2025-09-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
BREAKING NEWS 🔴

https://youtube.com/shorts/7Tv5LeF-u...DYCjIhnZ2M5Mpq

Jag antar att ni känner till Candace Owens. Visst, man ska inte lita på allt hon säger, men hon verkar ändå vara trustworthy.
Candace är en av dom mest trovärdiga på nätet.
Hon har ett väldigt stort kontaktnät och är ALLTID ärlig.

Hon kan ha fel om något, men hon ljuger aldrig.
Citera
2025-09-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Candace är en av dom mest trovärdiga på nätet.
Hon har ett väldigt stort kontaktnät och är ALLTID ärlig.

Hon kan ha fel om något, men hon ljuger aldrig.

Så, vad tror du? Har du sett klippet?
Citera
2025-09-27, 13:23
Medlem
Citat:
Så, vad tror du? Har du sett klippet?
Jepp jag har sett klippet och jag är övertygad om att Tyler inte är mördaren.
Citera
2025-09-27, 15:22
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det finns redan en tråd i konspirationsforumet

(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Tycker den här tråden bör hållas fri från rena konspirationsteorier.
menar du att det inte är en konspiration när det sprutar ut olika officiella förklaringar. Hela detta mord skriker ju sammansvärjning. Du vet väl att timeline för patsyn är helt störd. Eller läser du bara expressen?
Citera
2025-09-27, 15:22
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Skitsnack, han blev skjuten framifrån:

https://www.youtube.com/shorts/Cz6tIR-k0k8
Nej, då skulle han haft ett utgångshål på baksidan. Han sköts med största sannolikhet från ett tak till vänster om honom och kulan satte sig i kroppen.

https://www.youtube.com/watch?v=GLiv8MAzw9s
Citera
2025-09-27, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
BREAKING NEWS 🔴

https://youtube.com/shorts/7Tv5LeF-u...DYCjIhnZ2M5Mpq

Jag antar att ni känner till Candace Owens. Visst, man ska inte lita på allt hon säger, men hon verkar ändå vara trustworthy.
Candace Owens som trovärdig?
Hahaha!

Cherry picking.
Citera
2025-09-27, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Transgender Team USA cyclist celebrates Charlie Kirk's murder in disgusting posts
...
Despite many sporting figures condemning the murder, Chelsea Wolfe, who featured as an alternate on the USA's women's BMX team at the Tokyo Olympics in 2021, openly welcomed the assassination.
...
One of the posts, which has since expired, featured a report from USA Today on the horrific murder, with an animated caption of children's cartoon character 'Dora the Explorer,' according to Fox News. Above it read: 'We did it!.'
...
Among the slew of posts cheering Kirk's death, Wolfe reshared a message that read: 'He wasn't just a "conservative we disagreed with." He was a fascist organizer who built his career spreading racism, misogyny, homophobia, transphobia, Islamophobia, xenophobia, and anti-immigrant hate, actively harming marginalized communities every single day.

Wolfe anser sig vara "vi" med mördaren. Och att det är rätt att döda olika sorters -ister och -fober.
"Detta är en våldsbejakande rörelse som länge gått under radarn men som folk nu börjar bli medvetna om.

Och det är väl ganska tydligt att det är här motivet till mordet finns."

Det är mer än uppenbart att just denna person är störd och hatisk.

Läser man in länken (du aldrig medsänder) så har Wolfe varit uttagen till Tokyo som ersättare. Den första transgender som kvalificerade sig till OS för USA.

Wolfes karriär avslutades dock 2023 när Union Cycliste Internationale - cykelsportens internationella styrande organ - införde nya regler som förbjöd transpersoner att delta i damtävlingar.

Satt i ett kontext är detta säkerligen bakgrund för att denna stolliga person är extremt bitter och hatisk.

Vilket inte är minsta ursäkt, så du behöver inte göra dig besvär och fara ut i nåt melodrama.

Reaktionen är givetvis helt sjuk, dvs att fira Kirks död.

Men min fråga berör dock dig.

Hur kan Wolfe bli representantiv för en hel grupp, enligt dig en våldsbejakande rörelse?

https://www.google.com/amp/s/www.dai...irk-death.html
Citera
2025-09-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Detta är en våldsbejakande rörelse som länge gått under radarn men som folk nu börjar bli medvetna om.

Och det är väl ganska tydligt att det är här motivet till mordet finns."

Det är mer än uppenbart att just denna person är störd och hatisk.

Läser man in länken (du aldrig medsänder) så har Wolfe varit uttagen till Tokyo som ersättare. Den första transgender som kvalificerade sig till OS för USA.

Wolfes karriär avslutades dock 2023 när Union Cycliste Internationale - cykelsportens internationella styrande organ - införde nya regler som förbjöd transpersoner att delta i damtävlingar.

Satt i ett kontext är detta säkerligen bakgrund för att denna stolliga person är extremt bitter och hatisk.

Vilket inte är minsta ursäkt, så du behöver inte göra dig besvär och fara ut i nåt melodrama.

Reaktionen är givetvis helt sjuk, dvs att fira Kirks död.

Men min fråga berör dock dig.

Hur kan Wolfe bli representantiv för en hel grupp, enligt dig en våldsbejakande rörelse?

https://www.google.com/amp/s/www.dai...irk-death.html

Det finns ett starkt inslag av våldsbejakande inom transaktivismen. mycket starkt.

Jag citerar mitt eget inlägg till Rutger Fuchs tidigare i den här tråden.

Citat:
Nashville School shooting. Tre döda vuxna, tre döda barn.
https://en.wikipedia.org/wiki/2023_N...chool_shooting

Mördaren Audrey Elizabeth Hale var transsexuell och ansåg sig vara en man.

Hon lämnade efter sig ett manifest där hon skrev om att hon ville döda vita barn och att hon ville döda kristna. Detta tystades ned i media. Poliserna som läckte delar av manifestet straffades för detta.

Citat:
Ten officers with the Nashville police department’s specialized investigative unit will be reassigned following an unauthorized release of writings from the shooter who killed six people, including three children, at The Covenant School last year.

Announciation Catholic Church shooting, två döda barn, 21 sårade.
https://en.wikipedia.org/wiki/Annunc...hurch_shooting

Mördaren Robin M. Westman var transsexuell och påstod sig vara en kvinna.

Och nu mordet på Charlie Kirk av en queer furry som levde i en sexuell relation med en transsexuell man.

Och om man vill gräva lite mer i den här sjuka subkulturen så finns ju "Christine Chandler", en man som påstår sig vara kvinna och som dömts för att ha våldtagit sin egen mamma:

Citat:
YouTuber charged with raping her elderly dementia-stricken mom bragged, 'I'm famous on the internet,' and snapped at a judge for using the wrong pronoun as she was denied bail at a bond hearing on Thursday.

Notera att media kallar honom för "her" och "she". Totalt galet.

Och ta serietecknaren Gretchen Felker-Martin som var så pass etablerad i samhället att han producerade serier åt DC.

Så här säger han

Citat:
According to multiple outlets, screenshots from Felker-Martin’s now-deactivated BlueSky account show that on September 10, she wrote “Thoughts and prayers you Nazi b***h” and “Hope the bullet’s okay after touching Charlie Kirk,” in reaction to news of Kirk’s assassination during a speaking event at Utah Valley University that same day.

Citat:
In the wake of her firing, horror writer Gretchen Felker-Martin says she has “no regrets” and stands by the “sentiment” behind her posts.

Han har tidigare skrivit en bok om att mörda JK Rowling

Citat:
A transgender novelist has come under fire after penning a self-confessed “depraved psychosexual horrorshow” in which J.K. Rowling is burned alive in her home.

Han har även skrivit på X och Blue Sky om att mörda Rowling på olika sätt och då fått uppmuntrande kommentarer av andra trans-twittrare:

Citat:
On August 15, trans director and writer Jessie Earl—known on YouTube as Jessie Gender—responded to a Bluesky post by trans author Gretchen Felker-Martin, referencing J.K. Rowling.

"I hope someone splits her skull," Felker-Martin said of the outspoken critic of the mainstreaming of transgenderism.

"I also wish ill on JK Rowling," Earl added.

Gå in och läs på transkritiska sidor på nätet. Det finns bokstavligen hur mycket som helst sådant här.

En av de senaste artiklarna på Reduxx:

Citat:
Trans-Identified Male Pedophile Who Raped His Own Daughter Now Being Held In Australian Women’s Prison

Ser du problemet?

Tycker du att de alla är enskilda individer som uttrycker sig olämpligt, eller ser du ett sammanhang och ett mönster?

Delar av transrörelsen är helt marinerad i hat och tal om våld som ibland leder till riktigt våld.

Vilka tror du Wolfe syftar på när han skriver "We did it" ? Han och Tyler Robinson?
Eller snarare: Hela den rörelse som Wolfe tillhör och som Robinson också glidit in i via sin partner?

Kan vänster som gillar transsexuella erkänna att det finns ett problem med allt våldsbejakande som förekommer i rörelsen? Mot Rowling, mot "TERF"s, mot kristna, mot Kirk, osv.
Citera
2025-09-27, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns ett starkt inslag av våldsbejakande inom transaktivismen. mycket starkt.

Jag citerar mitt eget inlägg till Rutger Fuchs tidigare i den här tråden.
Nej. Du ägnar dig åt Cherry picking snarare att se fakta som finns om vilka som begår mest brott och är mest våldsbejakande.

Vilka som utgör det största hotet för samhället och dess medborgare.

Om du ägnat dig åt forskning skulle det snarare betraktas som bias.
Att en viss frågeställning försöker bekräftas med skohorn snarare än att statistik eller annat leder till en korrekt slutsats.
Citat:
Tycker du att de alla är enskilda individer som uttrycker sig olämpligt, eller ser du ett sammanhang och ett mönster?
Jag ser ditt mönster och att du är ignorant relaterat till sakfakta, vilket leder mig till att se att du har en benägenhet till allt från överdrifter, till propaganda och i värsta utpost konspirationer.
Citat:
Vilka tror du Wolfe syftar på när han skriver "We did it" ? Han och Tyler Robinson?
Att en person gör sig till språkrör för andra är inget bevis. Så korkad är du väl ändå inte?
Citat:
Kan vänster som gillar transsexuella erkänna att det finns ett problem med allt våldsbejakande som förekommer i rörelsen? Mot Rowling, mot "TERF"s, mot kristna, mot Kirk, osv.
När ska politisk höger ta ansvar för för högerextremism?

Du måtte väl begripa att de ytterligheter som finns i huvudsak inte är representiva för höger vs vänster?

Republikaner [GOP] är knappast mer ansvariga för enskilda dårfinkar som hyllar eller utövar våld eller vansinnesdåd.

Jag tror knappast att normala personer inom GOP håller med eller kan hållas skyldiga till att dåren som mördade fd talmannen i representanthuset, Melissa Hartman och hennes man, inkl skottskadade två andra och hade en lång lista redo.

Sekten Maga inom GOP har dock en president som benådat högerextrema som stormade Kapitolium (inkl neonazi) och främjar extrem kristendom (inte normal och moderat sådan).

Högerextrema och vurmare av herraväldesteologi har erhållit poster inom Trumps administration, Posobiec rör sig mellan Trump och Turning Point och detta ser jag som extremt allvarligt relaterat till ett större kontext.

Det finns ett individuellt ansvar för varje enskild mördare.
Inte att de ska göras till redskap för propaganda.

Lika lite som att Kirk ska göras till nån jävla martyr.
Enligt MAGA-evangeliet har Charlie Kirk beskrivs som profet, en martyr likt Stefanus i Apostlagärningarna, den nya Moses.

George Washington, John F. Kennedy, Martin Luther King Jr. och och till och med Kristus, som offrade sitt eget liv..
Citera
2025-09-27, 18:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag förstår verkligen inte hur man kan anse sig vara "vi" men en mördare. Det ör otroligt tragisk att allt ska dras till sin spets numera i USA och att det inte ska gå att mötas på mitten. Den största andelen av befolkningen bör väl ändå ligga någonstans i mitten på denna extremhöger/extremvänster skala men man hör bara åsikterna från dem längst ut.

Ja om man tycker diskussionerna här på Flashback är polariserade, så är det intet jämfört med det extrema klimatet som råder på vissa Amerikanska sidor.

Jag har nämnt det förut, men även Qurora (exempelvis) har fullständigt ändrat skepnad från kunniga och objektiva diskussioner till fullständig lekstuga.
Tyvärr.
Citera
2025-09-27, 19:01
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att en person gör sig till språkrör för andra är inget bevis. Så korkad är du väl ändå inte?

Wolfe är själv transaktivist.

Han upplever sig vara del av ett "vi" som känner sig delaktigt i och firar mordet.

Det är inte jag som säger det. Det är han själv. Och han har nog koll på den egna rörelsen.
Citera
2025-09-27, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Wolfe är själv transaktivist.

Han upplever sig vara del av ett "vi" som känner sig delaktigt i och firar mordet.

Det är inte jag som säger det. Det är han själv. Och han har nog koll på den egna rörelsen.
Wolfe kan uppleva vad vederbörande än önskar.

Men tack för att du än en gång bekräftar det bias jag tog upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in