Citat:
Ursprungligen postat av
GerardDepardieu
Ok tack för svar .
Oh fan , hade ingen aning om att det kunde bli en så sträng påföljd.
Handlar om 2 örfilar mot 2 olika målsägande och en hårdare knuff mot en av dom som tidigare fick en örfil, då målsägande satt på en stol , så han föll bakåt och slog sig mycket lindrigt) .
Rättegången blev uppskjuten , så måste gå och vänta på skiten än tills efter sommarn . Men hoppas på villkorlig dom.
Tänkte uppdatera hur det gick för mig på min rättegång , om någon ä nyfiken .
Efter mycket om och men blev det äntligen rättegång en tidig sensommardag i nedre Norrland . Fikonrättegången hade planerats till att ta en hel arbetsdag.

, då denna extremt viktiga förhandling skulle gås igenom….
Jag insåg direkt att det skulle gå mycket snabbare , jag var mycket fåordig i alla förhör och stod fast vid den smärre mängd meningar jag uttalat. Men jag inställde mig på mina lokala bonnatingsrätt och stämningen var minst sagt bajsnödig från de målsägande .
Målsägandena hade troligtvis inspirerats av amerikansk tv eller Jerry Springer Show , för det hyperboliska skådespel som kom att utspela sig förde tankarna till rena Hollywood, men underhållande var det stundom .
Digra skador och dyra skadestånd krävdes utav mig . Närmare 30000 kr skulle mina illgärningar enligt offren få kosta mig .
Ack och ve, pina och straffdom tänkte jag. När jag sjönk ner i stolen modfälld.
Men just idag var jag stark och kanske lite stridbar. Så rätten köpte mycket av mina sakargument , och jag gick fri från en åtalspunkt och dömdes enkom till dagsböter .
Men det bästa och sötaste av all nektar var.
Samtliga skadeståndskrav avslogs !
Där fick ni på långtobakskäften haha.
Denna rond vann Gerard. MVH .