2025-09-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Jag har några frågor som jag hoppas att du kan svara ärligt på, då det verkar som att du står nära Nicci. Jag anser mig vara en rationell person som tycker att mycket i den här tråden är skräp i form av trådsanningar, spekulationer baserade på egna känslor samt rykten och fåglar som viskar i örat. Jag har alltså ingen baktanke med min fråga, utan detta är en genuin fundering av ren nyfikenhet.

Om du försöker se på situationen med N och A så objektivt du kan utifrån allmänhetens perspektiv (dvs endast information vi fått presenterad för oss från N och A) - kan du då se och förstå att Niccis sätt är fruktansvärt provocerande för många av oss utomstående? Såklart inte alla, men sett till att det är begåvningsreserven som kommenterar positivt på Niccis Instagram (och typ inga vänner) förmodar jag att det är ett stort mörkertal som känner som jag.

Kan du se att Andreas verkar mer trovärdig just nu? Uppfattar du att det SER UT som att Nicci har hållit ett barn från sin pappa som straff för att han skadade hennes ego? Och att det ser ut som att hon nu gör allt för att manipulera och programmera sitt barn till att ta in V som sin pappa, och således bli förvirrad och kanske ovillig att ta in en ”ny” pappa senare, dvs Andreas? Kan du förstå att det uppfattas som desperat och extremt provocerande att se, nu när vi fått ta del av Andreas perspektiv?

Kan du också se att det SER UT som att Nicci har varit nästintill ointresserad av sitt barn och allt som rör barn fram till nu, pga den livsstil hon valt att visa upp för oss följare? En livsstil som är orealistisk och direkt osmaklig för många av oss som är föräldrar (och i samma ålder som N, vill jag tillägga)? Att hon har framstått som en väldigt onaturlig, okunnig mamma i mångas ögon? Att mormor Jeanette varit den mamma som C knutit an till? Och att hon nu till synes har skyndat och ryckt C från sin tryggaste vuxna (mormor) för att leka mamma pappa barn i en ny stad - och därmed även försvåra en framtida relation mellan C och sin biologiska pappa?

Säger alltså inte att det är så här det är, utan att det är så det ser ut. Och att det inte gör Nicci några tjänster.

Du kommer bara få ett svar som är förvrängt.
Citera
2025-09-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
Det är så hon vill ha det. V är pappan i hennes ögon 🙄 Helt sjukt vilka idioter de är 😱

Fast är väll rätt naturligt att C kallar han för pappa då det är han som tar hand om henne som en pappa. En pappa är inte bara biologiskt utan det är nån som finns där och det är många barn som är så små som är familjehemsplacerade som kallar de som tar hand om dom ”mamma&pappa”
Citera
2025-09-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsmarley
Fast är väll rätt naturligt att C kallar han för pappa då det är han som tar hand om henne som en pappa. En pappa är inte bara biologiskt utan det är nån som finns där och det är många barn som är så små som är familjehemsplacerade som kallar de som tar hand om dom ”mamma&pappa”

I de specifika fallen som du beskriver blir inte en biologisk pappa och eller mamma barnets trygga punkt.

Så är det inte i N:s & A:s fall.

Därav kan man inte göra någon jämförelse eftersom familjesituationen ser helt annorlunda ut.

Sedan går det aldrig att frångå att det alltid kommer att finnas en biologisk Mor & Far.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-28 kl. 10:36.
Citera
2025-09-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Att helt plötsligt försöka låtsas här att det här är precis vad familjen H önskade. En delaktig Andreas som ger ännu lite till kärlek till C. Det är obehagligt. Det har ju verkligen inte varit så innan.

Klart det läggs ut gulliga videos. Videos när hon trotsar, blir arg, ledsen. Det läggs inte ut, men det är också en del av vardagen.

Nu gick hela tanken om enkla vägen mot NHL fru om intet när pappan inte kommer vilja ha Chiara i USA. Ringen, giftermålet, bebisen. Det räddar inte Nicci och Viktor från verkligheten som kommer komma ikapp dem.

Vad blir viktigast sen, Chiara eller NHL?
Svaret är nog ganska enkelt om du frågar oss här inne .
Lite svårt att tro på någon som vänder kappan efter vinden .

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Instämmer med er!!
De är desperata nu när de "överdriver" med hur allt är bra och vilka underbara fina människor de är (på C:s bekostnad) in i det sista.

Så är det alltid när en narcissist (likt mobbare) blir ställd till svars. De tänker aldrig göra det hur mycket bevis än läggs fram.

Initialt är "attack bästa försvar" där till och med subtila hot kan förekomma och gärna nedvärderande epitet på de som har modet att syna dem.

Skulle inte det funka då åker OFFERKOFTAN på. Då är alla "dumma" som inte förstår att deras elakheter är bara på skoj. Det är inte deras fel att du är så "trög" att du inte förstår det.

Skönt att se att fler och fler vaknar och ser igenom Niccis och J:s manipulationer och vad det är A haft att göra med mentalt, ryser.

Säger det igen, jag påstår inte A är guds bästa barn, jag känner inte honom. Han har gjort vissa omogna och oansvariga val. Bland annat att ha oskyddat sex. Förhoppningsvis har han lärt sig läxan nu den hårda vägen.
Mycket bra skrivet som alltid 🙏🫶❤️
Känns som man glömmer bort vad N postat & sagt innan och efter Cs födelse .
Ska vi bara glömma bort allt ??? Hur hon var ute på korgen och festa 14 dar efter Cs ankomst . El åkte i väg på en 4 dagars resa när C var endast 3 mån gammal. El vilken mamma åker i väg på en fest resa för att göra reklam film i flera dagar då C är 5 mån .
Just ja glömde bort att N "Jobba " och man får absolut dricka sprit & festa då inget konstigt el några st . Men det som tog priset i mina ögon är när man lämnar en 6-7 mån bebis hemma för att spela in vem som kan fixa bästa festen .

Min fråga då är hur man kan få detta till att N är en ansvarsfull mamma som gör allt för sin dotter . Och att man inte kan förstå varför vi regerar så starkt på detta .
Det finns så mkt mer jag kan ta upp men listan skulle bli lång .

Kan heller inte förstå varför man reagerar så starkt varför vi i frågasätter Ns beteende el varför hon inte blir så trovärdig i sina handlingar att nu tex passar det att leka mamma åt C .

Dom flesta vet varför och det är pga A att han äntligen fått svart på vitt att han är pappa till C
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Nä det kanske inte A bryr sig så mycket om just nu eller snarare mår han nog bäst i att inte lyssna på och ta del av N:s hämndaktioner.

Jag vidhåller och står för att man i första hand inte lär ett barn att säga pappa till en människa som inte ens är barnets biologiska pappa eftersom det inte blir förankrat med verkligheten.

Det finns även en känslomässig biologisk aspekt i det hela som lätt glöms bort och som kan vara nog så jobbig för den biologiska pappan och barnet.
Med respekt för A och C Farmor & Farfar så hade jag aldrig bett C säga Pappa till V och Farfar till en för C okänd farbror (V Pappa)??!!

Även om C inte kan tyda innebörden av ordet Pappa osv. i så liten ålder så kan det ändå bli känslomässigt förvirrande för henne eftersom Mamma & Pappa är de personer barnet knyter an till i första hand. Det är ju även de biologiska föräldrarnas uppgift att bland annat uppfostra, sätta gränser och visa sitt barn vad som är rätt och fel. Ingen annans.

Gott Hopp om att A nu äntligen ges chansen och tid till att skapa ett känslomässigt band med sin egen dotter.
🧔👶♥️
Håller med dej till 100 % förstår inte varför man reagerar så starkt på detta vad vi känner & tycker och ser .
Har man inget att dölja så behöver man aldrig reagera el börja spela teater om att man är den perfekta fam .
Sen att det blir så uppenbart med alltihop att från ena dagen knappt bryr sig om C utan man kan åka i väg flera dar i från henne 2 resor inom kort tid . För att i nästa lägga upp så mkt bilder på att vi minsann är med C 24/7 .

Sen skulle jag bli jätteglad för C skull om N faktiskt har mognat till sej och börja ta ansvar som en mamma gör . Men vågar inte hoppas på för mycket då allt känns som ett spel för galleriet

Citat:
Ursprungligen postat av Ppp58
Du kommer bara få ett svar som är förvrängt.
precis el inte få något svar alls
Citera
2025-09-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Känns som hon måste övertyga sig själv och andra om hur fantastiskt allt är "Jag är så jävla GLAD!" Hennes blick säger allt annat.
Måste vara tomt i huset.

Har man inget att dölja behöver man inte visa andra hur bra med har det. Som N gör bl.a. det får en snarare att dra öronen åt sig.

Precis. N & J ska alltjämt gå in i någon form av självförsvar och självhävdelse samt visa Vida Världen hur bra de mår och är.

Det blir så uppenbart då att det i själva verket är precis tvärtemot vad de visar & säger.

Pinsamt så det förslår.
Citera
2025-09-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja det är helt okej att du tycker så. Bara synd att dom förlorar all tid med varann pga att han är envis som en barnrumpa i detta. Detta kommer ju naturligtvis även C ta del av sen.
Han hade både kunnat skriva på och bli avskriven som far om det hade visat sig vara fel. Det hade han kunnat spara massor av förlorad tid på, både byråkratiskt och känslomässigt och framför allt för C, om han hade tyckt det var viktigt.

C kommer ju ändå få veta tids nog vilka som tillverkat henne. Under tiden får hon och V en stark och seriös pappa-dotter-relation. Är garanterat därför V känner så starkt för henne redan nu. Och hon för honom.
A vill ha bevis enligt dig och V tänker med pappahjärtat.

Du skriver precis det jag tänkt också när jag läst hela denna tråd. Bortförklaringar från honom tyvärr tror jag. Nu har jag bara läst fram tills ditt svar och ser det är många sidor kvar framåt att läsa och sett att det kommit ut ett uttalande från A att han är fastställd pappa nu. Ska läsa vidare i tråden men ska bli spännande att se om han flyttar närmare nu då så han kan vara mer delaktig i Cs liv.
Citera
2025-09-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Jag har några frågor som jag hoppas att du kan svara ärligt på, då det verkar som att du står nära Nicci. Jag anser mig vara en rationell person som tycker att mycket i den här tråden är skräp i form av trådsanningar, spekulationer baserade på egna känslor samt rykten och fåglar som viskar i örat. Jag har alltså ingen baktanke med min fråga, utan detta är en genuin fundering av ren nyfikenhet.

Om du försöker se på situationen med N och A så objektivt du kan utifrån allmänhetens perspektiv (dvs endast information vi fått presenterad för oss från N och A) - kan du då se och förstå att Niccis sätt är fruktansvärt provocerande för många av oss utomstående? Såklart inte alla, men sett till att det är begåvningsreserven som kommenterar positivt på Niccis Instagram (och typ inga vänner) förmodar jag att det är ett stort mörkertal som känner som jag.

Kan du se att Andreas verkar mer trovärdig just nu? Uppfattar du att det SER UT som att Nicci har hållit ett barn från sin pappa som straff för att han skadade hennes ego? Och att det ser ut som att hon nu gör allt för att manipulera och programmera sitt barn till att ta in V som sin pappa, och således bli förvirrad och kanske ovillig att ta in en ”ny” pappa senare, dvs Andreas? Kan du förstå att det uppfattas som desperat och extremt provocerande att se, nu när vi fått ta del av Andreas perspektiv?

Kan du också se att det SER UT som att Nicci har varit nästintill ointresserad av sitt barn och allt som rör barn fram till nu, pga den livsstil hon valt att visa upp för oss följare? En livsstil som är orealistisk och direkt osmaklig för många av oss som är föräldrar (och i samma ålder som N, vill jag tillägga)? Att hon har framstått som en väldigt onaturlig, okunnig mamma i mångas ögon? Att mormor Jeanette varit den mamma som C knutit an till? Och att hon nu till synes har skyndat och ryckt C från sin tryggaste vuxna (mormor) för att leka mamma pappa barn i en ny stad - och därmed även försvåra en framtida relation mellan C och sin biologiska pappa?

Säger alltså inte att det är så här det är, utan att det är så det ser ut. Och att det inte gör Nicci några tjänster.

Bra sammanfattade frågor utifrån allt det "skräp" du läst i tråden och som sagts här från början till slut.

Blir lite provocerad när människor använder känslighet som "skällsord" som om det vore något fel att ha, är det så du tänker?

Att är man empatiskt lyhörd mot t ex orättvisor, det du och fler med dig kallar "känslostyrd", då är man "svag" men "rationella" personer är "starka" och mer trovärdiga, är det så du menar?

Eftersom allt du frågar har nämnts här från början i "trådsanningar" och "känslomässiga" yttringar, vad är skillnaden menar du nu?

Menar du att "vi känslostyrda" sett det som pågått och pågår hela tiden!? 🫣

Kan förstå att vissa saker kan se ut som spekulationer och t om kan vara det. Inget ovanligt att det sker just i en skvallertråd, där tankar lyfts om vad man vet och ser.

Ett exempel på spekulation är om klamydian, vem som smitta vem osv. och om någon var otrogen vilket båda inte verkat vara.
Då vi inte var där och endast de iblandade vet, knappt de heller. Allt annat är spekulation. Det finns mycket okunskap och MYCKET villseledande information angående denna lömska könssjukdom. Därav vikten att skydda sig mot det bl a.

Jag kan upplysa nu då A gått ut med en del offentligt, att vissa "fåglar" här känner de inblandade, både A och N (nej det är inte jag). De har noll skyldighet att avslöja det här och förstår dem med tanke vilka personer det handlar om och som läser här.

Ska bli väldigt intressant om du får ett annat svar än vad vi fått, hade inte hållt andan😵‍💫
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-28 kl. 11:01.
Citera
2025-09-28, 12:30
Medlem
BluePonyGirls avatar
Det mest förbluffande med den här tråden är alla som säger sig vara på barnets sida men helt uppenbart inte är det, utan istället har ställt sig på sidan som under alla omständigheter är emot N*cc*.

Står man på barnets sida förstår man att det mest lämpliga för barnets skull är att mamman får behålla vårdnaden själv men att den biologiska pappan tilldelas umgänge som trappas upp över tid, och att detta kommer ta flera år.

Står man på barnets sida tycker man också att det är positivt att barnet har många vuxna förebilder i sitt liv och att det faktiskt inte spelar någon roll om någon som inte är biologisk far kallas för pappa. Man förstår också att detta inte på något vis kommer att bli förvirrande för barnet.

Det finns barn som föds i stjärnfamiljer, där det finns två pappor och en mamma från start. Normalt brukar det dessutom hyllas när en man tar sig an ett barn som inte är hans biologiska, men här är det alltså ett enormt problem som kommer vara skadligt för barnet. Som om just det här barnet är det första och enda barnet i hela världen som har en bonusfamiljssituation.

Den här tråden är verkligen obehaglig i sitt moraliserande och alla dessa konton som inte verkar göra annat än att tolka allt som skrivs som personliga attacker och skriver att de håller med varandra.
Citera
2025-09-28, 12:38
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Svaret är nog ganska enkelt om du frågar oss här inne .
Lite svårt att tro på någon som vänder kappan efter vinden .

Mycket bra skrivet som alltid 🙏🫶❤️
Känns som man glömmer bort vad N postat & sagt innan och efter Cs födelse .
Ska vi bara glömma bort allt ??? Hur hon var ute på korgen och festa 14 dar efter Cs ankomst . El åkte i väg på en 4 dagars resa när C var endast 3 mån gammal. El vilken mamma åker i väg på en fest resa för att göra reklam film i flera dagar då C är 5 mån .
Just ja glömde bort att N "Jobba " och man får absolut dricka sprit & festa då inget konstigt el några st . Men det som tog priset i mina ögon är när man lämnar en 6-7 mån bebis hemma för att spela in vem som kan fixa bästa festen .

Min fråga då är hur man kan få detta till att N är en ansvarsfull mamma som gör allt för sin dotter . Och att man inte kan förstå varför vi regerar så starkt på detta .
Det finns så mkt mer jag kan ta upp men listan skulle bli lång .

Kan heller inte förstå varför man reagerar så starkt varför vi i frågasätter Ns beteende el varför hon inte blir så trovärdig i sina handlingar att nu tex passar det att leka mamma åt C .

Dom flesta vet varför och det är pga A att han äntligen fått svart på vitt att han är pappa till C
Håller med dej till 100 % förstår inte varför man reagerar så starkt på detta vad vi känner & tycker och ser .
Har man inget att dölja så behöver man aldrig reagera el börja spela teater om att man är den perfekta fam .
Sen att det blir så uppenbart med alltihop att från ena dagen knappt bryr sig om C utan man kan åka i väg flera dar i från henne 2 resor inom kort tid . För att i nästa lägga upp så mkt bilder på att vi minsann är med C 24/7 .

Sen skulle jag bli jätteglad för C skull om N faktiskt har mognat till sej och börja ta ansvar som en mamma gör . Men vågar inte hoppas på för mycket då allt känns som ett spel för galleriet

precis el inte få något svar alls

Som jag förstår det har N*cc* redan utretts av socialtjänsten så allt du skriver om vad hon gjort och hur du tycker att hon inte lever upp till dina förväntningar på en bra mamma har uppenbarligen inte spelat någon som helst roll eftersom att N*cc* fortsatt har vårdnaden om barnet.

Förmodligen har socialtjänsten också tittat på barnets omgivning och kan konstatera att hon har ett starkt socialt skyddsnät med många engagerade vuxna vilket är något väldigt positivt.

Du och resten av tråden kanske helt enkelt borde ta och lämna de här anklagelserna bakom er?

N*cc* är inte mer frånvarande än många av de karriärorienterade mammor jag känner, som ofta reser i jobbet och ibland inte heller varit föräldralediga mer än någon månad. Vad du/ni tycker om hur hon prioriterar är helt enkelt ovidkommande.

Man undrar ju också vad du vill ska hända? Vad behöver N*cc* göra för att du, en random på Flashback, ska sluta hata henne?
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-09-28 kl. 13:15.
Citera
2025-09-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det mest förbluffande med den här tråden är alla som säger sig vara på barnets sida men helt uppenbart inte är det, utan istället har ställt sig på sidan som under alla omständigheter är emot N*cc*.

Står man på barnets sida förstår man att det mest lämpliga för barnets skull är att mamman får behålla vårdnaden själv men att den biologiska pappan tilldelas umgänge som trappas upp över tid, och att detta kommer ta flera år.

Står man på barnets sida tycker man också att det är positivt att barnet har många vuxna förebilder i sitt liv och att det faktiskt inte spelar någon roll om någon som inte är biologisk far kallas för pappa. Man förstår också att detta inte på något vis kommer att bli förvirrande för barnet.

Det finns barn som föds i stjärnfamiljer, där det finns två pappor och en mamma från start. Normalt brukar det dessutom hyllas när en man tar sig an ett barn som inte är hans biologiska, men här är det alltså ett enormt problem som kommer vara skadligt för barnet. Som om just det här barnet är det första och enda barnet i hela världen som har en bonusfamiljssituation.

Den här tråden är verkligen obehaglig i sitt moraliserande och alla dessa konton som inte verkar göra annat än att tolka allt som skrivs som personliga attacker och skriver att de håller med varandra.

1. Ingen har sagt eller antytt i denna tråd att en bonuspappa som V och eller fler vuxna förebilder kring C inte är bra och eller kan vara skadligt???

Däremot ses ingen fördel med att någon annan helt tar över en "föräldraroll"/"benämning" som den inte ska ha. Det är att inte visa respekt för, i detta fall den biologiska pappan.

2. Man ser till ett barns bästa i allra högsta grad när man anser att den ska få veta vilken som är dennes biologiska Pappa. Dvs. Den pappan som ansvarar för barnets uppväxt och utveckling.

N vet om att A är Pappa till C så varför då PÅTVINGA lillflickan att säga Pappa till V??? & Farfar till V Pappa? Så gör man inte om man tänker moget, klarsynt och respektfullt.

När C blir äldre och har förmågan att själv välja vem som hon vill kalla för Pappa så blir det en helt annan sak.

Det går ej att frångå att det kan bli förvirrande för ett barn ex. Om C framgent frågar N:
"Mamma får jag åka på Gröna Lund i helgen? Och N svarar:
"C du får fråga Pappa"
Vem ska C fråga?
CH, VLH eller AD????
Bara som ett exempel. Men vi tycker uppenbarligen olika, så vi kan lämna det därhän.

3. Att göra en jämförelse med hur andra familjer i samhället väljer att göra blir helt fel eftersom varje familj är unik i sitt slag och i denna tråd diskuteras NH och det som händer kring henne. Inget annat.

4. Jag ser inte någon tendens till moral- predikningar kring ämnet. Snarare ett rent sunt förnuft.

*Ett tydliggörande: Det finns inget Hat riktat mot N:s persona. Det är helt dina egna ord och får stå för dig. Däremot ifrågasätter och reagerar många allmänt på N:s beteendemönster i olika sammanhang. Ämnet i tråden talar sitt tydliga språk.

F.ö. Undvik direkta personliga påhopp i tråden.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-28 kl. 13:38.
Citera
2025-09-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Som jag förstår det har N*cc* redan utretts av socialtjänsten så allt du skriver om vad hon gjort och hur du tycker att hon inte lever upp till dina förväntningar på en bra mamma har uppenbarligen inte spelat någon som helst roll eftersom att N*cc* fortsatt har vårdnaden om barnet. Förmodligen har socialtjänsten tittat på barnets omgivning och kan konstatera att hon har ett starkt socialt skyddsnät med många engagerade vuxna.

Du och resten av tråden kanske helt enkelt borde ta och lämna de här anklagelserna bakom er?

N*cc* är inte mer frånvarande än många av de karriärorienterade mammor jag känner, som ofta reser i jobbet och ibland inte heller varit föräldralediga mer än någon månad. Vad du/ni tycker om hur hon prioriterar är helt enkelt ovidkommande.

Man undrar ju också vad du vill ska hända? Vad behöver N*cc* göra för att du, en random på Flashback, ska sluta hata henne?
Varför tar du åt dej så fruktansvärt mycket av vad jag skriver för ?! Då det finns fler som tycker precis som jag .

Eller kan det vara så enkelt att ni vet med er att någonstans har jag rätt i det jag skriver .
Varför skulle ni annars reagera på mina inlägg el kan det vara så att ni är döljer något och är rädda för att sanningen äntligen avslöjas .

Annars förstår jag inte varför du reagerar på att jag som random person skriver här på FB.

Vilka anklagelser är det du syftar på som vi skriver om här i tråden ??? ATT NICCI ÄR EL VARIT EN FRÅNVARANDE MAMMA MER EL MINDRE ? då kanske du ska säga till henne att hon får sluta lämna sitt barn hemma hos mormor tid och otid för att göra nöjes resor och vara borta i 14 dar och filma det

Tror ingen hade reagerat på det om det nu bara är skitsnack.
El menar du dom anklagelserna hon kört mot A som nu visa sej endast byggt på lögner ?!

Och jag säger det igen JAG HATAR EJ NICCI .
Men jag gillar inte hennes beteende mot andra och det hon faktiskt har utsatt sitt ex ich dotter för . Det är en viss skillnad på att HATA EL TYCKA NÅGOT ÄR FEL .

Precis som du har rätt till din åsikt så har jag rätt till min utan att jag ska behöva bli kallad idiot , El att jag ska behöva förklara mig gång på gång pga min dyslexi. Men enligt dej så ska jag inte få vistas här i tråden just pga detta .

Istället för att ni riktar in er på mig så rikta in er på Nicci där den tråd handlar om
Senast redigerad av Millan75 2025-09-28 kl. 13:29.
Citera
2025-09-28, 13:31
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
1. Ingen har sagt eller antytt i denna tråd att en bonuspappa som V och eller fler vuxna förebilder kring C inte är bra och eller kan vara skadligt???

Däremot ses ingen fördel med att någon annan helt tar över en "föräldraroll"/"benämning" som den inte ska ha. Det är att inte visa respekt för, i detta fall den biologiska pappan.

2. Man ser till ett barns bästa i allra högsta grad när man anser att den ska få veta vilken som är dennes biologiska Pappa. Dvs. Den pappan som ansvarar för barnets uppväxt och utveckling.

N vet om att A är Pappa till C så varför då PÅTVINGA lillflickan att säga Pappa till V??? & Farfar till V Pappa? Så gör man inte om man tänker moget, klarsynt och respektfullt.

När C blir äldre och har förmågan att själv välja vem som hon vill kalla för Pappa så blir det en helt annan sak.

Det går ej att frångå att det kan bli förvirrande för ett barn ex. Om C framgent frågar N:
"Mamma får jag åka på Gröna Lund i helgen? Och N svarar:
"C du får fråga Pappa"
Vem ska C fråga?
CH, VLH eller AD????
Bara som ett exempel. Men vi tycker uppenbarligen olika, så vi kan lämna det därhän.

3. Att göra en jämförelse med hur andra familjer i samhället väljer att göra blir helt fel eftersom varje familj är unik i sitt slag och i denna tråd diskuteras NH och det som händer kring henne. Inget annat.

Jag ser heller inte någon tendens till moral- predikningar kring ämnet. Snarare ett rent sunt förnuft.

F.ö. Undvik direkta personliga påhopp i tråden.

Självklart går det fint att jämföra med hur andra familjer ser ut, särskilt eftersom att ni är många i tråden som har en väldig snäv åsikt om hur det måste se ut i en familj. En biologisk pappa har per automatik inte ansvar för ett barns utveckling och uppväxt utan det har den som är vårdnadshavare. Det finns inte heller någon i tråden som säger att barnet inte ska få veta vem hennes biologiska pappa är.

Eftersom att man kan ha flera pappor finns det ju såklart många svar på hur man kan lösa det framöver. Att det skulle kunna bli förvirrat om vilken av papporna man menar i ett samtal känns verkligen inte som ett stort problem alls. Hur har familjer med två pappor löst det tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in