Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Hur var det? Du påstod tidigare att Ukraina bröt mot budapestavtalet. Var det bara vanlig lögn och hittepå, eller kunde du citera vad i avtalet de har brutit mot?
Ja jag anser det då memorandumet förpliktade USA, Storbritannien och Ryssland att respektera
Ukrainas oberoende. Ukraina har inte varit oberoende sedan usa började sätta sina lajer vid makten och rusta upp det samt använda ukraina som platform för sitt proxikrig mot Ryssland.
Ukrainska "opositionella politiker", tillika oligarkerna, har genom 2 oranga revolutioner orkestrerade av usa/cia har störtat demokratiskt valda pro-ryska regeringar, 2004 och 2014. Enligt mig har ukraina inte varit oberoende sedan dess och det finns inte något att respektera. Därför anser jag att ukraina har brutit mot Budapest memorandum. Det har det gjort genom att genom våldsuppror avsätta legitim makt och underkasta sig amerikaner.
Nu din tur, förklara lite kring vad du menar med
vanlig lögn och hittepå. Vanliga för vem? Räkna gärna upp mina lögner. och va snäll blanda inte ihop en åsikt du inte delar med lögner, så liper jag limma in NEs definitioner här. Tack på förhand