2025-09-27, 16:55
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ja men då sparkar vi alla läkare i offentlig sektor så blir det billigare enligt dig. Nu har du föreslagit det 4 gånger.

Jag var hos läkaren idag och han betalades av mina inbetalade skatter och inte med mitt kreditkort, men det spelar ju ingen roll för oss som kan tänka. Priset och värdet är detsamma.

Var har jag föreslagit att vi ska sparka alla läkare?
Citera
2025-09-27, 17:03
Medlem
Jazkers avatar
I artikeln säger han att han jobbar med mjukvara. Det kan vara så enkelt att han är spion för Iran, men att det bara går att klara upp "polisiärt" (d v s alla vet men ingen kan bevisa). Då bussar man MiV på honom istället för att leta formalia-fel.
Citera
2025-09-27, 17:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Var har jag föreslagit att vi ska sparka alla läkare?
Så bra, då får jag ha kvar min läkare fast han arbetar i offentlig sektor och därmed är en kostnad enligt dig. Och iraniern får då också vara kvar. Fast han inte ens är i offentlig sektor som är det enda du är intresserad av hittills i tråden.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-27 kl. 17:41.
Citera
2025-09-27, 17:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
I artikeln säger han att han jobbar med mjukvara. Det kan vara så enkelt att han är spion för Iran, men att det bara går att klara upp "polisiärt" (d v s alla vet men ingen kan bevisa). Då bussar man MiV på honom istället för att leta formalia-fel.
Ärligt talat är det nog troligare att han är vanlig IT-utvecklare än att han är IT-spion. Gör det enkelt.
Citera
2025-09-27, 17:45
Medlem
underhuggarens avatar
Finns ingen anledning till att han ska bo i Sverige det jobb han har haft ska gå till en Svensk

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
I Expressen finns idag en artikel om en iranier Masoud som utvisas för att hans arbetsgivare inte betalat hans försäkringar.

https://www.expressen.se/ledare/patr...riges-problem/

Denna artikel är ytterligare en i serien snyftartiklar. Naturligtvis kan invandrarna få höga löner om arbetsgivaren ”glömmer” att betala in sociala avgifter. Jag tror många av oss skulle bli glada om vi fick högre lön istället för betalda sociala avgifter.

Diskussionsämnet är: Skall invandrare slippa sociala avgifter på sin lön? Skall de få uppehållstillstånd bara för att de har hög lön? Oavsett hur de får ut sitt höga belopp?

Är det någon som tror på dessa snyfthistorier?
Citera
2025-09-27, 18:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nej, 20% som bor i Sverige är invandrare.

Den överväldigande delen sjuka är gamla svenska tanter. I själva verket söker invandrare sjukvård mindre än svenskar.
Aa, det var inte riktigt vad han skrev va? Invandrare är absolut överrepresenterade i väntrummet.
Citera
2025-09-27, 18:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aa, det var inte riktigt vad han skrev va? Invandrare är absolut överrepresenterade i väntrummet.
Det stämmer kanske, de har inte fattat att man ringer vårdcentralen. Men tittar du i sjuksängar på storsjukhus så ligger väl 70% svenska gamla tanter och det är dessa platser som kostar. Inget fel med det, vi har råd. Förutom hjärtavdelningen där jag låg, där fanns 85% svenska gubbar, inte en sjuk invandrare när jag var inne en vecka.

Vet inte varför det enkla faktum att yngre invandrare sköter sjukvården och äldre svenskar får den ska vara så svårt att acceptera för yngre svenskar som inte sett det med egna ögon.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-27 kl. 18:52.
Citera
2025-09-27, 18:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det stämmer kanske, de har inte fattat att man ringer vårdcentralen. Men tittar du i sjuksängar på storsjukhus så ligger väl 70% svenska gamla tanter och det är dessa platser som kostar. Inget fel med det, vi har råd. Förutom hjärtavdelningen där jag låg, där fanns 85% svenska gubbar, inte en sjuk invandrare när jag var inne en vecka.

Vet inte varför det enkla faktum att yngre invandrare sköter sjukvården och äldre svenskar får den ska vara så svårt att acceptera för yngre svenskar som inte sett det med egna ögon.
Vet jag inget om, men det är väl isf. för att Svensson har en högre medelålder. Där landar vi med Muhammed till slut också om han inte dör i förtid i någon skjutning som kostar samhället multum.

I övrigt används invandringen till IT sektorn i princip bara för att dumpa våra löner.
Citera
2025-09-27, 19:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vet jag inget om, men det är väl isf. för att Svensson har en högre medelålder. Där landar vi med Muhammed till slut också om han inte dör i förtid i någon skjutning som kostar samhället multum.

I övrigt används invandringen till IT sektorn i princip bara för att dumpa våra löner.
Jag tycker inte 70.000 kr låter dumpat!

Det är riktigt att nästan inga flyktingar är 80-åringar och egentligen är det fint att få 20-30-åringar som flyktingar eftersom något utfattigt land betalat deras undervisning. Vad de nu kan.

Jag jobbar med IT. Man har talat om att Indien skulle ersätta alla IT-konsulter i Sverige i minst 25 år. De släpper ut fler nya civilingenjörer per år än vad vi har ingenjörer totalt. Men det enda resultatet efter 25 år är att de kör foodora i Sverige. Så jag är inte rädd längre. Våra kulturer skiljer oss för mycket, bara svenskar kan göra ett bra jobb i Sverige.
Citera
2025-09-27, 19:17
Medlem
Citat:
Nej, 20% som bor i Sverige är invandrare.

Den överväldigande delen sjuka är gamla svenska tanter. I själva verket söker invandrare sjukvård mindre än svenskar.
Nej invandrare belastar sjukvården drygt dubbelt så mycket som svenskar gör, per capita.
Ju fler invandrare i landet, desto sämre sjukvård.
Citera
2025-09-27, 19:19
Medlem
Att inte kunna behålla kvalificerad arbetskraft i Sverige blir vår undergång. Företagen kommer flytta utomlands och inte utvecklas här. Marknaden är inte bara lilla Sverige. Vi vill ju ha något annat än bara korvkiosker här?

Regering och riksdag behöver göra något åt reglerna. Låt rätt personer få stanna och kriminella som inte har laglig vistelse få lämna.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-09-27 kl. 19:21.
Citera
2025-09-27, 19:29
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nej invandrare belastar sjukvården drygt dubbelt så mycket som svenskar gör, per capita.
Ju fler invandrare i landet, desto sämre sjukvård.
Länka fakta.

Det är naturligtvis matematiskt omöjligt, eftersom invandrare i snitt är 10-tals år yngre än svenskar. Och det är gamla som tar den mesta sjukvården.

Sverige har f.ö. bland världens billigaste/effektivaste sjukvård. USAs sjukvård kostar nästan dubbelt så mycket, och de har inte ens fri sjukvård för fattiga.

Inom tandvården stämmer det. Invandrarbarn äter mer godis och läsk och borstar sämre så de har i snitt 2-3 gånger fler hål än svenska barn. Det är uselt, men tandvård kostar nästan ingenting så inte en viktig fråga.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-27 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in