2025-09-27, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det är lätt att man övertänker, det gör jag själv. Jag tror man ska vara sig själv. Alla kvinnor har inte samma smak. En kvinna kanske tycker att jag är konstig och vi har noll kemi, men hennes väninna tycker att jag är intressant och vi har kemi och det är lätt att prata med varann.
Det finns de som tycker att alla ska vara likadana, och helst vara som dom är.
Vad tråkigt det skulle vara.

Jag skulle önska bara att jag legat med tusen tjejer/kvinnor innan jag dör. Ja, du läste rätt.
1000.
Citera
2025-09-27, 09:29
Bannlyst
För några år sen hos pappa. Han tog en bild på mig när jag satt i fåtöljen, med fötterna på pallen framför. Jag hade den på bilden på Tinder och jag minns hur en 30 årig nånting tjej som såg bra ut, skrev i appen "Du har fin kropp, det märks på sättet du bär dina jeans att du är välutrustad. 😉"
Kan man se om en kille är det på bild? 😮
Vad tror ni hon menade med 😉?
Citera
2025-09-27, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det finns en dualism där.
Att ha 0 intention = friendzone. Att ha för mycket intention = creepy.
Så det är själva enigman, att kunna reflektera sin intention på ett kallibrerat sätt där och då.

Så själva sammanhanget och förutsättningen är att attraktion har möjlighet att uppstå, och jag tror kvinnor generellt sett anser att det är mannens ansvar att föra det hela framåt. Kvinnan intalar sig själv att det är mannen som vill nått, medans hon är ansvarslös för vad som händer (fastän hon kommunicerar sitt samtycke (eller nej) på olika sätt och det är genom kroppsspråk mestadels).

Så ja, det bästa är att gå in utan intention, men vid attraktion så är det rätt att visa sin intention på olika sätt stegvis så länge hon visar att hon gillar det.
Det är så det fungerar förenklat, problemet är inte att ”män stöter på kvinnor” utan att många män är socialt osmidiga och klantar till det på alla möjliga olika sätt.

Innan jag ger mig ut, ifall jag ska försöka med det här, måste jag kalibrera mig att tänka "Jag vill närma mig de som en vän?" Jag går inte ut bara för att försöka haffa nån, utan för att exempelvis promenera inne i stan, för det mår jag bra av. 🙂
Citera
2025-09-27, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Det är inte att man frågar, utan hur man frågar, och dessförinnan tänker. Du måste veta vad du gör och varför, så att världsbilden känns igen av dina eftertraktade motparter. Var en människa med manliga behov, helt enkelt. Ditcha machosnacket, även i tankarna.

Vad mer 'exakt' är machosnacket, och hur är det i tankarna?
Jag går ut och promenerar, inte för att träffa någon, utan för att jag mår bra av det. Med den inställningen kan man väl försöka närma sig folk som om de vore en vän? Tjejer är också folk.
Citera
2025-09-27, 15:23
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouBetterSmile
Innan jag ger mig ut, ifall jag ska försöka med det här, måste jag kalibrera mig att tänka "Jag vill närma mig de som en vän?" Jag går inte ut bara för att försöka haffa nån, utan för att exempelvis promenera inne i stan, för det mår jag bra av. 🙂

Tror det är bra om du kallibrerar dig så.
Citera
2025-09-27, 15:44
Bannlyst
Citat:

Det var så jag gjorde med nummer 1, 2, 4 och 5. 🙂 Någonstans så inser jag det. 3e var grannen som knackade på en kväll.
Nummer 1 och 2 gick i samma skola, jag skämtade grovt som fan med 1an, och kallade 2an för rätt ugly. Nummer 2 frågade t.om. mig i min GB/gästbok på Emocore "Ligga?", och jag svarade "Lätt!"
Emocore hade jag 2008-2012-ish, men då tyckte jag verkligen det var skitlätt. Nummer 1 var 17 eller 18, nummer 2 hade precis fyllt 18. Hon den andra låg jag faktiskt med på alla hjärtans dag av alla dagar. 😁
Senast redigerad av YouBetterSmile 2025-09-27 kl. 16:42.
Citera
2025-09-27, 15:49
Bannlyst
Citat:

Och när jag har omsatt det i praktiken några gånger, till slut kommer de märka det.
När den biten är avklarad är det dags att ta tag i Tinder på riktigt.
Mitt mål I livet är 100, eller rentav 1000 påsatta tjejer. Hade en dröm att jag fick jobb i Tokyo, Seoul, Taipei eller Hong Kong. 😮 DET vore ju riktigt häftigt oavsett! Oavsett om det blir ligga eller inte.
Senast redigerad av YouBetterSmile 2025-09-27 kl. 15:51.
Citera
2025-09-27, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Grejen med ”Kan jag få ditt nummer?” är:

1. Tänk på en raggningsreplik, vilken som helst… det först som kommer till dig är förmodligen ”kan jag få ditt nummer”. Det är förutsägbart och ostigt. Sån skit tråkar ut tjejer som fan. Sorry, men i dagens läge så handlar det om att överraska tjejerna med något de inte hört förut. ”Tja äre bra eller?” har redan varenda tjej hört en miljon gånger ute och på alla dejtingappar. Var unik istället, kom på nåt nytt!

2. Som jag förklarat innan. Du ber en annan person om att få något helt utan att ge något tillbaka. Så länge du inte ser ut som en jävla filmstjärna (vilket ingen annan snubbe gör heller) så blir det mest en egoistisk handling om du bara frågar om nummer det första du gör.

En del föreslår att jag ska gå fram och säga typ "Tja, jag tycker du är fin", eller snygg.
Har hört att sånt inte funkar på de snygga, för de får redan så många såna komplimanger. Är jag felinformerad?
Jag tycker det är trist att aldrig lyckas, därför frågar jag.
Citera
2025-09-27, 22:16
Bannlyst
Citat:
En del föreslår att jag ska gå fram och säga typ "Tja, jag tycker du är fin", eller snygg.
Har hört att sånt inte funkar på de snygga, för de får redan så många såna komplimanger. Är jag felinformerad?
Jag tycker det är trist att aldrig lyckas, därför frågar jag.

En komplimang kan vara en bra öppning.
Men ge inte tjejer komplimanger som tex: hej, snygg röv eller oj vilka kuksugar-läppar du har osv.
Va inte ett rövhål.
Om man ser någon man gillar till utseendet så vet man ju vad som ögonen dras till.
Ovanstående exempel hade kunnat formuleras på ett helt annat sätt och kunnat låta trevligare.
Men där får du själv va lite kreativ.
Citera
2025-09-27, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SibenvonClark
En komplimang kan vara en bra öppning.
Men ge inte tjejer komplimanger som tex: hej, snygg röv eller oj vilka kuksugar-läppar du har osv.
Va inte ett rövhål.
Om man ser någon man gillar till utseendet så vet man ju vad som ögonen dras till.
Ovanstående exempel hade kunnat formuleras på ett helt annat sätt och kunnat låta trevligare.
Men där får du själv va lite kreativ.

"Tja.
Jag såg dig där bortifrån och tycker du är snygg."
Är det inte sånt de snygga bombarderas av? Någon sa så, och att det inte är så intressant för de.
Det är en seriös fråga, jag är nybörjare och har 30 års inaktivitet.
Citera
2025-09-27, 22:56
Bannlyst
Citat:
"Tja.
Jag såg dig där bortifrån och tycker du är snygg."
Är det inte sånt de snygga bombarderas av? Någon sa så, och att det inte är så intressant för de.
Det är en seriös fråga, jag är nybörjare och har 30 års inaktivitet.

Om det är ett första möte så är det nog en bra öppning. Men glöm inte fortsätta vara social efter det om du vill lära känna personen.

Vet inte om dom bombarderas av sånt.
Men om du ger en komplimang till någon så ger man alltid det utan att förvänta sig något tillbaka.
Likadant som när man ger någon en present. Man ger någon en present i hopp om att personen ska känna glädje, lycka, värme, älskad osv.
Citera
2025-09-27, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SibenvonClark
Om det är ett första möte så är det nog en bra öppning. Men glöm inte fortsätta vara social efter det om du vill lära känna personen.

Vet inte om dom bombarderas av sånt.
Men om du ger en komplimang till någon så ger man alltid det utan att förvänta sig något tillbaka.
Likadant som när man ger någon en present. Man ger någon en present i hopp om att personen ska känna glädje, lycka, värme, älskad osv.

Någon sa att snygga tjejer drunknar i komplimanger om utseendet, och därför inte går igång på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in