• 4
  • 5
2025-09-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Det är ju det som är effekten av alkohol och även varför många väljer att använda det som ett sätt att slappna av och inte behöva tänka så mycket på konsekvenserna.

Därför jag tror alla som någongång varit för full och vaknat upp nykter och känt en oro och ångest över ens egna beteende borde kunna relatera.

Därför jag också började med att säga att det kanske är bättre att förbjuda alkohol för alla än att vi ska straffa denna individen.

Så länge alkohol finns så kommer dessa situationer ständigt uppstå.

Det är både upp och ner sidan med effekten av alkohol som substitut.
Återigen den stora majoriteten vuxna kan hantera alkohol. Varför ska den stora majoriteten straffas för att någon snubbe inte vuxit upp?

Ska vi förbjuda bilkörning eftersom det finns folk som inte agera vuxet i trafiken?
Citera
2025-09-28, 10:57
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Återigen den stora majoriteten vuxna kan hantera alkohol. Varför ska den stora majoriteten straffas för att någon snubbe inte vuxit upp?

Ska vi förbjuda bilkörning eftersom det finns folk som inte agera vuxet i trafiken?

Nej jag tycker egentligen inte heller om ideen av att kollektivt bestraffa när inte alla är skyldiga.

Men i grund och botten tycker jag inte proportionerna mellan hans uppförande och den risk för brott han kan göra sig skyldig till är rimligt.

Absolut fel agerande.

Han borde först blivit uppläxad av bruden och sedan utslängd från området pgr av att han inte passade in på hur vi förväntas umgås med varandra på allmän plats.

Gå hem och nyktra och skäms. Kanske du till slut vill ändra dig.
Citera
2025-09-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nej jag tycker egentligen inte heller om ideen av att kollektivt bestraffa när inte alla är skyldiga.

Men i grund och botten tycker jag inte proportionerna mellan hans uppförande och den risk för brott han kan göra sig skyldig till är rimligt.

Absolut fel agerande.

Han borde först blivit uppläxad av bruden och sedan utslängd från området pgr av att han inte passade in på hur vi förväntas umgås med varandra på allmän plats.

Gå hem och nyktra och skäms. Kanske du till slut vill ändra dig.
Handlingen behöver fortfarande vara straffbar, vad ska annars motivera uppläxningen och att han blir utslängd?

Man får bedöma från fall till fall. I det här fallet så hade böter varit rimligt.
Hade tjejen varit minderårig där man enkelt kan se det så hade ett hårdare straff varit rimligt som exempel som samhällstjänst eller grövre böter eller fängelse om han figurerat i i likande händelser även om det enbart hade varit vuxna.
Citera
2025-09-28, 11:08
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Handlingen behöver fortfarande vara straffbar, vad ska annars motivera uppläxningen och att han blir utslängd?

Av samma anledning som att folk blir utslängd från krogen.

Du stör den allmänna ordningen.

Men vi tycker i saken densamma om men du har en betydligt tuffare framtoning.
Citera
2025-09-28, 11:09
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Fick han spruta henne i ansiktet?
Citera
2025-09-28, 14:43
Medlem
Alltid lika roligt när ni verkligen önskar att det varit en babbe som gjorde det. Så besvikna ni blir när det inte var det! Nyårsafton 2015-16 måste ju ha varit rena porren för er.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Var kan han ha fått såna där idéer ifrån?

Wild Oktoberfest på P-hub kanske?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Kan vi inte vänta tills vi vet? Du verkar nästan ha en agenda med att hitta på gärningsmän...
Du verkar tro att det enskilda fallet skulle vara det relevanta för mig/eller andra antagonister till dig, istället för den genomsnittliga representationsgraden.
Den förra är relevant för att den senare annars går förlorad.
Men det fattar du nog egentligen, och därför agerar för censur för att försvara ditt önskade men falska narrativ.
Citera
Idag, 17:18
Medlem
Hahaha vad kul 😂
Citera
Idag, 22:15
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Du verkar tro att det enskilda fallet skulle vara det relevanta för mig/eller andra antagonister till dig, istället för den genomsnittliga representationsgraden.
Den förra är relevant för att den senare annars går förlorad.
Men det fattar du nog egentligen, och därför agerar för censur för att försvara ditt önskade men falska narrativ.

Falska narrativ. hårda ord för nån som inte bryr sig om sanningen.

Fåntratt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in