Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Du verkar vara lite för känslomässigt engagerad i frågan. Jag skiter verkligen i konflikten, vem som sagt vad och att stå på någons sida.
Faktum kvarstår, utifrån barnets bästa kommer den biologiska pappan inte tilldelas gemensam vårdnad om barnet i första taget och umgänget kommer vara mycket, mycket begränsat under lång tid.
Det är skillnad på att introducera en ny trygghetsperson som finns tillsammans med mamma och att bli ivägskickad för umgänge med en biologisk far hon inte över huvud taget kan ha ens en konceptbild av eftersom att hon är två år gammal.
Ni är många i tråden som fullt ut saknar respekt för barnets situation och låter ert hat mot N*cc* styra er.
Jaha och om jag engagerad känslomässigt?? Vad ska du göra åt det menar du, personliga påhopp som alla du anser sig ha "fel" här!?
Är detta en tråd där man ska tala sakfrågor eller va?? Det är skvallertråd och tankar kring Niccis beteende genom åren som varit allt annat än justa och det är ett faktum (som hon dessutom själv erkänt i podden vid svaga ögonblick) om något!!!
Pluggar du till socionom eller jurist, fyrkantiga åsikter och du har verkligen noll koll på vilket trauma manipulation och lögner kan ge men för livet.
Alla andra påståenden och kommentarer är bara nedvärderande från dig bara för man inte talar i juridiska termer.
Oavsett vad du eller familjen känner så har Ch*ara rätt till en relation till båda föräldrar oavsett hur det ser ut på sikt med umgänge osv.
Alla dessa detaljer hur det går till tror jag flesta av oss förstår att det är inget som sker över en natt.
Du däremot tycks inte förstå varför många reagerar och DU och vill få det till att vi tycker hon ska ryckas ur sin miljö, vilket INTE STÄMMER!! Jag undrar vem som inte fattar vad vi pratar om och tråden!?
Det relevanta för mig i det hela är HUR N och familj agerar. Då de hitintills satt käppar i hjulet och förhalat A:s möjligheter till att framöver ta ansvar och ha en relation med C fram tills faderskap fastställts, vilket det ÄNTLIGEN har gjorts nu!
Så kommer du nu med massa idiotiska elaka påståenden. Det är fritt att spekulera, kan ju bara hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga och samarbetar för Ch*aras skull (hade inte hållt andan här dock)!
Ingen har påstått att det ska ske över en natt, endast DU och N med familj som vill mata in det narrativet. Du har ju uppenbarligen köpt Niccis lögn med hull och hår, det har INTE jag!
Du köper också att de förstört och karaktärsmördar en ung kille för egen vinning skull, för det har inte med barnet att göra överhuvudtaget vad DE KÄNNER gentemot honom!
"Whatever floats your boat" 🙄🤦♀️