2025-09-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Klart är att han behöver lära sig hantera alkohol och sina känslor.

Hade han gått fram på samma sätt men sagt något i stil med att hon var det vackraste han någonsin sett i ett par skor.

Då hade förmodligen situationen varit en annan.

Nu ville han uppnå samma effekt men han valde ett väldigt spartanskt sätt att uttrycka sig på.

Men dom största förlorarna i det här är ju alla världens män.

Är det här vi lägger ribban då kommer många ligga pyrt till.
Han vet inte hur man för sig i sociala situationer, vilket är anmärkningsvärt i hans ålder.

Ja män är förlorare för att män som han inte kan bete sig utan ger andra män dåligt rykte.

Problemet är väl snarare att ribban har lagts för lågt för dessa socialt missanpassade pojkar så att det inte lärt sig föra sig som män bland folk.
Att höja män gör vi inte genom att ställa låga krav utan genom att höja kraven.
Utan förväntningar och krav så får vi pojkar som inte kan hantera kvinnor eller bygga familjer och vara goda förebilder.
Citera
2025-09-27, 13:40
Avstängd
Att röra en främling på höften som är en privat del direkt vid öppnandet är ju en enorm risk 2025 fattar vem som helst. Lås in slisket i 3 veckor så han fattar vad personligt utrymme betyder. Flesta i Sverige behöver samma behandling.

Sen vill jag hata på horan. Om dina tuttar är ute och inte fattar hur man säger ifrån förtjänar du nästan att bli våldtagen. ÖÖÖH HON LER FÖR HON ÄR NERVÖÖÖÖS. Nu handlar det inte om henne utan mänskligt beteende i stort. Ett leende betyder inbjudan. Psykologi 1.

Ni måste förstå att det mesta av kvinnors sexuella beteenden 2025 är att fiska efter skadestånd. Igår såg jag en hora som var på alla 4 i en bar i ca 50 sekunder. Kan garantera att om jag rörde hennes bakdel skulle det blivit tumult. Så varför står du så då? Vill du se slagsmål? I guess we will never know
Senast redigerad av SvenskaAlfabetet 2025-09-27 kl. 13:44.
Citera
2025-09-27, 13:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Han vet inte hur man för sig i sociala situationer, vilket är anmärkningsvärt i hans ålder.

Ja män är förlorare för att män som han inte kan bete sig utan ger andra män dåligt rykte.

Problemet är väl snarare att ribban har lagts för lågt för dessa socialt missanpassade pojkar så att det inte lärt sig föra sig som män bland folk.
Att höja män gör vi inte genom att ställa låga krav utan genom att höja kraven.
Utan förväntningar och krav så får vi pojkar som inte kan hantera kvinnor eller bygga familjer och vara goda förebilder.
Många dricker sig fulla för att undvika ansvar. "Jag kunde inte bete mig för jag var full, så nu får jag bete mig hur jag vill hehe". Det är ett ego problem och ett dåligt stigma i samhället. En full ska straffas likadant som en nykter om inte mer. Tufft men sant tycker mitt nyktra jag.
Citera
2025-09-27, 13:45
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det var såklart fel gjort av mannen, men väljer man att se ut som en porrfilmsbimbo med tatueringar och silikonbröst blir man en magnet för sådana här kommentarer och handlingar.

Sen finns det en anledning till att ett beteende likt detta existerar - män som är framåt och tar initiativ får ligga mer än passiva män, även om försöken saknar taktkänsla eller är rent av kränkande.
Citera
2025-09-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaAlfabetet
Många dricker sig fulla för att undvika ansvar. "Jag kunde inte bete mig för jag var full, så nu får jag bete mig hur jag vill hehe". Det är ett ego problem och ett dåligt stigma i samhället. En full ska straffas likadant som en nykter om inte mer. Tufft men sant tycker mitt nyktra jag.
Ja självklart är det så. Nu kan jag vara mig själv och ta ut mitt dåliga mående med ångest, dåligt självförtroende osv på andra människor eller omgivningen. Det är ju i grunden ett väldigt barnsligt beteende.
Citera
2025-09-27, 16:42
Medlem
BAB7s avatar
Update

Mannen har offentligt bett om ursäkt för sitt beteende enligt flera tyska medier i dag.
Han har haft kontakt med media per telefon, och förklarat att han är mycket ångerfull och att hans beteende var oacceptabelt, och att ett sådant beteende strider mot hans värdegrund.

Han säger också att han är orolig för sin säkerhet och för sin familjs säkerhet, då hot har framkommit och mannens identitet är offentlig.

Polisen gör inga nya uttalanden idag, utan hänvisar till att mannen är föremål för utredning om sexuellt ofredande.
Citera
2025-09-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
En kvinnlig vlogger sände en Live-stream på Oktoberfesten i München.

När hon gick och pratade i video-bloggen på festivalområdet, kom en alkoholpåverkad lite skojig kille fram och sa " jag vill spruta dig i ansiktet ".
Därefter rör han vid henne lite grand på höften.
Tjejen påtalar att hon filmar och frågar om han ser kameran.
"Ja" svarar killen.
Efter detta ställer han sig vid sidan om henne och frågar "vad ska du göra sen"
Hon svarar " jag ska gå hem"
Samtidigt skrattar hon lite hånfullt och säger "så säger man väl inte till en tjej"
Killen svarar "det var ett skämt bara "
Tjejen svarar " det var inte kul"
Killen säger då förlåt och klappar henne på axeln.
Sekunden efteråt kommer en annan kvinna fram och frågar om allt är okej.
Därefter stänger tjejen av sin Live-stream.

Händelsen har fått stor uppmärksamhet i tysk media idag.
Tidigare idag hade över en halv miljon sett klippet, och nu troligtvis flera miljoner, då videon publicerats i flera stora mainstream nyhetskanaler.
Samtidigt har tiotusentals kommentarer rasat in och beskriver Killen som ett monster, och värre.

Media har valt att inte pixla killens ansikte, hans ansikte syns tydligt i videon, så killens identitet är nu offentlig i tysk media.

Och inte nog med det.
Polisen meddelar att killen nu utreds för sexuellt ofredande.

Killen blir nu offentligt villebråd och får nu löpa galopp för sitt "skojiga fyllepåhitt"
Och får dessutom en anmälan om sexuellt ofredande på sig.

Diskutera.
Är det rätt att visa kilen opixlad i tysk media?
Hur allvarligt var det sexuella ofredandet?
Eller har han fått sitt rättfärdiga straff redan , och kan inte visa sig offentligt ute längre?

Artikel med videon:https://www.welt.de/vermischtes/arti...46.0.A_control
Fyllt men äckel på Oktoberfest och gettoo araber som letar lätta offer. Sen har du det sedvanliga packet av tyskar som vill spruta folk i ansiktet. Åk aldrig dit om du är kvinna.....
Citera
2025-09-27, 17:42
Medlem
Jazkers avatar
I sådana här lägen skäms jag över att vara man, det är så jävla muppigt beteende.

Oavsett nykter eller på fyllan har jag sett hundratals kvinnor jag kan tänka mig att göra både det ena och det andra med, men att kliva fram och börja ragga med att man vill spruta någon i plåten är ju helt sinnesjukt.

Kan möjligen vara åldersbetingat, att denna generation växt upp med skärmar och inte lärt sig det sociala spelet.
Citera
2025-09-27, 18:22
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Är det viktigt för dig att specifik förövargrupps massiva överrepresentation systematiskt undanhålls allmänheten?

Kan vi inte vänta tills vi vet? Du verkar nästan ha en agenda med att hitta på gärningsmän...
Citera
2025-09-27, 22:56
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Det är väl verkligheten. Lätt att sitta som ofelbar människa och tycka men i verkligheten så finns det bra många människor av båda könen som inte alltid presterar på topp rent socialt.

Tycker straffet för denna företeelse överträffar handlingen. Ifall det blir till ett sexuellt ofredande.

Sådana här händelser hanteras bäst på plats av den drabbade. Hon hade kunnat avfärdat honom på plats och thats it.

Hade han haft för avsikt att spruta i hennes ansikte hade han valt att träffa på henne i en mörk gränd.

Inte mitt på en festival ute bland folk som är känd för alkohol.
Citera
2025-09-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Det är väl verkligheten. Lätt att sitta som ofelbar människa och tycka men i verkligheten så finns det bra många människor av båda könen som inte alltid presterar på topp rent socialt.

Tycker straffet för denna företeelse överträffar handlingen. Ifall det blir till ett sexuellt ofredande.

Sådana här händelser hanteras bäst på plats av den drabbade. Hon hade kunnat avfärdat honom på plats och thats it.

Hade han haft för avsikt att spruta i hennes ansikte hade han valt att träffa på henne i en mörk gränd.

Inte mitt på en festival ute bland folk som är känd för alkohol.
Fortfarande så ska väl inte omgivningen behöva acceptera att en del människor inte tar ansvar för att lära sig ett normalt beteende.
Grejen är ju att folk vet vad som är rätt och fel men väljer att skita i det när de är fulla eftersom de anser att nu när jag är full så behöver jag inte ta ansvar för mina handlingar.
Citera
2025-09-28, 10:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Fortfarande så ska väl inte omgivningen behöva acceptera att en del människor inte tar ansvar för att lära sig ett normalt beteende.
Grejen är ju att folk vet vad som är rätt och fel men väljer att skita i det när de är fulla eftersom de anser att nu när jag är full så behöver jag inte ta ansvar för mina handlingar.

Det är ju det som är effekten av alkohol och även varför många väljer att använda det som ett sätt att slappna av och inte behöva tänka så mycket på konsekvenserna.

Därför jag tror alla som någongång varit för full och vaknat upp nykter och känt en oro och ångest över ens egna beteende borde kunna relatera.

Därför jag också började med att säga att det kanske är bättre att förbjuda alkohol för alla än att vi ska straffa denna individen.

Så länge alkohol finns så kommer dessa situationer ständigt uppstå.

Det är både upp och ner sidan med effekten av alkohol som substitut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in