2025-09-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jodå, hunden stod registrerad på ratsit med namn och allt.
Inte i början av veckan typ måndag iaf! Då borde den stått kvar även sedan H*l* na blivit registrerad som avliden! Precis som t ex. fordon gör!
Du kollade på rätt H? Finns ju en 49 åring med samma namn också i Hudiksvall?
Citera
2025-09-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fedors
Jag flikar in här lite. Jag känner GM väldigt väl, då jag så gott som är uppvuxen i hans familj. Han har haft det tufft enda sen han var liten, både pappan och mamman har kämpat som fan för att få det att fungera för honom. Men för mig kom inte det här som en chock. Redan när han var typ 9 år minns jag en incident då han på skolan hade först slagit en jämnårig i huvudet och när pojken låg ner fortsatte L*am att sparka honom i huvudet så pojken fick åka till akuten. Det var mycket problem i skolan. Efter det minns jag att vi fick reda på att L*am hade en hjärntumör som tröck på hjärnan som gjorde honom aggressiv (även fast den opererades bort så sitter aggressionen fortfarande kvar) han har även för ca 4v sen suttit på en behandling tillsammans med en otroligt nära anhörig till mig, där träffade jag honom sista gången när jag hälsade på och efter någon vecka där flög han på en annan intern så min nära anhörig fick gå emellan och efter det valde L*am själv att gå från behandlingen. Pappan har iallafall gjort mer än väl, kämpat och stöttat honom hela tiden, sökt hjälp åt honom, fixat körkort åt honom osv. Trots att L*am var 18+ har pappan alltid funnits där för honom. Men GM mådde psykiskt dåligt samtidigt som han hade alkoholproblem. Ingen ursäkt men sant. Det går inte att skoja för mycket med L*am då blir han skogstokig och innerligt farlig. Fråga mig om ni undrar något så kan jag svara på det jag kan.

Vet du om L åt någon medicin mot sina aggressioner? Var det kanske dessa han blandade med alkohol? 🤔
Han må vara hjärnskadad, men tycker man borde kunnat medicinera ned honom till en zoombie. Var föräldrarna kanske anti läkemedel?
Citera
2025-09-26, 11:46
Avstängd
dansquelcass avatar
Liams attack mot blåljuspersonal är en udda handling som inte händer ofta.
Citera
2025-09-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Inte i början av veckan typ måndag iaf! Då borde den stått kvar även sedan H*l* na blivit registrerad som avliden! Precis som t ex. fordon gör!
Du kollade på rätt H? Finns ju en 49 åring med samma namn också i Hudiksvall?

Herre Jesus! När hennes identitet kom fram stod hunden på ratsit.se. När människor dödförklaras försvinner hundar eftersom döda inte kan stå som ägare i Jordbruksverkets register. Dödsbon kan äga fordon men inte hundar.
Citera
2025-09-26, 16:35
Medlem
Alla yrken (nästan, inte syokonsulent) innebär risker och det får man leva med. Kör man ambulans innebär det att man träffar sjuka personer, en del av dom är psykiskt sjuka. Det är tråkigt att det sker men det innebär inte att risker kommer försvinna.
Citera
2025-09-26, 20:40
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Jag flikar in här lite. Jag känner GM väldigt väl, då jag så gott som är uppvuxen i hans familj. Han har haft det tufft enda sen han var liten, både pappan och mamman har kämpat som fan för att få det att fungera för honom. Men för mig kom inte det här som en chock. Redan när han var typ 9 år minns jag en incident då han på skolan hade först slagit en jämnårig i huvudet och när pojken låg ner fortsatte L*am att sparka honom i huvudet så pojken fick åka till akuten. Det var mycket problem i skolan. Efter det minns jag att vi fick reda på att L*am hade en hjärntumör som tröck på hjärnan som gjorde honom aggressiv (även fast den opererades bort så sitter aggressionen fortfarande kvar) han har även för ca 4v sen suttit på en behandling tillsammans med en otroligt nära anhörig till mig, där träffade jag honom sista gången när jag hälsade på och efter någon vecka där flög han på en annan intern så min nära anhörig fick gå emellan och efter det valde L*am själv att gå från behandlingen. Pappan har iallafall gjort mer än väl, kämpat och stöttat honom hela tiden, sökt hjälp åt honom, fixat körkort åt honom osv. Trots att L*am var 18+ har pappan alltid funnits där för honom. Men GM mådde psykiskt dåligt samtidigt som han hade alkoholproblem. Ingen ursäkt men sant. Det går inte att skoja för mycket med L*am då blir han skogstokig och innerligt farlig. Fråga mig om ni undrar något så kan jag svara på det jag kan.

All denna "hjälp" och ändå så dödar han någon, inte ens någon provokativ individ utan en ambulanssjukvårdare..
lol! Superföräldrarskap
Citera
2025-09-26, 22:51
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:

Vet du om han var/har varit psykotisk?
Citera
2025-09-26, 23:40
Medlem
Hoppas det blir möjligt mycket snart för ambulansen att jobba säkrare.
Citera
2025-09-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice2u
Är det här menat att va ironisk?
Kan väl inte på allvar mena att GM inte har någon ansvar för detta fruktansvärda dåd?
Sen vet väl ingen nu om det va planerat eller hur sjuk han va - men oavsett kan inget rättfärdiga eller försvara mord.
Det va ändå han som begick denna gärning, ingen annan.
Helt galet att försöka skuldbelägga BO och försöka försvara Mordet med något eventuellt i hennes "beteende" - helt irrelevant!
Och knappast troligt efter så många år i tjänst.
Tror du inte hon va rädd, led och kände väldigt smärta när hon blev Mördad?
Tycker du det är rättvist och ok att hennes liv togs ifrån henne så här?

Beteende är inte irrelevant när du har ett yrke där du jobbar med folk i kris. Det är bland det viktigaste, i synnerhet för psykskt sjuka. Och om det brast där så kan det ha varit en utlösande faktor. Hon kanske var kort och dryg? Hon kanske överskattade sin förmåga helt och hållet? Vi vet inte.

Självklart är det inte rättvist att hon dog, men de som ska skuldbeläggas är politikerna, vården och de läkare som skrev ut honom. Bara en sån sak som att ambulansen ensamma ska hämta svårt psykiskt sjuka är ju en skandal i sig.

Hoppas verkligen att Liam får upprättelse för detta, för han är det största offret. Ung man med ett förstört liv och medveten om detta. Sedan är det såklart även synd om ambulanskvinnans familj.. Men det är även synd om Liams familj.
Senast redigerad av HarmageddonPippi 2025-09-27 kl. 00:43.
Citera
2025-09-27, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Hoppas det blir möjligt mycket snart för ambulansen att jobba säkrare.

Jag skulle vilja påstå att de har ett mycket säkert jobb.

Betydligt mer våld och hot om du är lärare, kriminalvårdare, parkeringsvakt, kontrollant i kollektivtrafiken, ordningsvakt, handläggare på försäkringskassan eller ska neka folk bidrag osv.

Och när det kommer till fysiska skador eller död på jobbet så är ju bygg och industrin betydligt mycket farligare.
Citera
2025-09-27, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jodå, hunden stod registrerad på ratsit med namn och allt.

Nej? Jag kunde inte se det
Citera
2025-09-27, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
SSRI är visst farlig. Kan ge biverkning och leda till sjmord/mord.

Men inte all SSRI!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in