Citat:
Är helt chockad över mängden kvinnor i hans närhet som haft ihop det med honom. Vänner till dem båda. Hur jävla vanligt är detta egentligen?! Det finns väl statistik på att ungefär hälften någon gång varit otrogna, men då menar man väl under sin livstid under något av sina förhållanden? Inte att man under sitt liv är otrogen under hälften av sina förhållanden?! Så som det låter på dem så hade han ihop det med var och varannan motspelerska. Kvinnor som var inbjudna till deras bröllop. Herregud...
Så jag fattar att Julia högg hårt mot kvinnorna även om jag vanligtvis anser att älskarinnan/älskaren är av noll intresse om man blivit bedragen, det är hundra procent partnerns fel. Men här blir det som sagt en annan situation i och med att merparten av dessa kvinnor, som kände henne, villigt var med hennes man.
Angående Christopher så köper jag att det var ett beroende och såvida han inte ljuger så låter beteendet som andra typer av beroendeproblematik. Men han är ju skådis och i viss mån då kanske även en historieberättare, så vem vet om han totat ihop alltihop.
Så jag fattar att Julia högg hårt mot kvinnorna även om jag vanligtvis anser att älskarinnan/älskaren är av noll intresse om man blivit bedragen, det är hundra procent partnerns fel. Men här blir det som sagt en annan situation i och med att merparten av dessa kvinnor, som kände henne, villigt var med hennes man.
Angående Christopher så köper jag att det var ett beroende och såvida han inte ljuger så låter beteendet som andra typer av beroendeproblematik. Men han är ju skådis och i viss mån då kanske även en historieberättare, så vem vet om han totat ihop alltihop.
Att jobba som skådis där man kysser kollegor som en del av sina arbetsuppgifter ställer nog extra höga krav på ens karaktär. Kan kanske ibland vara svårt skilja på spel/lek och verklighet och att de börjar gå in i varandra. Någon/några kan ha trott att han skulle göra slut med Julia och han kan ha tutat i tjejerna att det var slut eller på väg åt det hållet.
Att bli kär eller bara tänd på en kollega på jobbet är ett vanligt fenomen. Och skådisar har ju ett ovanligt arbetssätt jämfört med oss andra. Vi som inte är skådisar brukar inte ha som arbetsuppgift att hångla med en kollega inför en applåderande publik. 😄
Men grejen med Christoffer är ju också den att han ljög Julia rakt upp i ansiktet. Och hon kunde antagligen se det, men valde att spela med…