Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challele
Blev tagen på en festival med 0.8g kokain (fastställt genom analys)
Jag ska nu på domstol, och har erkänt innehav på plats. Drogprovet var grönt så det blir inget bruk.

Jag är 22 år gammal och finns inte i belastningsregistret.
Frivården tyckte jag verkade städad och visar inga tecken på beroende, däremot skrev dom att jag var lämplig för samhällstjänst.

Vad tror folket, blir det bara dagsbot+villkorlig eller åker jag på samhällstjänst också?

Finns ett rättsfall som heter ”0,73 gram kokain”. Kolla in den.
Citera
2025-07-31, 19:43
Medlem
Det slutade med 2 års villkorlig dom + 43.000:- i böter.
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbza
Finns ett rättsfall som heter ”0,73 gram kokain”. Kolla in den.
Citera
2025-08-21, 08:03
Medlem
Jag betalade precis en tjej på Onlyfans 50 dollar för en förinspelad video där hon kommenterar min kuk. Den är alltså skräddarsydd till mig, men tjejen är inte svensk och bor inte heller i Sverige. Men med tanke på den nya lagen som infördes 1 juli i år, kan jag åka dit för sexköp ändå? Livrädd nu.
Citera
2025-08-31, 14:19
Medlem
Vad får jag för straff?
Polisen hade beslagtagit 3 st försändelser innehållande:
Försändelse 1: 80st tramadol
Försändelse 2: 50st tramadol(reship)
Försändelse 3: 90st pregabalin

De kom hem till mig och pressade mig hårt och gjorde husrannsakan samt tog saliv och urinprov.
Vid husrannsakan hittade de ca 50st tramadol och ca 30g pregabalin.
Dum som jag var då de pressade mig hårt så erkände jag försök till narkotikabrott..
Nu undrar jag vad jag kan få för straff för detta? Polisen sa att det förmodligen blir böter..
Jag har recept på pregabalin samt tramadol(vid behov) men tagit för mycket så toleransen har höjts.. vilket jag sa till dom och de tog bild på mina recept.

Har ingen inkomst förutom CSN.
Aldrig straffad tidigare.
Citera
2025-08-31, 17:43
Medlem
Adelaides avatar
Ponera att man faktiskt blir drogad på en fest/krog genom att någon lägger något i ens dricka, och sedan springer till polisen och säger hjälp jag är drogad. Hur stor är sannolikheten då att poliserna faktiskt tror på en och inte dömer en för narkotikabrott?
Citera
2025-09-11, 19:04
Medlem
Tidigare straffad för skadegörelse.
Nu slag med knuten näve mot ansikte som blockerades. Slaget tog således på armen. Misshandeln var helt oprovocerad.

Vad får han för straff
Citera
2025-09-14, 18:38
Medlem
Tja! Fått två online-beställningar bommade och blir därför uppringd och kallad till förhör om en månad ca. Det rör sig vad jag kan minnas om totalt 20-30g amfetamin, men har alltid bara beställt för egen regi och aldrig ens haft en tanke på att sälja något - inte för att snuten vet detta men kanske är relevant. Verkar inte vara så uppstyrt alls - vad kan jag förvänta mig här?
Citera
2025-09-16, 16:28
Medlem
ultraolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelfan
Tja! Fått två online-beställningar bommade och blir därför uppringd och kallad till förhör om en månad ca. Det rör sig vad jag kan minnas om totalt 20-30g amfetamin, men har alltid bara beställt för egen regi och aldrig ens haft en tanke på att sälja något - inte för att snuten vet detta men kanske är relevant. Verkar inte vara så uppstyrt alls - vad kan jag förvänta mig här?
Går du dit och säger ingen kommentar på alla frågor går du fri.
Citera
2025-09-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultraold
Går du dit och säger ingen kommentar på alla frågor går du fri.

Tack för svar! Det är det jag tänkte göra, oavsett vad de har trollat fram; det skall inte vara lätt för dem med tanke på de nya lagarnas övertramp. Men ville ändå ha någon input för att se vad som verkade mest sannolikt.
Citera
2025-09-18, 19:10
Medlem
Felpost: samma tips som ovan
Citera
2025-09-19, 11:18
Medlem
GerardDepardieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GerardDepardieu
Ok tack för svar .

Oh fan , hade ingen aning om att det kunde bli en så sträng påföljd.

Handlar om 2 örfilar mot 2 olika målsägande och en hårdare knuff mot en av dom som tidigare fick en örfil, då målsägande satt på en stol , så han föll bakåt och slog sig mycket lindrigt) .

Rättegången blev uppskjuten , så måste gå och vänta på skiten än tills efter sommarn . Men hoppas på villkorlig dom.

Tänkte uppdatera hur det gick för mig på min rättegång , om någon ä nyfiken .

Efter mycket om och men blev det äntligen rättegång en tidig sensommardag i nedre Norrland . Fikonrättegången hade planerats till att ta en hel arbetsdag. , då denna extremt viktiga förhandling skulle gås igenom….

Jag insåg direkt att det skulle gå mycket snabbare , jag var mycket fåordig i alla förhör och stod fast vid den smärre mängd meningar jag uttalat. Men jag inställde mig på mina lokala bonnatingsrätt och stämningen var minst sagt bajsnödig från de målsägande .

Målsägandena hade troligtvis inspirerats av amerikansk tv eller Jerry Springer Show , för det hyperboliska skådespel som kom att utspela sig förde tankarna till rena Hollywood, men underhållande var det stundom .

Digra skador och dyra skadestånd krävdes utav mig . Närmare 30000 kr skulle mina illgärningar enligt offren få kosta mig .

Ack och ve, pina och straffdom tänkte jag. När jag sjönk ner i stolen modfälld.

Men just idag var jag stark och kanske lite stridbar. Så rätten köpte mycket av mina sakargument , och jag gick fri från en åtalspunkt och dömdes enkom till dagsböter .

Men det bästa och sötaste av all nektar var.

Samtliga skadeståndskrav avslogs !

Där fick ni på långtobakskäften haha.

Denna rond vann Gerard. MVH .
Citera
2025-09-27, 09:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelfan
Tja, fälls du o är ostraffad sedan tidigare skulle jag gissa ca 6 månaders fängelse med tanke på mängden. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in