• 1
  • 2
2025-09-28, 22:34
Medlem
https://www.jp.se/2025-09-28/utreder...r-polisinsats/

Saxat från JP:

En omfattande polisinsats ägde rum på Gräshagen i Jönköping under söndagen. En man i 40-årsåldern hittades skadad – och polisen utreder mordförsök.
– Det råder förundersökningssekretess och jag kan tyvärr inte gå in på detaljer, säger polisens Hugo Brisman.

Christopher Danielsson
Text
Christopher Danielsson
Polisen var kvar på platsen vid 21-tiden på söndagskvällen.
Öppna bild i helskärmsläge
Polisen var kvar på platsen vid 21-tiden på söndagskvällen.
Bild: Terese Karlsson
Polisen upprättade avspärrningar på Gräshagen under kvällen.
Öppna bild i helskärmsläge
Polisen upprättade avspärrningar på Gräshagen under kvällen.
Bild: Terese Karlsson

Vid 17.20 på söndagskvällen larmades polis och ambulans till Gräshagen i Jönköping efter att ett misstänkt våldsbrott ägt rum.
– Jag kan bekräfta att polis är på plats och utreder en misshandel, det är ett färskt ärende och rättsläget kan komma att ändras framöver. En man är skadad och är förd till sjukhus.
– Enligt mina uppgifter ska det inte röra sig om livshotande skador, säger Hugo Brisman, RLC-befäl på polisen.
Enligt JP:s reporter var det vid 18.50-tiden lugnt på platsen. Polisen hade då spärrat av från en trädgård till en trappuppgång i ett lägenhetshus.
19.40 meddelade polisen att en teknisk undersökning hade genomförts under kvällen men att ingen gripits misstänkt för brottet.
Den misshandlade mannen ska enligt polisen vara i 40-årsåldern.
Senare under kvällen uppgav polisen att brottsrubriceringen ändrats från misshandel till försök till mord.
Först vid vid 22-tiden meddelade polisen att avspärrningarna minskat i omfattning.
– Men vi har inte helt hävt avspärrningen ännu utan utredningsarbetet fortsätter, säger Hugo Brisman.
Har ni vittnesiakttagelser?
– Det råder förundersökningssekretess och jag kan tyvärr inte gå in på detaljer i utredningen. Det enda jag kan säga är att utredningen fortgår och att vi ännu inte gripit någon misstänkt för brottet.
Citera
2025-09-28, 22:43
Medlem
Vi kör väl en favorit i repris där vi återigen gissar att P. A är den skyldige. Hoppas han har råd att äta ute och lägga ut på sociala medier till alla oss ifrån flashbackmaffian
Citera
2025-09-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
Vi kör väl en favorit i repris där vi återigen gissar att P. A är den skyldige. Hoppas han har råd att äta ute och lägga ut på sociala medier till alla oss ifrån flashbackmaffian

Denna P sysslar inte med mordförsök. Han är såpass smart att han hugger dig bara under midjan eller så väntar han på att offret reser sig igen innan nästa slag utdelas. De va åtminstone sån han var förr när han forfarande körde budbil till vardags och rånade små 17-åringar på guldklockor. Dessutom brukade han ringa upp sina slagoffer, köra Stockholmsyndromet med dom och försäkra sig om att dom inte pratat med polisen….
Citera
2025-09-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Denna P sysslar inte med mordförsök. Han är såpass smart att han hugger dig bara under midjan eller så väntar han på att offret reser sig igen innan nästa slag utdelas. De va åtminstone sån han var förr när han forfarande körde budbil till vardags och rånade små 17-åringar på guldklockor. Dessutom brukade han ringa upp sina slagoffer, köra Stockholmsyndromet med dom och försäkra sig om att dom inte pratat med polisen….

Hahaha vem är denna P. A? Är de en av Säävs killar eller är de något slags internskämt?
Citera
2025-09-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbasker
Hahaha vem är denna P. A? Är de en av Säävs killar eller är de något slags internskämt?

Han blev anklagad här att vara för att va gärningsmän i ett annat mordförsök på just gräshagen och då la han ut på Facebook hur han åt middag och på resturang och absolut inte va den anhållne.

Sen visade det väl sig att de va hans kompis som va GM och några spekulera i att han faktiskt äbep skulle ha varit inblandad. Offret va en av dumpens gäddor vill ja minnas haha
Citera
2025-09-28, 23:39
Medlem
Sluta tjata om honom nu!!! faktiskt har jag fått veta att Pottan blivit lika frälst som sin store idol Jim*y Sä*v.
Citera
2025-09-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolthuskvarna036
Sluta tjata om honom nu!!! faktiskt har jag fått veta att Pottan blivit lika frälst som sin store idol Jim*y Sä*v.

Då var det åtminstone honom ja hade i tankarna att initialerna syftade på.

Nä kom igen nu alla gräshagare. Var skedde det ? Adress? Verkar ju först ha ändrats från grov misshandel till mordförsök så kanske bara va sån fylletjafs situation där GM ropat : ”jag ska slå ihjäl dig” och eftersom BO faktiskt misshandlades så kanske dom gör den bedömningen?
Citera
2025-09-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
Han blev anklagad här att vara för att va gärningsmän i ett annat mordförsök på just gräshagen och då la han ut på Facebook hur han åt middag och på resturang och absolut inte va den anhållne.

Sen visade det väl sig att de va hans kompis som va GM och några spekulera i att han faktiskt äbep skulle ha varit inblandad. Offret va en av dumpens gäddor vill ja minnas haha
Nej offret var en kille med drogproblem, precis som gärningsmannen i det dådet.
Hade inget med dumpen att göra.
Två luffare som har knarkat ihop, den ena börjar stjäla saker och den andra slår halvt ihjäl den förste..

ONT: Ser ut att vara Lovisagatan 9.
Senast redigerad av Humleburk 2025-09-29 kl. 00:40.
Citera
2025-09-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Två luffare som har knarkat ihop, den ena börjar stjäla saker och den andra slår halvt ihjäl den förste..

Bor en med efternamn Tr*n på den adressen. Var det inte nån med samma efternamn som var inblandad i nåt skit vid vätterstranden för ett tag sedan? *a
Citera
2025-09-29, 13:47
Medlem
Kottsmors avatar
K*v*n Tran va?
*=E
Citera
2025-09-29, 14:04
Medlem
Firewaias avatar
Var inte tran han som greps för att ha skjutit folk på vätterstranden nyss?
Citera
2025-09-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk

Det bor en 44-åring på Lovisagatan 9 som jag vet iallafall har historik av att sälja droger. Om han gör det fortfarande vet jag dock inte. Kanske är han som är brottsoffer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in