Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Du har pratat ofta om att inte använda onödiga resurser. Ombud. Herregud. Öppna dörren och låt N diskutera ifred utan att hela familjen H ska samlas som en sekt och provocera A.

Ja, visst är det ytterst barnsligt och sjukligt. Vem beter sig ens så?

A är ju ingen kriminell och eller våldsam person direkt så varför ska han straffas med ett uteslutande och dödshot som följd på grund av N;s agerande framför att lösa konflikten dem emellan?
Det är helt absurt och här tänker inte N längre än näsan pekar.....tyvärr.

A tänker på barnet i detta läge men det gör inte N för en enda sekund.

N kommer i framtiden få sitt straff när C får vetskap om mer än bara mammas sanning.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-23 kl. 08:40.
Citera
2025-09-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
🤣 Lite kuliga är ni ändå och fantasin beundrar jag faktiskt haha

Svårt att fantisera om det som kommer upp som ren dokumenterad fakta.
Citera
2025-09-23, 08:28
Medlem
Citat:
Vet inte vad du menar? Onödiga resurser och ombud är absolut inte samma sak? Eller vad menar du?
Öppna dörren?? Denna situation var ju nåt som hände för längelängesen. Inget som pågår nu.
N ville inte ha dit honom, det måste man acceptera oavsett vad man tycker.
Som en sekt? Dom ÄR ju en sekt enligt dig !!

Även om N inte ville ha dit honom just där och då så ser man ändå till, för barnets bästa att lösa konflikterna föräldrar emellan. Allt annat är idioti eftersom det är ofrånkomligt att barnet hamnar i kläm.

A försökte rättställa det hela men blev portad och anmäld. Hur moget är det?
N verkar tro att hon ensam "äger" rätten till C och utövar återkommande maktmissbruk på högsta nivå.
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-23 kl. 08:41.
Citera
2025-09-23, 09:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Exakt vad min magkänsla känt. Elton eller vad brorsan heter. Han känns inte stabil alltså.
Såklart A väljer att försvara sig.
precis skenet bedrar , han ska föreställa den lugna och trygga utav dessa 2 men läser man hans brev till hans farbror och sin pappas fru / sambo efter sin pappas bortgång så ser man han är av samma sort som sin syster.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Mycket bra sammanfattning av situationen de senaste åren!

Allt är ett spel för Nicci!

Finns många influencers som enbart pratar om sig själva och visar upp olika saker de gör.
Några går skilda vägar och det finns säkert många som också avskyr sina ex men de väljer att inte dela den biten av livet offentligt.

Viktor säger att han inte bryr sig men jag undrar om det är sant?
Om det hade varit min partner som hade varit ett negativt ämne på detta forumet och att man kan se så mycket av hur hon har behandlat sina ex och allt prat om pengar och presenter hon vill ha, någonstans borde det ändå väcka en fundering hos honom?
Jag personligen hade undrat om det var mig eller pengarna som drog?

Tror inte att det finns äktenskapsförord så om det blir skilsmässa så blir Nicci mångmiljonär och ekonomiskt oberoende resten av livet.
Precis som hon alltid har velat eftersom hon aldrig haft ett vanligt jobb och aldrig stått på egna ben.

Jag tror inte heller att spelet är slut för Nicci.
Jag hoppas, men det känns som om hon älskar drama och läsa om sig själv i media!

Än så länge går det inte att redigera en övervakningsfilm utan att det syns (har en kompis som jobbar med teknisk analys).
Tack allt blir så öppenbart då man ser hennes mönster gång på gång och ännu tydligare nu .

Och tack för upplysningen trodde man kunde det så var bara en tanke .

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Även om N inte ville ha dit honom just där och då så ser man ändå till, för barnets bästa att lösa konflikterna föräldrar emellan. Allt annat är idioti eftersom det är ofrånkomligt att barnet hamnar i kläm.

A försökte rättställa det hela men blev portad och anmäld. Hur moget är det?
N verkar tro att hon ensam "äger" rätten till C och utövar återkommande maktmissbruk på högsta nivå.
Exakt det är detta jag försöker få fram men tycks ej lyckas med det !

Han tog ett ansvar och försökte lösa konflikten och försökte få till ett samtal för sin egen och för sin då ofödda dotters skull .

Ett mer moget ansvar än N lyckats med .
Och precis som du skrev nyss N verkar tro att hon har ensamrätt på sin dotter .
Som något slags pris som hon kan vissa upp för världen att hon vunnit .

Detta är bara grymt och omoget på alla vis särskilt mot sin dotter som hon älskar så djupt
Visst hon älskar säkert henne på hennes vilkor inte Cs
För en normal funtad människa hade sett förbi sina känslor och tänkt på sitt barn men inte N .

Ja detta är ett maktmissbruk som är svårt att förstå sig på .
Och jag kan fortfarande inte förstå hur dom lyckats kringgå allt bla att det ej finns någon pappa registrerad på C

Men fick just reda på en intressant sak genom min väninna vars man jobbar inom socialnämnden.
Om den biologiska pappa är medveten och 100 % säker kan han få faderskapet fastställt genom kontakter med socialnämden oavsett mammans inställning. Detta blev en lagändring som träde i kraft 2022.
Så då återstår min undran hur lyckats denna människa kringå det .

Men eftersom A ej är det så kommer vi till ett annat läge . Och en faderskapsutredning tar som högst 18 mån beror på omständigheter tex om person ingår i en polisutredning ( vilket A gör enligt N än )

Och är det detta sant ? El vet någon hur detta funkar .
Läste nyss i annan tråd eftersom V och N nu är gifta så kan han ansöka om faderskap till C utan adoption då ingen pappa finns enligt skatteverkets uppgifter
Kan han verkligen göra det ?????
Senast redigerad av Millan75 2025-09-23 kl. 09:35.
Citera
2025-09-23, 10:15
Medlem
Frågade ChatGPT vad som gäller

🔹 Adoption i det här sammanhanget
• Om barnet inte har en rättsligt fastställd pappa, kan den nya maken (mamman är gift med) ansöka om att adoptera barnet.
• En adoption innebär att den biologiska pappans rättigheter och skyldigheter helt upphör och att den nya maken blir barnets juridiska pappa.

🔹 Vad menas med att den biologiska pappans ställning spelar roll?
• Om faderskapet redan är fastställt (t.ex. genom socialnämnd eller domstol), kan en adoption inte genomföras utan att den biologiska pappan samtycker – om han inte är uppenbart olämplig som vårdnadshavare.
• Om faderskapet ännu inte är fastställt, kan adoptionen ibland gå snabbare, eftersom det ”på pappret” inte finns någon pappa. Men:
• Domstolen måste ändå pröva om adoptionen är till barnets bästa.
• Socialnämnden ska alltid utreda om det finns en känd biologisk pappa. Om det är uppenbart vem det är, ska domstolen normalt inte gå förbi det hur lätt som helst.

🔹 Risk för att mamman försöker “snabba på”

Ja, det är ganska vanligt i konflikter att en mamma försöker gifta sig och påbörja adoption för att ”låsa ute” den biologiska pappan.
Men rättsreglerna är tydliga:
• Finns en känd biologisk pappa, så måste det utredas.
• Socialnämnden ska ge biologiska pappan chans att få faderskapet prövat innan en adoption kan beslutas.

👉 Så slutsatsen:
Den nya maken kan inte bara ”ta över” barnet genom att skriva på papper. En adoption kräver domstolsbeslut och omfattande utredning. Om den biologiska pappan driver frågan om faderskap (genom socialnämnden eller tingsrätten) innan adoptionen är klar, så blir det mycket svårt för mamman att kringgå honom

Hoppas A kämpar hårt för C(!)
Citera
2025-09-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ja, visst är det ytterst barnsligt och sjukligt. Vem beter sig ens så?

A är ju ingen kriminell och eller våldsam person direkt så varför ska han straffas med ett uteslutande och dödshot som följd på grund av N;s agerande framför att lösa konflikten dem emellan?
Det är helt absurt och här tänker inte N längre än näsan pekar.....tyvärr.

A tänker på barnet i detta läge men det gör inte N för en enda sekund.

N kommer i framtiden få sitt straff när C får vetskap om mer än bara mammas sanning.
Men med facit i hand så tog han fel beslut.
Vilket jag också tycker han gjorde. Även om N gjorde si eller så eller borde gjort si eller så.
Dock skrev ju nån att just den ”våldsamma” delen utspelade sig mellan A och E.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-23 kl. 10:39.
Citera
2025-09-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
precis skenet bedrar , han ska föreställa den lugna och trygga utav dessa 2 men läser man hans brev till hans farbror och sin pappas fru / sambo efter sin pappas bortgång så ser man han är av samma sort som sin syster.

Tack allt blir så öppenbart då man ser hennes mönster gång på gång och ännu tydligare nu .

Och tack för upplysningen trodde man kunde det så var bara en tanke .

Exakt det är detta jag försöker få fram men tycks ej lyckas med det !

Han tog ett ansvar och försökte lösa konflikten och försökte få till ett samtal för sin egen och för sin då ofödda dotters skull .

Ett mer moget ansvar än N lyckats med .
Och precis som du skrev nyss N verkar tro att hon har ensamrätt på sin dotter .
Som något slags pris som hon kan vissa upp för världen att hon vunnit .

Detta är bara grymt och omoget på alla vis särskilt mot sin dotter som hon älskar så djupt
Visst hon älskar säkert henne på hennes vilkor inte Cs
För en normal funtad människa hade sett förbi sina känslor och tänkt på sitt barn men inte N .

Ja detta är ett maktmissbruk som är svårt att förstå sig på .
Och jag kan fortfarande inte förstå hur dom lyckats kringgå allt bla att det ej finns någon pappa registrerad på C

Men fick just reda på en intressant sak genom min väninna vars man jobbar inom socialnämnden.
Om den biologiska pappa är medveten och 100 % säker kan han få faderskapet fastställt genom kontakter med socialnämden oavsett mammans inställning. Detta blev en lagändring som träde i kraft 2022.
Så då återstår min undran hur lyckats denna människa kringå det .

Men eftersom A ej är det så kommer vi till ett annat läge . Och en faderskapsutredning tar som högst 18 mån beror på omständigheter tex om person ingår i en polisutredning ( vilket A gör enligt N än )

Och är det detta sant ? El vet någon hur detta funkar .
Läste nyss i annan tråd eftersom V och N nu är gifta så kan han ansöka om faderskap till C utan adoption då ingen pappa finns enligt skatteverkets uppgifter
Kan han verkligen göra det ?????
Han (A alltså) har ju fått möjlighet att skriva på faderskap sen lååång tid tillbaka. Det har jag ju skrivit många många många gånger. Men han vill ju inte det. Ytterligare ett dåligt val om man ska se vart detta lutar.
Har alltid varit så när utredningen kommit fram till vem som är fadern. Vilket dessutom i detta fall inte ens kan ha varit mikrokrångligt. Inget som kom till 2022.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-23 kl. 11:08.
Citera
2025-09-23, 11:18
Medlem
Snacka om skillnad på A och V i känslan om barn.
A vägrar skriva på för att han är lite osäker på något som inte ens är osäkert. Det är ursäkten som florerar här iallafall. Jag själv menar ff på att det är för att han inte vill.
Medan V är fullt mogen att några år senare ta över exakt samma ansvar för exakt samma barn fast han inte är barnets biologiska pappa. Och dessutom samma ansvar för snart ett barn till.
Citera
2025-09-23, 11:29
Medlem
Citat:
Men med facit i hand så tog han fel beslut.
Vilket jag också tycker han gjorde. Även om N gjorde si eller så eller borde gjort si eller så.
Dock skrev ju nån att just den ”våldsamma” delen utspelade sig mellan A och E.

Ja, uppenbarligen. Vilket är helt befängt.

Den sk. "Våldsamma" delen och vem/vilka som ingick i den kan jag inte uttala mig om.
Citera
2025-09-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ja, uppenbarligen. Vilket är helt befängt.

Den sk. "Våldsamma" delen och vem/vilka som ingick i den kan jag inte uttala mig om.
Samma här, vet inte heller vad som hände mellan vilka där så av samma anledning som du så uttalar jag mig inte om det.
Citera
2025-09-23, 11:55
Avstängd
Citat:
Snacka om skillnad på A och V i känslan om barn.
A vägrar skriva på för att han är lite osäker på något som inte ens är osäkert. Det är ursäkten som florerar här iallafall. Jag själv menar ff på att det är för att han inte vill.
Medan V är fullt mogen att några år senare ta över exakt samma ansvar för exakt samma barn fast han inte är barnets biologiska pappa. Och dessutom samma ansvar för snart ett barn till.
Vet inte hur du resonerar egentligen !
Självklart ska man inte skriva på om man inte är 100 % säker så är det med allt .
Och varför ska han inte ens vara osäker menar du ??? .Vilken kille som helst hade haft sina tvivel om man blir anklagad för att ha smittat någon när man själv ej har klamydia utan min partner har fått det . Då skulle iallafall mina varningsklockor ringa som kille .
Lika så om man har kommit övrens från början att jag ska få vara med på förlossningen trors vi gått skilda vägar och helt plötsligt inte får det .
El att man ej talar om att barnet är fött . Så han har full rätt att känna tvivel .

Vet inte om det är så moget av V att ta ansvar för ett barn du knappt knappt träffat el känner .
El att skaffa barn numer 2 med en tjej som har det förflutet med barn nummer etts pappa
Tycker det är mer oansvarigt att kasta sig in i ett förhållande med någon du inte känner
Citera
2025-09-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Vet inte hur du resonerar egentligen !
Självklart ska man inte skriva på om man inte är 100 % säker så är det med allt .
Och varför ska han inte ens vara osäker menar du ??? .Vilken kille som helst hade haft sina tvivel om man blir anklagad för att ha smittat någon när man själv ej har klamydia utan min partner har fått det . Då skulle iallafall mina varningsklockor ringa som kille .
Lika så om man har kommit övrens från början att jag ska få vara med på förlossningen trors vi gått skilda vägar och helt plötsligt inte får det .
El att man ej talar om att barnet är fött . Så han har full rätt att känna tvivel .

Vet inte om det är så moget av V att ta ansvar för ett barn du knappt knappt träffat el känner .
El att skaffa barn numer 2 med en tjej som har det förflutet med barn nummer etts pappa
Tycker det är mer oansvarigt att kasta sig in i ett förhållande med någon du inte känner
Ja det är helt okej att du tycker så. Bara synd att dom förlorar all tid med varann pga att han är envis som en barnrumpa i detta. Detta kommer ju naturligtvis även C ta del av sen.
Han hade både kunnat skriva på och bli avskriven som far om det hade visat sig vara fel. Det hade han kunnat spara massor av förlorad tid på, både byråkratiskt och känslomässigt och framför allt för C, om han hade tyckt det var viktigt.

C kommer ju ändå få veta tids nog vilka som tillverkat henne. Under tiden får hon och V en stark och seriös pappa-dotter-relation. Är garanterat därför V känner så starkt för henne redan nu. Och hon för honom.
A vill ha bevis enligt dig och V tänker med pappahjärtat.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-23 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in