• 1
  • 2
Igår, 15:48
Medlem
Kan det finnas en bristningsgräns? Ja, om man jämför med för bara runt ett år sedan, så har driftskostnader för lägenheter i ryska större städer ökat med ca 40%. Visserligen kanske ”bara” från typ 7000rubel till10000 rubel i månaden. Nu talar jag givetvis inte om ev lån. Det är väl snarast el,gas,vatten i detta. Jag har ingen info hur privatlån ser ut nu i Ryssland men många yngre har lån och räntorna lär väl inte ha sänkts precis. Översatt i svenska pengar är det ca 350kr upp per månad. Det är ju ändå rätt mycket med ryska ögon antar jag. Mat,dryck,taxi etc har blivit mycket dyrare. En bit lax eller flaska georgiskt vin är typ samma i svenska pengar. Bilparken börjar alltmer ersättas med asiatiska udda bilmärken, skulle tro kinesiska. Visserligen vet jag att ryssen kan härda ut ofantligt mycket. Men jag har ändå börjat undra på om det finns en gräns innan oroligheter bryter ut. Vad tror ni? Nån som har fått liknande rapporter från Ryssland? Skulle tro att många ryssar födda 1960-1980 talet längtar tillbaka till 2000-2015 då ju allt blev friare och ekonomin bättre.
Senast redigerad av DrGiggles Igår kl. 15:52.
Citera
Igår, 15:56
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Står alla luffare och medelklass horor ut med det här? Jag säger ja och lika så står folk ut med prishöjningar på alla andra ställen.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Står alla luffare och medelklass horor ut med det här? Jag säger ja och lika så står folk ut med prishöjningar på alla andra ställen.

Menar du att ryssar är luffare och horor? Ja, det är nog plausibelt faktiskt.
Citera
Igår, 16:01
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Menar du att ryssar är luffare och horor? Ja, det är nog plausibelt faktiskt.

Jag menade här i Sverige och i övriga väst
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Citat:
Jag menade här i Sverige och i övriga väst

Frågan handlade väl om Ryssland och uralmongolerna som bor där? Ditt svar är därmed inte relevant.
Citera
Igår, 16:05
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Frågan handlade väl om Ryssland och uralmongolerna som bor där? Ditt svar är därmed inte relevant.

Och svaret handlar om Ryssland. Om folk över hela världen står ut med det varför skulle inte ryssar stå ut med det? Ryssar är faktiskt folkgruppen som står ut med mest tack vare vodka. Du ställer en dum fråga.
Citera
Igår, 16:08
Medlem
Citat:
Och svaret handlar om Ryssland. Om folk över hela världen står ut med det varför skulle inte ryssar stå ut med det? Ryssar är faktiskt folkgruppen som står ut med mest tack vare vodka. Du ställer en dum fråga.

Att ryssar vill leva i en vodkadimmig misär betyder inte att andra vill det, nyktra till.
Citera
Igår, 16:10
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Att ryssar vill leva i en vodkadimmig misär betyder inte att andra vill det, nyktra till.

Vilka andra?
Citera
Igår, 16:12
Medlem
Citat:
Vilka andra?

Den politiskt nyktrare västvärlden t.ex. Tyvärr så vill vi inte ha er verklighetsfrämmande världsordning Ivan.
Citera
Igår, 16:14
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Den politiskt nyktrare västvärlden t.ex. Tyvärr så vill vi inte ha er verklighetsfrämmande världsordning Ivan.

Okej? Du sa nyss att frågan handlade om Ryssland och hur människorna i Ryssland står ut med prishöjningar.
Citera
Igår, 16:17
Medlem
Galejans avatar
Ja, ryssarna klarar detta utan problem. Det är ett härdat folk. Frågan är när bristningsgränsen kommer för de veka fjantarna från Väst. Ryssarna hatar er lika mycket som ni hatar dem och tar gärna lite inflation om det innebär att äcklige Svenne Bögfjant tvingas rätta munnen efter matsäcken och flytta från fina villan. Kanske Svennes äktenskap också går i kras pga de ökade ekonomiska ansträngningarna. Hustrun Linda kanske inte tycker att Svenne är en riktig karl när han inte kan hålla igång hennes Instagramliv? Ivan och Sergej skrattar när Anders och Peter blir ensamstående vid 57.

Det här är en strid Väst aldrig kommer att vinna utan kärnvapen och inte ens då kan ni hoppas på något bättre än ömsesidig utplåning. Njut av att betala 25 spänn litern för mjölken och en hundring för 400 gram kaffe. Det kommer att bli mycket värre.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, ryssarna klarar detta utan problem. Det är ett härdat folk. Frågan är när bristningsgränsen kommer för de veka fjantarna från Väst. Ryssarna hatar er lika mycket som ni hatar dem och tar gärna lite inflation om det innebär att äcklige Svenne Bögfjant tvingas rätta munnen efter matsäcken och flytta från fina villan. Kanske Svennes äktenskap också går i kras pga de ökade ekonomiska ansträngningarna. Hustrun Linda kanske inte tycker att Svenne är en riktig karl när han inte kan hålla igång hennes Instagramliv? Ivan och Sergej skrattar när Anders och Peter blir ensamstående vid 57.

Det här är en strid Väst aldrig kommer att vinna utan kärnvapen och inte ens då kan ni hoppas på något bättre än ömsesidig utplåning. Njut av att betala 25 spänn litern för mjölken och en hundring för 400 gram kaffe. Det kommer att bli mycket värre.

Känner du många som tvingats flytta från sina bostäder i Sverige Pavel?
Ni har offerkoftan på (rysk nationaldräkt för övrigt) och ni tycker så himla synd om er själva.
Men vet ni om att ni själva satt er i den sjunkande båten så att ni slipper Prideparader. Good for you then...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in