2025-09-28, 16:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror ju verkligen på att du bryr dig sååå mycket om det när du målar upp Elon som nazist.

Nu har jag haft tillräckligt roligt med er troll för idag. Tillbaka till det riktiga livet, ni vet... ett sånt som vi med pengar har.

Det är ett klassiskt Strawman-argumen eftersom jag inte skrev han var nazist. Skrev att Elon Musk pumpar ut propaganda lögner, konspirationsteorier och köper rysk narrativ rakt av i syfte att bygga upp Tesla som en religiös kult.

Nej jag tror inte för en millisekund du bryr dig, det håller jag med om, men som du kanske inser så skriver jag inte för dig, jag skriver för alla andra som läser inlägg och resonerar kring om dina argument eller mina verkar trovärdigare.
Citera
2025-09-28, 16:52
Medlem
Det har blivit för mycket pajkastning i tråden.
Behövs rejäla varningar och raderade inlägg för att komma någon vart.
Citera
2025-09-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Hur menar du att Tesla äter upp mina pengar? Tesla är en bubbla på bristningsgränsen, jag shortar mer tills den spricker.
Det spelar ingen roll om det är en bubbla. Dina pengar kommer inte räcka till att shorta aktien tills "bubblan spricker" om priset fortsätter att stiga.
Citera
2025-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ny motgång för självkörande teslor
Flera Teslaförare i USA har den senaste tiden larmat om problem med bilarnas självkörande läge. Bilarna stannar inte vid järnvägskorsningar.

Amerikanska trafiksäkerhetsmyndigheten NHTSA säger till NBC att man har varit i kontakt med Tesla angående händelserna.

”Vi känner till de här incidenterna”, säger NHTSA.

”NHTSA diskuterar problem regelbundet med tillverkare och prioriterar säkerhet för alla trafikanter”, säger myndigheten.

I flera videoklipp som NBC tagit del av syns hur Tesla-bilar kör mot järnvägsspår samtidigt som bommarna fälls ner, i flera fall har förarna fått gripa in för att inte kollidera med passerande tåg.

Självkörningsfunktionen finns inte på Teslabilar i Sverige.

(TT)
Är det bommarna, tågen eller båda två som FSD inte reagerar på?
Citera
2025-09-28, 19:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det spelar ingen roll om det är en bubbla. Dina pengar kommer inte räcka till att shorta aktien tills "bubblan spricker" om priset fortsätter att stiga.
Jodå, större bubbla = större krasch
Citera
2025-09-28, 19:21
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Ja. Det är svårt att hålla god ton när man gång på gång lägger fram siffror och fakta men möts av förolämpningar och emojis.
Citera
2025-09-28, 20:11
Medlem
Citat:
Jodå, större bubbla = större krasch
Sluta trolla. Om Tesla-aktien fortsätter upp blir du konstant likviderad och måste fortsätta öppna nya shorts. Dina pengar kommer ta slut innan aktien kraschar.

Du kommer fortsätta med samma tramsinlägg till svar om inget fundamentalt har förändrats och priset ligger på $1k.
Citera
2025-09-28, 20:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Sluta trolla. Om Tesla-aktien fortsätter upp blir du konstant likviderad och måste fortsätta öppna nya shorts. Dina pengar kommer ta slut innan aktien kraschar.

Du kommer fortsätta med samma tramsinlägg till svar om inget fundamentalt har förändrats och priset ligger på $1k.
Nejdå det behöver du inte oroa dig över
Jag kan tänka mig att aktiepriset hamnar under $50 redan nästa år, men vi får se hur och när kraschen kommer.
Citera
2025-09-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ja. Det är svårt att hålla god ton när man gång på gång lägger fram siffror och fakta men möts av förolämpningar och emojis.
Fakta är väl att aktiekursen går upp?
Marknaden bestämmer priset på en aktie, inte fakta.
Citera
2025-09-28, 21:29
Medlem
Citat:
Nejdå det behöver du inte oroa dig över
Jag kan tänka mig att aktiepriset hamnar under $50 redan nästa år, men vi får se hur och när kraschen kommer.
Varför skulle jag oroa mig för dina pengar. Tycka vad man vill om "bubblan" men korkad bet du lägger mot Tesla.

Timing is everything. Så det spelar ingen roll om du får rätt om 5-10 år.
Citera
2025-09-28, 22:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Fakta är väl att aktiekursen går upp?
Marknaden bestämmer priset på en aktie, inte fakta.
Så du vill förbjuda fakta och siffror (som i Teslas fall ser riktigt mörkt ut) och enbart tillåta blind hajp, förolämpningar och emojis?
Citera
2025-09-28, 22:36
Medlem
Citat:

Vart vill du komma till? Jag ser gärna att jag och mina närmaste inte riskerar att bli våldtagna av nån full och svettig ryss. Därför ser jag det som min plikt att utbilda er andra och lyfta varningsflaggor när skribenter skriver strunt.

Det var en testballong från mongot; men ni kan förvänta er mer av den varan om den nyttiga idioten låts roama fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in