2025-09-27, 06:54
Medlem
Madagascars avatar
Vilken av de naturella är godast? Hittills har jag endast testat Lindahls. Jämför gärna med den.
Citera
2025-09-27, 07:17
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilken av de naturella är godast? Hittills har jag endast testat Lindahls. Jämför gärna med den.

Av alla naturella kvargsorter jag har smakat så är Arlas milda kvarg bäst - sett till både konsistens och smak. Dessvärre är den producerad i Tyskland så jag väljer ofta bort Arla av den anledningen. Då är det Lindahls som gäller istället. Men egentligen tror jag att ICAs Basic lättkvarg skulle fungera nästan lika bra (mina inköp sker dock inte på ICA).
Citera
2025-09-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Arlas med 10‰ fett tycker jag är överlägsen. Fett ger god smak oavsett livsmedel. Jag tycker det är så synd att man tar bort det viktiga fettet i kvarg men de som köper kvarg är felaktigt rädda för fett.
Citera
2025-09-27, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Arlas med 10‰ fett tycker jag är överlägsen. Fett ger god smak oavsett livsmedel. Jag tycker det är så synd att man tar bort det viktiga fettet i kvarg men de som köper kvarg är felaktigt rädda för fett.
De som köper och äter 500g kvarg i en sittning vill komma åt proteinet. Fettet behövs inte och smaken kan de enkelt klara av.
Citera
2025-09-27, 09:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Oj. Det var en jäkla skillnad i fetthalt. Den ska jag testa.
Citera
2025-10-31, 08:32
Avslutad
Med Lindals "nya" recept sommaren 2025 så ställde den till ett problem för min mage. Ont och gasig som faan. Efter uppehåll blev magen perfekt igen. Testade en gång till och samma problem.
Modifierad majsstärkelse är den ingrediens jag tror orsakar reaktionen i magen.
Slutade igen och nu gäller bara makrill ägg kyckling och köttfärs.
Citera
2025-10-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Med Lindals "nya" recept sommaren 2025 så ställde den till ett problem för min mage. Ont och gasig som faan. Efter uppehåll blev magen perfekt igen. Testade en gång till och samma problem.
Modifierad majsstärkelse är den ingrediens jag tror orsakar reaktionen i magen.
Slutade igen och nu gäller bara makrill ägg kyckling och köttfärs.

Ja det är inte bra detta. Det visar hur ohälsosam maten (kesellan) är idag. Processat blir mer och mer ohälsosamt för oss. Jag skurade mad kesellan för något år sedan. Kommer aldrig börja igen.
Citera
2025-10-31, 10:15
Avslutad
Citat:
Ja det är inte bra detta. Det visar hur ohälsosam maten (kesellan) är idag. Processat blir mer och mer ohälsosamt för oss. Jag skurade mad kesellan för något år sedan. Kommer aldrig börja igen.
Visst är det så. Man får allt äta endast det som våra förfäder åt. Allt med EN ingrediens.
Bort med socker och alkohol. Energidrycker är också fullt med hormonstörande preparat, ämnen som triggar dopamin, kraftigt beroendeframkallande.
Vatten, The, kaffe någon gång okej. Shit vad lite man har vetat om födan man stoppat i sig...
Citera
2025-10-31, 10:16
Avslutad
Citat:
Det var Lindals Kvarg med vaniljsmak...
Citera
2025-10-31, 10:18
Avslutad
Citat:
Det var Lindals Kvarg med vaniljsmak...
Och nu först kollade jag vad skillnaden på Kesella och Kvarg var.... Det är ju samma produkt men Kesella är Arlas varumärke för Kvarg... H ahahhahaah ha.
Citera
2025-10-31, 11:50
Medlem
Citat:
Visst är det så. Man får allt äta endast det som våra förfäder åt. Allt med EN ingrediens.
Bort med socker och alkohol. Energidrycker är också fullt med hormonstörande preparat, ämnen som triggar dopamin, kraftigt beroendeframkallande.
Vatten, The, kaffe någon gång okej. Shit vad lite man har vetat om födan man stoppat i sig...

Ja, helst ska man ju äta det vi är designade för. Jag äter mest från djurriket numera. Mm, jag drack mycket energidryck förut. Sen slutade jag för 1.5 år sedan och under en rätt lång tid dreglade jag i affären Fick 3 st igår av en som ville visa sin uppskattning för en tjänst jag gjorde. Men lade undan dem till senare. Om det blir några roliga träningspass framöver så ska jag spri ut dem på dessa.
Citera
2025-12-04, 19:57
Medlem
2n00b4Us avatar
Har Arlas kvarg alltid varit laktosfri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in