2025-09-26, 22:22
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Du har helt rätt i det. Visst finns det många åt andra hållet och det är illa.

Vad jag vill belysa med länkarna och bevis är att det finns många som faller inom ramen för det du säger dig inte sett något öht.

För att inte tala om dessa två abortkvinnor, varav den ena fälldes i rätten. Här går väl lagen före misstänker jag men ändå ett exempel på att alla människor åsikter och övertygelser inte är tillåtna.

https://lakartidningen.se/nyheter/ba...ovas-i-domtol/

Det finns absolut fall men jag skulle inte säga att det är vanligt för det eller ett stort problem men ja, det är illa åt båda hållen som du säger.

Angående abort kan jag dock förstå att den ena fälldes i rätten. Att vägra göra något som är en av dina arbetsuppgifter funkar inte, det räknas som arbetsvägran. Av samma anledning som att en muslim inte kan välja bort att steka bacon på McD.
Citera
2025-09-26, 22:29
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Det finns absolut fall men jag skulle inte säga att det är vanligt för det eller ett stort problem men ja, det är illa åt båda hållen som du säger.

Angående abort kan jag dock förstå att den ena fälldes i rätten. Att vägra göra något som är en av dina arbetsuppgifter funkar inte, det räknas som arbetsvägran. Av samma anledning som att en muslim inte kan välja bort att steka bacon på McD.

Med samma retorik säger Trosrörelsen och Pingst att de ej viger samkönade par. Det är i svenska kyrkan som det är hårdare tag mot det. S driver en motion att alla präster måste göra detta. Det är oxå en tvingande åtgärd.
Citera
2025-09-26, 22:32
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Med samma retorik säger Trosrörelsen och Pingst att de ej viger samkönade par. Det är i svenska kyrkan som det är hårdare tag mot det. S driver en motion att alla präster måste göra detta. Det är oxå en tvingande åtgärd.

Det är sant och där kan jag hålla med om att det inte borde vara regeringen som bestämmer det utan kyrkan.
Citera
2025-09-27, 01:50
Medlem
Landsbygdens avatar
Rätt bra skytt, måste man ändå tillstå.
Gubben som dog verkade inte direkt vara någon sympatisk eller likeable typ, om man säger så.
Citera
2025-09-27, 04:01
Medlem
wtfuks avatar
https://x.com/Uncensorednewsw/status...51443732287803
Detta var lånken jag såg i början av tråden. Blod sprutade ut hårt ur vänstersidan av kirk.

Jag var lika chockad som många andra i tråden.

Nu är det sagt att det inte finns något blod och miraklet Kirks skelett stoppade kulan och hamnade bakom huden,

Vill ni som var chockade och såg den videon respondera på denna pos?

Har mer problematiska frågor

Kräver att denna tråd hamnar i konspirationforumet
Citera
2025-09-27, 05:55
Medlem
wtfuks avatar
Kollade just på Erika kirk som ledande i Charlie Kirk show.

INTE ETT ORD OM FBI FUCKUP MED ALLT

Håret specifikt vackert

Varför sade hon inte direkt ut att FBI utredningen var korrupt.

Jag anser henne nu misstänkt
Citera
2025-09-27, 08:53
Medlem
Transgender Team USA cyclist celebrates Charlie Kirk's murder in disgusting posts
...
Despite many sporting figures condemning the murder, Chelsea Wolfe, who featured as an alternate on the USA's women's BMX team at the Tokyo Olympics in 2021, openly welcomed the assassination.
...
One of the posts, which has since expired, featured a report from USA Today on the horrific murder, with an animated caption of children's cartoon character 'Dora the Explorer,' according to Fox News. Above it read: 'We did it!.'
...
Among the slew of posts cheering Kirk's death, Wolfe reshared a message that read: 'He wasn't just a "conservative we disagreed with." He was a fascist organizer who built his career spreading racism, misogyny, homophobia, transphobia, Islamophobia, xenophobia, and anti-immigrant hate, actively harming marginalized communities every single day.

Wolfe anser sig vara "vi" med mördaren. Och att det är rätt att döda olika sorters -ister och -fober.

Detta är en våldsbejakande rörelse som länge gått under radarn men som folk nu börjar bli medvetna om.

Och det är väl ganska tydligt att det är här motivet till mordet finns.
Citera
2025-09-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
https://x.com/Uncensorednewsw/status...51443732287803
Detta var lånken jag såg i början av tråden. Blod sprutade ut hårt ur vänstersidan av kirk.

Jag var lika chockad som många andra i tråden.

Nu är det sagt att det inte finns något blod och miraklet Kirks skelett stoppade kulan och hamnade bakom huden,

Vill ni som var chockade och såg den videon respondera på denna pos?

Har mer problematiska frågor

Kräver att denna tråd hamnar i konspirationforumet

Det finns redan en tråd i konspirationsforumet

(FB) Vem ligger egentligen bakom mordet på Charlie Kirk?

Tycker den här tråden bör hållas fri från rena konspirationsteorier.
Citera
2025-09-27, 09:15
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigenhem
Postat av stigenhem
Här är en video som visar kulan komma snett bakifrån (bakifrån höger sida) och som visar utgångshålet. Detta går emot det offentliga narrativet att Charlie ska ha blivit skjuten från höger sida framifrån.

https://youtu.be/MbaQadkqkzI?si=3yDmBUyCI23uPX9R

Sen har vi även denna video som fångat upp ljud från folk mobilkameror på olika ställen i publiken som styrker påståendet att skottet kom snett bakifrån höger om Charlie. Ljudbilden talar för att han blev skjuten på relativt nära håll och med ett mer finkalibrigt vapen än en 30-06.

https://youtu.be/v6MektGU4qw?si=3EcDoFEbKi39ZbAN

Ännu en video som lyckats fånga kulan innan den träffar Charlie som visar att skottet inte kom från taket. Man kan även se en kort sekvens med ett lasersikte innan skottet går av.

https://youtu.be/h-_IxIPwfQk?si=4K-GBVJvXeZ0O1cm

They got the wrong guy…….

Skitsnack, han blev skjuten framifrån:

https://www.youtube.com/shorts/Cz6tIR-k0k8
Citera
2025-09-27, 09:58
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Transgender Team USA cyclist celebrates Charlie Kirk's murder in disgusting posts
...
Despite many sporting figures condemning the murder, Chelsea Wolfe, who featured as an alternate on the USA's women's BMX team at the Tokyo Olympics in 2021, openly welcomed the assassination.
...
One of the posts, which has since expired, featured a report from USA Today on the horrific murder, with an animated caption of children's cartoon character 'Dora the Explorer,' according to Fox News. Above it read: 'We did it!.'
...
Among the slew of posts cheering Kirk's death, Wolfe reshared a message that read: 'He wasn't just a "conservative we disagreed with." He was a fascist organizer who built his career spreading racism, misogyny, homophobia, transphobia, Islamophobia, xenophobia, and anti-immigrant hate, actively harming marginalized communities every single day.

Wolfe anser sig vara "vi" med mördaren. Och att det är rätt att döda olika sorters -ister och -fober.

Detta är en våldsbejakande rörelse som länge gått under radarn men som folk nu börjar bli medvetna om.

Och det är väl ganska tydligt att det är här motivet till mordet finns.

Jag förstår verkligen inte hur man kan anse sig vara "vi" men en mördare. Det ör otroligt tragisk att allt ska dras till sin spets numera i USA och att det inte ska gå att mötas på mitten. Den största andelen av befolkningen bör väl ändå ligga någonstans i mitten på denna extremhöger/extremvänster skala men man hör bara åsikterna från dem längst ut.
Citera
2025-09-27, 13:09
Medlem
BREAKING NEWS 🔴

https://youtube.com/shorts/7Tv5LeF-u...DYCjIhnZ2M5Mpq

Jag antar att ni känner till Candace Owens. Visst, man ska inte lita på allt hon säger, men hon verkar ändå vara trustworthy.
Citera
2025-09-27, 13:15
Medlem
Snake Eyes (1998) – kuslig parallell till Charlie Kirk fallet?

Jag snubblade över något riktigt märkligt som jag tycker förtjänar en diskussion här. Ni minns filmen Snake Eyes med Nicolas Cage från slutet av 90-talet? Där finns en karaktär som heter Charlie Kirkland – och han blir skjuten i halsen under en boxningsmatch. Matchen i filmen äger dessutom rum den 10 september.

Som om inte det vore nog, så är en av figurerna i storyn en decoy vid namn Tyler.

När man jämför detta med allt som händer kring Charlie Kirk nu, känns det nästan som en kuslig form av ”predictive programming”. Filmen kom alltså ut för över 25 år sedan, men innehåller detaljer som på ett obehagligt sätt speglar det som sker i nutid.

Frågan är – handlar det här bara om slump, eller är det ytterligare ett exempel på hur populärkultur kan ”förebåda” riktiga händelser?

Vad tror ni – ren tillfällighet, eller ligger det något mer bakom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in