värsta var att deras snap karta var fast på stället vid olyckan hela tiden.

Hörde det… deras vänner fattade nog snabbt att de va dem :/ så jävla hemskt
Citera
2025-09-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4W5
Extremt mycket dimma ute kommer jag ihåg, kunna knappt se 5 meter framför sig, den vägen är 80kmh och har många kurvor som påverkar sikten, troligen bidrog det mycket till orsaken att den tredje bilen körde in I dom

Men vid mycket dimma så sänker man väl farten? Kan ju komma det ena och det andra framför bilen vid dimma…
Citera
2025-09-29, 19:48
Medlem
Vad jag förstår är fortfarande inte hur det kan ha uppkommit spår i gräset på golfens bort från golfen körriktning när olyckan skedde mer söderut ungefär 20 m i motsatt fil? Kan den verkligen har slungats 20 m ungefär?

Är huvud teorin fortfarande att chevan blivit mosad mellan 2 bilar?

Har hört att L tagit sig ut från bilen och sen blivit överkörd i efterhand… Vet inte om det stämmer men det är vad jag hört. I så fall är det sån maximal otur.

Hur vet man att golfen har kört om med lastbil den uppgiften verkar vara ny och vart kommer den ifrån?
Citera
2025-09-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Du inser inte att det är du som är idioten? Detta forum är till för att diskutera detaljer och folk är nyfikna. Passar det inte kan du dra. Du kan ju gå in i varenda tråd om skjutningar, styckningar olyckor, Fuppar och leka polis.

Tror nog inte du bör försöka berätta för mig hur Flashback fungerar och vilka nivåer vissa diskussioner ligger på.
Det jag främst reagerade på var att idioten beskrev i detalj om ett trafikoffers hjärnskador och slängde med skratt-emojis, samtidigt som han/hon troligen skickar sin vän ut i arbetslöshet. Oerhört korkat gjort. Hade räckt att berätta var offren hittades, och utan tillhörande asgarv.
Citera
2025-09-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Emilias syster skriver i en Facebook kommentar
” min Emilia låg i filen mot Bollnäs, en kvinna kommer mot Vallsta hållet och kör om en lastbil, ser ej bilen Emilia sitter i och frontar med dom, sedan kom en bil bakifrån och körde rätt in i dom. Spekulationerna kan du ta någon annan stans, och inte på en minnes bild av min syster.”

Kan någon bekräfta detta? Första gången lastbilen nämns.
Citera
2025-09-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Kan någon bekräfta detta? Första gången lastbilen nämns.
Nej det är inte första gången.
Men vore väldigt konstigt att han inte stannat eller kommer som vittne isåfall.
Citera
2025-09-29, 19:56
Medlem
Kvinnan hade haft körkort en månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här