Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Att du ser vanliga ryssar som filmar tomma bensinmackar eller skyltar på bensinmackar som visar maxvärdet för vad som går visa på skylten räcker inte för att övertyga dig att det går dåligt för Ryssland? Det är trots allt en oljestat.
Du tror inte att ukrainska robot och drönarangrepp på pipelines och raffinaderier kan orsaka leveransproblem. Det pågår trots allt ett krig på ryskt territorium.
Jag vänder mig mot att tonen är grovt generaliserande och i grunden handlar om total svartmålning av allt och alla i Ryssland. Verkligheten ser sällan ut på det sättet.
När bensinpriset gick över 9,99 i Sverige så var det också problem att visa rätt pris innan pumpar och annan utrustning hade försetts med fler siffror. Man fick tom tejpa över och handskriva lappar med priset. Skulle du vid detta tillfälle har sagt att nu är det kört för Sverige för man kan inte visa priserna på macken ?
Och jag hade kunnat filma många mackar och butiker i Sverige där det inte går att tanka eller handla för att butikshyllorna är tomma med anledning av att mackarna eller butikerna har gått i konkurs eller slagit igen.
Så vill du filma sådant och påstå att det är den absoluta sanningen om tillståndet i ett land så kan du göra i vilket land som helst, ekonomiska problem finns överallt.