Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Enligt Anér så hade varken polisen eller "supervittnet" något minne av en SE där på platsen.
Så du menar att ALG fick en exklusiv, hemlig information av SE, att polisen var brysk.
Inför alla andra, polisen och i offentligheten, menar han istället på att polisen var passiv och ointresserad.
Hur går det ihop? Är det någon form av Super-Cluedo?
Hur som helst, en uppgift som bara förekommer i enda källa, och det tre månader senare, är svag.
I synnerhet som det inte finns några spår av den i Skandiamannens åtskilliga uttalanden.
Föreslår att vi går vidare till punkt 4. Mopp?!
Man ser ju vid flera tillfällen efteråt att han har nån sorts agg mot polisen. Tv- reportaget, i rätten , i Skydd och säkerhet etc. Säkert flera jag glömt nu.
Det är otroligt konstigt att han inte använder den här eventuella bryskheten mot polisen senare, spelar det kortet. Det ger ingen mening att han inte gör det.
Om jag skulle gissa har på nåt sätt Stig snappat upp det med bryskheten hos nån kontakt i media, nån granne, kompis eller även på mordkvällen. Sen har han pratat med Gahn, kanske redan på måndagen?
Han MÅSTE ju ha pratat ut med väktarna efteråt, allt annat skulle ju vara helt pappslöjd. Självklart gjorde han det.
Sen har jag en stark känsla av att det ÄR han som sagt det här till Gahn. Hon HAR hört det av Stig.
Hon repeterar i princip det här två gånger i förhöret, men andra gången avbryter hon sig själv med uppgiften om att brottsoffer varit så liten
Gahn:
« Jag försöker att erinra mig och vad han sa, men det var just det där att han tyckte att polisen hade varit så.. jo, han sa så här också att han var så liten den här mannen»
Hon säger nästan brysk för andra gången här..
Sen får man ta med att HO inte nämner något om det.
Min GISSNING är att Stig har påvärkat Gahn efteråt, kanske redan på måndagen?