Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Jag har sett straffar ges trots att bollen först tar på laglig kroppsdel och sen på armen som är uppenbart onaturlig och trott att det ändå finns nån grad av bedömning i det. Men jag har erkänt många gånger att jag aldrig blir klok på handsregeln. Särskilt när det är olika i PL och i Europacuper.
Håller med dig helt om VAR annars. "Clear and obvious" blir ju bara ännu en sak som är i betraktarens ögon. De kan kalla det vad som helst, det är bedömning oavsett och bedömningen har redan gjorts av domaren på planen.
Ja, domarna dömer ju lite olika när det gäller handsregeln. Men i detta fall fanns det inte tillräckligt med tid för att hinna justera armen efter att bollen går åt ett annat håll efter en bra brytning. När det hände så kändes det som en solklar hands, men efter att ha sett första repriserna så blev man lite lugn. Däremot så är det konstigt att det inte blir straff på Brunos hands, han försöker dra in armen men håller ju underarmen 90 grader rakt ut från kroppen, och det på ett skott mot mål dessutom. Nu tror jag väl att det var den hörnan det blev mål på? Så karman slog till ändå.
Men dom sagt, handsregeln är konstig och det syns tydligt då det döms olika för varje vecka. Men domaren var ju rätt kass överlag också, så det hjälper ju inte..