2025-09-26, 13:25
Medlem
Går att aktivera 3 års ESU gratis via https://massgrave.dev/windows10_eol (sker på egen risk förstås, men jag körde det på en bekants dator som jag inte orkade göra något annat med och det aktiverade det utan att något annat suspekt skett).
Citera
2025-09-26, 13:33
Medlem
Fantastiska nyheter! Någon som vet om det finns en risk att Microsoft ändrar sig (igen), och isåfall hur stor den är?
Citera
2025-09-26, 13:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbanvandare397
Fantastiska nyheter! Någon som vet om det finns en risk att Microsoft ändrar sig (igen), och isåfall hur stor den är?

Den är nog oerhört nära noll. Det ligger mycket politik, Eu vs USA, bakom detta.
Citera
2025-09-26, 14:49
Medlem
Svensson2011s avatar
Så... behöver jag göra något? Eller kommer saker bara rulla på som vanligt i ett år till?
Citera
2025-09-26, 16:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson2011
Så... behöver jag göra något? Eller kommer saker bara rulla på som vanligt i ett år till?

Det verkar som att man troligen behöver använda ett Ms-konto för att fortsätta 1 år till, dessutom kommer inga buggfixar under tiden, bara viktiga och kritiska uppdateringar för säkerhet.

Gör det inget så leta bland texten i W.update så finner du nödvändig info.
Citera
2025-09-27, 15:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det verkar som att man troligen behöver använda ett Ms-konto för att fortsätta 1 år till, dessutom kommer inga buggfixar under tiden, bara viktiga och kritiska uppdateringar för säkerhet.

Gör det inget så leta bland texten i W.update så finner du nödvändig info.

Ny info om ändringarna på kraven för förlängd support. Förutom att det blir sparsamt med buggfixar så behövs ett Ms-konto, ett konto man förvisso kan vara utan under 59 dagar men behöver ha aktivt anslutet då och då: https://www.windowslatest.com/2025/0...esu-in-europe/

Detta med buggfixar är väl den största nackdelen vilket också gör hela erbjudandet om förlängning lite oseriöst. Det bästa, än så länge, om man vill fortsätta att köra W10, är att köra W10 LTSC - gratis och utan krav.
Citera
2025-09-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ny info om ändringarna på kraven för förlängd support. Förutom att det blir sparsamt med buggfixar så behövs ett Ms-konto, ett konto man förvisso kan vara utan under 59 dagar men behöver ha aktivt anslutet då och då: https://www.windowslatest.com/2025/0...esu-in-europe/

Detta med buggfixar är väl den största nackdelen vilket också gör hela erbjudandet om förlängning lite oseriöst. Det bästa, än så länge, om man vill fortsätta att köra W10, är att köra W10 LTSC - gratis och utan krav.

är att köra W10 LTSC - gratis och utan krav.

tdror många har det redan
Citera
2025-09-28, 00:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
är att köra W10 LTSC - gratis och utan krav.

tdror många har det redan
Logga ut, Nolla
Citera
2025-09-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Går att aktivera 3 års ESU gratis via https://massgrave.dev/windows10_eol (sker på egen risk förstås, men jag körde det på en bekants dator som jag inte orkade göra något annat med och det aktiverade det utan att något annat suspekt skett).
Kört TSforge på en av mina mindre viktiga burkar med Win 10 Pro, har inte märkt några problem alls än, den ska nu ha support till minst oktober 2028.
Citera
2025-09-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Logga ut, Nolla

beror på vilken licens du har
Citera
2025-10-08, 10:27
Medlem
asa-nesses avatar
Min dator uppfyller alla krav för att kunna ansluta till ESU. Men när lägger Microsoft in länken för att kunna registrera sig? Någon som vet?
Citera
2025-10-08, 10:56
Medlem
asa-nesses avatar
Så här står det på Windows Update-sidan. Man kan undra vad Microsoft menar med "snart". "Registrering för Windows 10 utökade säkerhetsuppdateringar kommer snart."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in